کد خبر: 294936
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کتاب «خانواده‌ی آقای چرخشی» به چاپ چهاردهم رسید

کتاب «خانواده‌ی آقای چرخشی» نوشته طاهره ایبد از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ چهاردهم رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «خانواده‌ی آقای چرخشی» داستانی فانتزی و طنز است که ماجراهای اختراعات جدید آقای بابا را روایت می‌کند. آقای بابا که همان پدر خانواده است می‌خواهد با اختراع‌های جدیدش وضعیت خانواده را بهتر کند.

این کتاب در سال ۲۰۰۵ در فهرست کتاب‌های منتخب کتابخانه بین‌المللی مونیخ آلمان قرار گرفت و تا به حال موفقیت‌هایی در مسابقه‌های ادبی و جوایزی نیز دریافت کرده است. دریافت جایزه از پنجمین دوره کتاب سال شهید غنی‌پور و جایزه ادبی پروین اعتصامی هم از جمله موفقیت‌های این کتاب است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است که؛ «پدر خانواده کم‌کم موهایش شروع به ریختن می‌کند و ذره ذره کچل می‌شود. با همه تلاش‌هایی که پدر برای جلوگیری از ریزش موهایش می‌کند روزی آخرین تار مویش هم می‌افتد و کاملا تاس می‌شود؛ اما اتفاق عجیب و خوشایندی می‌افتد. بعد از یک دوره خارش شدید که پدر هی دور خودش می‌چرخد و کله‌اش را می‌خاراند، یکهو تبدیل به یک نابغه می‌شود و با هر خارش سر و چرخشی، فکر جدیدی برای اختراعی جدید به ذهنش می‌رسد و ماجراهای خانواده چرخشی از این‌جا شروع می‌شود.»

پیش‌تر نیز برخی از آثار طاهره ایبد همچون پریانه‌های لیاسندماریس، عجیب و عجیب‌های ته دریا، لاک‌پشت ترسو، خانه پغور قاتی، غاغا غولی غول غاغولی و... از سوی انتشارات کانون منتشر شده است.

یادآوری می‌شود علی نامور تصویرگری کتاب «خانواده‌ی آقای چرخشی» را بر عهده داشته است.

این کتاب که مناسب کودکان بالای ۱۱ سال است و برای نخستین بار در سال ۱۳۸۳ در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است، در چاپ چهاردهم با شمارگان ۶۰هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶هزار و ۵۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =