مربیان و اعضای کانون گیلان در شهادت بانوی «آب و آیینه » به‌سوگ نشستند

ویژه‌برنامه‌های سال‌روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به میزبانی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه‌ها با هدف پرورش حس دینی و عمق‌بخشی به باورهای اسلامی کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت و مربیان کانون پرورش فکری با بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی، به تبیین ویژگی‌های شخصیتی و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) برای اعضا پرداختند.

برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری کانون صومعه‌سرا ویژه‌برنامه‌ای را با حضور فاطمه‌صادقی، کارشناس دینی حوزه کودک و نوجوان و اعضای این مجموعه‌ی فرهنگی برگزارکرد.

صادقی در این ویژه‌برنامه پیرامون ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) و نقش‌تاثیرگذار ایشان در تاریخ اسلام برای اعضای نوجوان صحبت‌کرد و ایشان را الگویی مناسب برای تمامی انسان‌ها دانست.

میهمان برنامه ضمن برشمردن صفات برجسته دخترگرامی رسول اکرم (ص)، از پایبندی ام ابیها به فرامین دین مبین اسلام برای حاضران نیز سخن‌گفت و احترام به والدین ونگاه ویژه به محرومان و نیازمندان را ازشاخصه‌های بانوی آب و آیینه خواند.

برپایه این گزارش، خوانش‌شعر، معرفی کتاب درارتباط با حضرت فاطمه زهرا (س) و اجرای مسابقه حضوری با همین موضوع، از دیگربرنامه‌های مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان صومعه‌سرا در این روز بود.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بندرانزلی هم به‌منظور تعمیق باورهای دینی اعضا و آشناسازی هرچه بیش‌ترآنان با مناسبت‌های اسلامی، میزبان ویژه‌برنامه«بانوی آب و آیینه» شد.

این ویژه‌برنامه حضور اعضای کودک و نوجوان کانون، دانش‌آموزان و اولیای تربیتی مدارس را به‌همراه‌داشت و طی آن «ساره پورحسرت» و «مهدیه اکبرخواه»، از فعالان بسیج بانوان شهرستان بندرانزلی به پرسش‌های حاضران درباره‌ی زندگی پُربار و سیره عملی بانوی دوعالم و پاسخ‌گفتند.

ابعاد مختلف شخصیتی حضرت فاطمه(س) و نقش‌آفرینی هم‌زمان ایشان به‌عنوان دختر، مادر و همسر ازدیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه قرارگرفت و میهمانان این برنامه درعین حال بر ضرورت الگوپذیری از این بانوی  برجسته تاکیدکردند.

این ویژه‌برنامه فرصتی ارزش‌مند برای خاطرنشان‌کردن جایگاه نماز ازمنظر حضرت زهرای مرضیه (س) بود و برهمین اساس نیز حجّت‌الاسلام میرشمس اکبرحسینی، از کارشناسان علوم دینی درنشستی صمیمانه با اعضا و دانش‌آموزان، به تبیین و تشریح اهمیت این فریضه در زندگی پرداخت.

معرفی کتاب‌های«دعای زمینی پدربزرگ» و«نماز، سرچشمه خوبی‌ها»، معرفی شخصیت حضرت‌فاطمه (س) و بیان احادیثی در ارتباط با ام‌ابیها، خاطره‌گویی با عنوان«اولین نمازی که خواندم» و مداحی اعضای نوجوان، ازدیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه به‌شمارمی‌رفت.

به همین مناسبت، مرکز فرهنگی هنری کانون رودبار با حضور و همراهی اعضای کودک ونوجوان ویژه‌برنامه «درسوگ بانوی آب وآیینه» را با هدف تبیین ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه‌زهرا(ع) و معرفی الگوهای مناسب به آنان، برنامه‌ریزی و به مرحله‌اجراگذاشت.

مربیان کانون در این ویژه برنامه هم‌چنین، به احادیثی در ارتباط با شخصیت والای بانوی دوعالم اشاره‌کردند که با قرائت «دعای توسل»، «زیارت عاشورا» و معرفی کتاب‌های مناسب به کودکان و نوجوانان همراه شد.

مرکز فرهنگی هنری کانون رضوانشهر نیز با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و همراهی اعضا و دانش‌آموزان مدارس، میزبان سوگواره شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شد.

طی این حرکت فرهنگی، حجّت‌الاسلام رضا ایلداری،ریاست سازمان تبلیغات اسلامی رضوانشهر درخصوص نقش و جایگاه حضرت فاطمه(س) و اهمیت نماز از دیدگاه ایشان برای مخاطبان سخن‌گفت و ضمن بیان روایت‌ها و احادیثی در این ارتباط، ازکودکان ونوجوانان برای الگوبرداری از سیره عملی بانوی نمونه دوعالم دعوت‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =