انتصاب سرپرست حراست کانون سمنان

سرپرست حراست اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان طی حکمی از سوی مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور منصوب شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، جلسه‌ی رسمی معارفه‌ی محمدباقر علی‌نژاد سرپرست حراست کانون سمنان پیش از ظهر روز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با حضور رضا برنگی مشاور اجرایی دفتر مرکزی حراست، مجید آرایی کارشناس‌مسئول هماهنگی امور استان‌ها و مسئول آموزش دفتر مرکزی حراست، منصوری رئیس حراست کل استان سمنان، جمعی از کارشناسان ستادی، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در این آیین، ضمن گرامی‌داشت شهادت سردار مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی و جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنان در سانحه‌ی هواپیمایی، اظهار داشت: آن‌چه که سردار سلیمانی به‌عنوان سرور و سالار شهیدان مقاومت به ما نشان داد، فرق بین اقتدار و قدرت بود. به هر حال قدرت در همه‌جا می‌تواند اتفاق بیفتد چون امری فردی و حکومتی است؛ اما هر قدرتی دارای اقتدار نیست؛ ولی هر اقتداری دارای قدرتی است که قلوب را تسخیر می‌کند.

وی در ادامه افزود: سردار سلیمانی و هم‌رزمانش هم در واقع عظمت و اقتدار ملت ایران را به ما نشان دادند، قدرتی که بر دل‌ها حکومت می‌کند.

مدیرکل کانون استان سمنان با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری گفت: با اتفاقات دو سه هفته‌ی اخیر، یوم‌الله‌های جدیدی ایجاد شد و به برکت خون شهدای مقاومت یوم‌الله‌ای که در آن سرور و سالار شهدای مقاومت، شهید سلیمانی و هم‌رزمانش به ملکوت اعلی پیوستند و یوم‌الله‌ای که در آن هیبت پوشالی آمریکا رسماً به زمین زده شد.

خدابخشی یادآور شد: در کانون پرورش فکری، مسئولیت سنگینی در این زمینه‌ها به‌ویژه در مناسبت‌های خاص در طی سال برعهده داریم و با مجموعه‌ای از کودکان و نوجوانان سر و کار داریم که به نوعی معصوم در این جامعه هستند و برای تاثیرگذاری بر آن‌ها بایست متخلص به رفتارهایی باشیم که زاییده‌ی بسیاری از الگوهایی مانند سردار سلیمانی است.

مدیرکل کانون استان سمنان تصریح کرد: در بخش حراست هم اقتدار نقش اساسی دارد و معتقدیم آن‌چه در عرصه‌ی فرهنگ و هنر بایست اتفاق بیفتد این است که همه‌ی کارکنان در تمامی بخش‌ها اعم از تخصصی، اجرایی و خدماتی بایست متخلق به رفتارها و اخلاق‌های فرهنگی مؤثر باشند.

خدابخشی در پایان سخنانش با بیان این‌که حراست، چشم بینا و گوش شنوای سازمان است، این مجموعه را حافظ ارزش‌های فرهنگی و دینی و پیشینه‌ی تاریخی تأثیرگذار در فرهنگ تمدنی این سرزمین دانست و بر شناسایی و بهره‌گیری از فرصت‌های فرهنگی، توجه به انگیزه‌های درونی و کرامت انسانی کارکنان و مربیان و اعضا و ایجاد آرامش در فضای اداری و مراکز فرهنگی‌هنری تأکید کرد.

کانون پرورش فکری، کارخانه‌ی انسان‌سازی است

معاون دفتر مرکزی حراست با گرامی‌داشت مقام ابرمرد دلاور، شهید سردار سلیمانی و تسلیت بابت حوادث اخیر کشور، آغاز چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: جمهوری اسلامی به پختگی و بلوغ کامل خود رسیده و درواقع ارزش و آرمان در مردم‌سالاری و دین‌سالاری محقق شده است و از آنجا که ما به راحتی این استقلال را به دست نیاوردیم، همه‌ی مردم ایران و مدیران، بایست دست به دست هم دهند تا روز به روز، بیش‌تر به خوداتکایی‌مان بیفزاییم و به معنای واقعی کلمه، روی پای خود بایستیم و کانون پرورش فکری به‌عنوان تربیت‌کننده و پرورش‌دهنده‌ی کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش بی‌بدیل خود را در این پیشرفت ایفا کند.

وی هم‌چنین یادآور شد: بخش تعلیم و علم‌آموزی در آموزش و پرورش به‌عنوان یک عامل بالفعل اتفاق می‌افتد و این موضوع به تنهایی کفایت کار را نمی‌تواند ایجاب کند؛ اما بخش تربیتی و پرورشی آن در کانون شکل می‌گیرد و تمام کارکنان، کارشناسان، مربیان، فرهنگ‌دوستان، هنرمندان و... در این امر سهیم هستند و محصول اصلی را در تربیت مشاهیر و برندسازی انسانی به عهده دارند.

برنگی در ادامه افزود: این سازمان می‌تواند با فرهنگ‌سازی اصیل در جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مؤفق عمل کند و آن‌گاه مجموع هزینه‌های میهن‌مان کاهش می‌یابد.

معاون دفتر مرکزی حراست با بیان این‌که کانون پرورش فکری، کارخانه‌ی انسان‌سازی است بر نقش این مجموعه‌ی بی‌همتای فرهنگی، هنری و ادبی به‌عنوان مهم‌ترین سازمانی که در حوزه‌ی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند، تأکید کرد.

معاون دفتر مرکزی حراست در بخش دیگر سخنانش، ضمن قدردانی از مدیرکل کانون استان سمنان و توجه و نگاه فرهنگی ایشان، اظهار داشت: اساس کار در حراست، برنامه‌محور است و به معنای واقعی کلمه به دنبال صیانت از سازمان هستیم و تمام مجموعه‌ی سازمان اعم از مدیران و کارکنان، سرمایه‌های سازمان هستند و در حفظ و صیانت سرمایه‌های انسانی بایست کوشش بیش‌تری شود تا هرگز آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

این مسئول، معیار اصلی حراست را کلان‌نگری و تصمیم‌گیری عقلانی عنوان و حراست را از تصمیمات زودگذر و احساسی تمام کارکنان برحذر داشت و افزود: مچ‌گیری از آخرین و ابتدایی‌ترین افعال حراستی است و توصیه کرد که عناصر حراستی بایست به‌عنوان مقیدترین و منضبط‌ترین فرد در یک سازمان باشند و هیچ رنگ و وصله‌ای زیبنده‌ی حراست نیست.

برنگی هم‌چنین یادآور شد: حراست، جایگاهی امن برای حفاظت از منابع و سرمایه‌های انسانی و به‌کارگیری نیروهای مؤمن، متدین و مورد اطمینان است و اگر قرار است که حراست به معنای واقعی بتواند سازمان را صیانت کند بایست شیب عقلی و فکری حراست در همه‌ی امور غالب بر شیب عقلی سایر عناصر باشد و رابطه‌ی غالب و مغلوبی بین عناصر حراست و مجموعه‌ی سازمانی پیش بیاید به نوعی که دانش عمومی این کارگزاران می‌بایست هر روز به‌روزرسانی شود.

معاون دفتر مرکزی حراست، اخلاق‌محوری و محبت را آمیخته و تنیده در حراست دانست و این دو اصل را جزء ذات حراست عنوان و تصریح کرد: خداوند در قرآن به قلم و اندیشه قسم می‌خورد و مصداق این را دارد و تدبیر بر شمشیر، پیروز است و بایست اندیشه را در کودکان و نوجوانان پربار کنیم.

برنگی در پایان نکاتی را به‌عنوان چند اصل برای سرپرست حراست کانون استان سمنان مبنی بر مطالعه دقیق احکام و قوانین حراست در ابتدای کار، شناسایی گلوگاه‌های حساس، رعایت اصل پیشگیری، اغماض خطاهای کوچک، دیدن نقاط مثبت کارکنان، پرهیز از رفتار غیر حرفه‌ای، جلب اعتماد عمومی، رفتار محترمانه با کارکنان و ارباب‌رجوع، قضاوت نکردن، کار در راه رضای خدا و درخواست مابه‌ازای آن از خدا، ارتباط چهره به چهره، حفاظت حقوق شهروندان و خوداجتهادی نداشتن را خاطرنشان و تبیین ساخت.

کار در کانون پرورش فکری، بسیار مهم، حساس و با ارزش است

رئیس حراست کل استان سمنان نیز در این آیین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهید سپهبد سلیمانی با بیان این‌که امنیت امروز خود را مدیون شهدا هستیم از کارکنان خواست تا قدر مجاهدت‌های سردار سلیمانی و تمام شهدای مدافع حرم را بدانند.

وی در این آیین با اشاره به دیدگاه و خط‌مشی حراست کل استان از علی‌نژاد خواست تا به‌عنوان حراستی اثرگذار، تصمیم‌ساز و پاسخگو، ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی، وظیفه‌شناسی، تقویت وجدان کاری و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری و قانون‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس حراست کل استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش، کار در دستگاه‌های فرهنگی همانند کانون پرورش فکری را بسیار مهم، حساس و با ارزش برشمرد و ضمن تأکید بر رعایت اصول ارزشی و انقلابی و حریم‌های قانونی به اهمیت جایگاه امنیت در حراست، اشاره و تصریح کرد: مربیان کانون پرورش فکری تلاش کنند تا در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همانند قصه‌گویی، روخوانی کتاب، نمایش فیلم و...، اعضای کودک و نوجوان را با فرهنگ دینی و اسلامی آشنا کنند و بی‌شک رسیدن به این اهداف در یک مجموعه و سازمان، مستلزم یک امنیت روحی و روانی است و ایجاد این فضا بر عهده‌ی حراست است.

در پایان مراسم با قرائت حکم، محمدباقر علی‌نژاد از سوی قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور، به‌عنوان مسئول حراست کانون سمنان تعیین شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =