برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌فجر استان قم اعلام شد

حسن ندافی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ی کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌فجر استان را اعلام کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان قم، مسئول کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س)، ویژه‌برنامه‌های دهه فجر مراکز و ستاد در ایام جشن چهل و یک سالگی انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: تمام مراکز کانون استان از آغاز ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت اعضای کودک و نوجوان با فضاسازی مراکز با طرح‌های دیواری، پخش سرود و نواهای انقلابی و شرکت اعضا و والدین در قالب کارگاه‌های مختلف فرهنگی‌هنری، علمی و ادبی و همچنین دعوت از اساتید برجسته و تشکیل نشست‌ و همایش‌های عمومی در سینما کانون به استقبال این ماه رفتند و این ویژه‌برنامه‌ها تا پایان بهمن ادامه خواهد داشت.

حسن ندافی با تاکید بر اجرای پرشور دهه فجر امسال در سخنانی اظهار داشت: کانون پرورش فکری در این ایام با اجرای ویژه برنامه متنوع فرهنگی‌هنری، علمی و ادبی، از افتتاح مرکز اقامتی جهت زائرین حرم حضرت معصومه (س) و راه‌اندازی کوره پخت سفال در مجتمع آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

وی با اعلام برگزاری جشنواره فیلم فجر، برای نخستین‌بار همزمان با سینماهای سراسر کشور در سینما کانون قم، اهمیت این موضوع را یادآور شد و گفت: شناخت هر چه بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر با مجتمع و نام کانون پرورش‌فکری و جذب نخبگان جهت تبادل علم هنری و تجربه‌ی فرهنگی، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای کودکان و نوجوانان استان خواهیم بود.

نشست‌های تخصصی مهارت‌های زندگی با حضور شاهین فرهنگ از دیگر برنامه‌هایی است که در سینما کانون با حضور خانواده‌ها و علاقمندان به مباحث انگیزشی از ۱۲ بهمن آغاز خواهد شد.

حسن ندافی از اجرای گروههای نمایشی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی اعضای کانون برای عموم خبر داد و گفت: با اعلام آمادگی‌ای که از مراکز دریافت کردیم در نظر داریم تا اجراهای این جشنواره را از انزوای اجرای در مرکز خارج کنیم و با اکران عمومی در مدارس و فرهنگسراها به اعضای این گروه‌ها هویت دهیم تا شاید آغاز راهی برای اجراهای در سطح حرفه‌ای این اعضای خلاق و با استعداد باشد.

وی همچنین از چند ویژه‌برنامه‌ی مراکز ثابت، پستی و سیار روستایی مانند دعوت از خانواده محترم شهدا و تجلیل از آنها، اجرای قصه‌ی «شیطان زمینی»  (قصه‌گویی مادر و فرزند)  با موضوع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اجرای سه نمایش عروسکی با عناوین «لولوچه، تبر و هیولای تاریکی» با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای سرود فصل سرخ لاله ها در مراکز و مدارس و تشکیل کارگاه چاپ با نمادهای انقلابی، کارگاه ساخت «هاورکرافت» با توجه به نامگذاری روز چهاردهم بهمن به «روز فناوری فضایی»، کارگاه ساخت «کاشی و موزاییک» با موضوع سردر مسجد اعظم، پخش کلیپ شهید مدافع حرم محسن حججی، دیدار از خانواده‌ شهید مدافع حرم مظفری‌نیا (از شهدای ترور دی98)، دعوت از علی باباجانی نویسنده کتاب کودک و نوجوان و معرفی کتاب «بچه های کوچه شهناز» (رمان انقلاب اسلامی) و کتاب قصه‌ی انقلاب و برپایی نمایشگاه عکس از تظاهرات مردم شهر و روستا در خیابان‌های قم نام برد.

ویژه‌برنامه‌های ایام الله دهه‌فجر با توجه به حساسیت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از ابتدای ماه بهمن آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد تا این نسل، شور و شوق پیروزی انقلاب را لمس کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =