کارگاه‌ عملی اعضای کانون قم در پاسداشت شهدا

مدیرکل کانون استان قم و جمعی از همراهان ایشان در قالب ویژه‌برنامه «کاروان زینب» به دیدار از خانواده شهید مدافع حرم احمد جلالی‌نسب رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، حسن ندافی به همراه شیرین دادخواه کارشناس فرهنگی، فریده گرامی مربی‌مسئول مرکز شماره ۹ و جمعی از اعضای نوجوان این مرکز، پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ به دیدار خانواده شهید مدافع حرم احمد جلالی‌نسب رفتند.

این دیدارها، در قالب ویژه‌برنامه «کاروان زینب» ویژه‌ی دیدار از خانواده شهدا، با اولویت خانواده‌ی اعضا و همکاران کانون قم، از ابتدای سال ۱۳۹۷ با هدف پاسداشت شهیدان گرانقدر و آشنایی هر چه بیشتر اعضا و همکاران استان با روحیه سلحشوری، صبوری و ولایتمداری خانواده‌ی آنها انجام شده است.

حسن ندافی در این دیدار صمیمی با بیان این نکته که رهبر جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای عنوان کردند که روح بزرگوار حاج قاسم سلیمانی را  ارواح طیبه‌ی شهدا در آغوش کشیدند، گفت: این نشان از بالا بودن درجه‌ی شهادت است و زیباتر اینکه به قول ایشان، شهیدان مدافع حرم اجر ثواب دو شهادت را می‌برند.

شهید احمد جلالی‌نسب سبزواری الاصل، که بعد از ازدواج به خواست همسر به استان قم آمده بود از همان ابتدا لباس پاسداری به تن کرد. وی متولد ۱۳۵۲ و چهار فرزند دارد. احمد جلالی‌نسب که به ابوزینب هم شهرت داشت بعد از سه بار اعزام به عملیات دفاع از حرم به سوریه، در سن ۴۱ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همسر شهید در این دیدار گفت: من هیچ‌گاه حضور حاج احمدآقا را در این خانه خالی ندیدم و ایشان همچون گذشته موجب برکات و موهبات این منزل است.

وی با ذکر این نکته که ایشان عاشق شهادت بود، خاطره‌ای از زمان حیات این شهید نقل کرد: ما یک قبر دو طبقه در قبرستان بقیع قم خریدیم و من به شوخی گفتم که حاج احمد آقا بنظر شما طبقه اول برای کدام از ماست و ایشان به من گفت حتما برای من است ولی برایم دعا کن تا من گلزار شهدا پیش رفقایم باشم.

پسر احمد جلالی‌نسب از شباهت‌ به شهادت رسیدن پدر و حاج قاسم سلیمانی گفت که: روز عملیات پدرم در خودروی زرهی بود که با موشک‌های کروز مورد حمله قرار گرفت و بعد از دوسال، در روز میلاد امام حسین (علیه‌السلام) فروردین ۱۳۹۸ پیکر مطهر ایشان را برای تشییع و خاکسپاری به ایران فرستادند.

در بخشی از وصیتنامه شهید احمد جلالی‌نسب می‌خوانیم که «اینجانب دفاع از حرم اهل بیت سلام الله علیها را با علم و آگاهی به اینکه وظیفه هر مسلمانی دفاع از اهل بیت(ع) که همان اجر و مزد رسالت نبی اکرم(ص) است و در قرآن کریم آمده است انتخاب کردم و خدا را شاهد و ناظر می‌گیرم که مسائل مادی و هیچ اجباری در این راه نبوده است و به همسر و فرزندانم توصیه می‌کنم که همیشه و در همه حال پیرو ولایت ائمه اطهار(ع) و ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه‌ای باشند و خود را مدیون دین مبین اسلام و رهبری و انقلاب بدانند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =