حس میهن دوستی در قالب بازی و مسابقه/ برنامه های شاد مراکز 2 و 22در دهه فجر

دو مرکز فرهنگی هنری 2 و 22 کانون پرورش فکری تهران ویژه برنامه هایی شاد و مفرح را برای اعضا در نظر گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، فعالیت های مرکز2 کانون پرورش فکری تهران با هدف آشنایی مخاطبان با شخصیت های تاثیرگذار انقلابی، افزایش حس میهن دوستی و نوع دوستی، بهبود کار تیمی، ایجاد حس شادمانی، تحرک و نشاط برنامه ریزی شده و در روزهای دهه فجر اجرا می شود.

به این منظور حکمت شماره 12 نهج البلاغه با مضمون دوستی، سرلوحه فعالیت های اجرایی در این روزها انتخاب شده است و همچنین نمایشگاه مهر و ایثار نمایانگر فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی اعضا از 12 لغایت 30بهمن، در مرکز برپا خواهد بود.

لازم به توضیح است که مربی مسئول و مربی فرهنگی این مرکز در نقش گزارشگر و مجری، فعالیت های مورد نظر را درسه آیتم از شبکه 57 تلویزیون (ساخته شده با مقوا) اجرا می کنند.

آیتم اول از قصه گویی شروع و به اوریگامی ختم می شود. آغازگر آیتم دوم نمایش و پایان آن نوشتن متن ادبی است. در آیتم پایانی نیز  معرفی سرزمین و بازی محلی اجرا می شود.

در روز16 بهمن ماه جشن پیروزی انقلاب با حضور میهمان برنامه غلامرضا سلیمانی شاعر و ترانه سرا با اجرای برنامه هایی نظیر سرود خوانی، نمایش، خوانش آثار و تقدیر از اعضای گروه سرود و نمایش مرکز پیش بینی شده است.

ضمن اینکه مرکز22 کانون پرورش فکری تهران نیز با برنامه های متنوع و شاد سعی در برگزاری هرچه بهتر جشن فجر و  پاسداری از اهداف آرمان های انقلاب داشته است. این برنامه ها عبارتند از:

فضا سازی سالن نوجوان با قاب 22 که به شکل تلویزیونی انقلابی؛ تصویر حضور اعضا در صف های تظاهرات را به یادگار حفظ خواهد کرد.

پانل ما می توانیم با معرفی و بررسی انیمیشن آخرین داستان با هدف معرفی انیمیشن ایرانی که با نگاهی به ادبیات حماسی ایران توانسته است شانس بسیار بالایی جهت برگزیده شدن جهانی داشته باشد، معرفی شده است.

پانل نهج البلاغه با بیان حکمت 12 در ارتباط با ارزش دوستی و دوست یابی، همچنین معرفی کتاب هایی با محوریت اهمیت دوستی توجه اعضا را در غالب فعالیت هایی همچون کتاب خوانی و بحث آزاد به نکته ای بسیار مهم جهت رشد ارتباطات بین اعضا و دوستان خود جلب خواهد کرد.

نمایش خلاق تبر نیز این گونه است که پسران مرکز 22 پس از تسلط بر نمایشنامه تبر و تمرین  کنار مربی خود به اجرای نمایش تبر می پردازند.

در کارگاه دستی نیز اعضای مرکز دستبند هایی ساختند که بر آن نقشه ایران به سه رنگ پرچم ایران مزین شده است.

مسابقه بخوان، بگو، حرکت کن اقدام دیگری است که در آن سوالاتی از کتاب های مرکز و اطلاعات عمومی اعضا طراحی شده و اعضا قرار است پس از مطالعه در این مسابقه پر از هیجان و تحرک شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =