کد خبر: 294895
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
بازدید 598
«مَتی» مهمان انجمن ادبی آفرینش شد

دهمین نشست انجمن ادبی آفرینش، بیست‌ودوم دی‌ماه، هم‌زمان با نمایشگاه بزرگ کتاب همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، دهمین نشست انجمن ادبی آفرینش و آئین رونمایی از کتاب «روزی که متی وارد شهر شد» با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان کانونی و هم‌چنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان و نیز اعضای انجمن ادبی مراکز کانون در محل سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی استان همدان برگزار شد.
در ابتدای این نشست مدیر کل کانون استان ضمن خیر مقدم به حاضران، رونمایی از کتاب مریم کرمی، مربی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری جوکار را اتفاق بسیار خوبی تلقی کرد و گفت: اینکه ما در آفرینش دانایی سهمی داشته باشیم بسیار زیبا و شیرین است. این آثار معنوی‌ست و این آثار مادامی که وجود دارند و مطالعه می شوند سبب برکت و خیر هستند به همین دلیل جاودانه اند.
ضرابی‌زاده خطاب به اعضای انجمن ادبی آفرینش گفت: امیدوارم روزی برسد که یکایک کودکان و نوجوانانی که در کارگاه‌های ادبی شرکت می‌کنند به خیل نویسندگان و شعرای کشور عزیزمان بپیوندند و ما بتوانیم جشن رونمایی آثارشان را برگزار کنیم.
وی خاطر نشان کرد، زمانی که نویسنده اثری را منتشر می‌کند احساس وجد می‌کند، زیرا به این باور می‌رسد که در انتشار دانایی در این جهان سهمی داشته است.
سپس مریم زندی شاعر خوب همدانی و عضو سابق مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱ ملایر ضمن ابراز خرسندی از چاپ کتاب مریم کرمی، این کتاب را اولین اثر مستقل وی برای کودکان و نوجوانان شمرد و متن داستانی قصه را برای حاضران معرفی کرد.
در ادامه سحر مرامی مربی هنری مراکز کانون،تصویرگری کتاب را بسیار زیبا و جذاب خواند و گفت: یکی از نکات خوب این کتاب تکنیک ارائه‌ی تصاویر آن می‌باشد و استفاده از ابزار نقاشی مانند پاستل در تصاویر این کتاب، خود باعث جذب کودک و ارتباط بهتر آن در این کتاب می‌شود .
آئین رونمایی از کتاب «روزی که متی وارد شهر شد» با صحبت‌های مریم کرمی در باب روند تالیف کتاب و داستان‌های تصویری آن ادامه یافت.
شایان ذکر است در این نشست اعضای انجمن ادبی آفرینش همدان به خوانش آثار جدید خود پرداختند و در پایان یکی از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۴ همدان با شاهنامه‌خوانی برای حاضران فضا را به حال و هوای ادبیات حماسی و کهن نزدیک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =