کد خبر: 295103
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
«خانه‌ها»، کتابی برای قصه‌گویی دسته‌جمعی منتشر شد

اگر به دنبال خواندن کتاب‌های متفاوت هستید، کتاب‌هایی که شما صرفاً خواننده‌اش نباشید، باید به سراغ مجموعه کتاب‌های «قصه‌های مرغک» کانون بیایید. به تازگی چهل‌وسومین کتاب از این مجموعه با عنوان «خانه‌ها» از سوی انتشارات کانون منتشر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «خانه‌ها» با نویسندگی و تصویرگری، طراوت جلالی‌فراهانی، نام چهل‌وسومین کتاب از مجموعه کتاب‌های «قصه‌های مرغک»؛ کتاب‌های تعاملی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان کتاب‌های دسته‌جمعی است که برای اولین بار به چاپ رسیده است.

این کتاب همان‌طور که نویسنده و تصویرگرش در ابتدای کتاب توضیح داده است، داستانی بدون متن دارد با تصاویر متفاوتی از چند خانه که با حضور یک گربه زرد در همه‌ی خانه‌ها به‌هم متصل می‌شوند. بنابراین کتاب «خانه‌ها»، کتابی است که خود مخاطب باید داستان آن را کشف کند.

در ابتدای این کتاب آمده است: «با هم داستان بگوییم، ما که ممکن است پدر، مادر، خواهر، برادر، مربی و... باشیم، می‌توانیم با کودکان‌مان داستان بگوییم. داستان گفتن، راه سخن گفتن و گفت‌وگو را باز می‌کند. گفت‌وگو به شنیدن، تمرکز، قضاوت و تفکر انتقادی، تفکر خلاق و... کمک می‌کند. کتاب «خانه‌ها»، داستانی بدون متن است؛ اما در دل کتاب، در هر صفحه، خانه‌ای است که هر خانه داستانی دارد.»

نویسنده در ادامه مقدمه کتاب آورده است: «می‌توانیم کنار هم بنشینیم و با گربه‌ی کتاب همراه شویم. خانه‌به‌خانه برویم و داستان هر خانه را بگوییم، در هر خوانش نکته‌های تازه کشف کنیم و با تکیه بر آن داستانی نو و تازه بگوییم.»

قصه‌های مرغک مجموعه‌ای از کتاب‌هاست که بازی، سرگرمی، و تصویر را با متن همراه می‌کند تا به بالا رفتن توانایی‌های متنوع کودکان کمک کند. (کمک می‌کند تا دنیای پیرامون‌شان را بهتر حس‌کنند و بشناسند، با کنجکاوی به دنیا بنگرند و حساس و جست‌وجوگر بار بیایند. ذهن‌شان پرورش پیدا کند و نیروی اندیشه در آن‌ها رشد کند.)

کتاب «خانه‌ها» با شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه به قیمت ۸ هزار تومان در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =