برنامه‌های دهه فجر مراکز کانون در استان‌های ایران ۱

برنامه‌های مراکز کانون استان‌های سراسر کشور به مناسبت دهه مبارک فجر در حال برگزاری است و هرکدام از این مراکز، برنامه‌های فرهنگی و هنری را برای مخاطبان خود آماده کرده‌اند.

دیدار صمیمانه فرماندار ویژه مراغه با کودکان و نوجوانان

حمید شکری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی با کودکان و نوجوانان این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شکری در این دیدار که به مناسبت دهه مبارک فجر و در محل فرمانداری شهرستان مراغه برگزار شد، بر ضرورت آشنایی آینده‌سازان میهن اسلامی با آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با قدردانی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهمیت فعالیت‌ها و برنامه‌های آن را در شناسایی و پرورش استعدادها مورد تأکید قرار داد.

گفت‌وگوی فرماندار با کودکان و نوجوانان و اهدای جایزه توسط فرماندار از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه در تعدادی از مدارس روستائی مناطق زلزله‌زده شهرستان سراب، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از سوی اعضا و مربیان مراکز شهرهای ملکان، هادیشهر، عجبشیر، بناب و کلیبر و... از دیگر برنامه‌های کانون استان آذربایجان شرقی در روزهای دهه فجر است.

برنامه‌های دهه فجر در مراکز کانون آذربایجان غربی

برنامه‌های دهه فجر در مراکز کانون استان آذربایجان غربی با شعار محوری «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت» در حال برگزاری است.

اجرای طرح «پیک امید» در ارومیه و پیرانشهر، ‌ اجرای ویژه‌برنامه «نخلستان آزادی»، برگزاری کارگاه‌های کارت پستال‌سازی، اجرای همایش کبوتر کوچه ما، برگزاری کارگاه‌های هنری با موضوع انقلاب، حضور در مزار شهدا، اجرای ویژه‌برنامه «میهمانی لاله‌ها»، برپایی ایستگاه‌های شعارنویسی، معرفی روزشمار انقلاب، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح کتابخانه مدرسه روستای علی‌آباد شهرستان اشنویه و مدرسه حضرت سکینه(س) سلماس و... از جمله برنامه‌هایی است که در ایام دهه مبارک فجر ۹۸ برگزار می‌شود.

برنامه‌های ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی در کانون استان اردبیل

برگزاری مهرواره صدای پای یار، معرفی شخصیت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، ساخت لوح‌هایی سفالی با شعارهای انقلابی، معرفی کتاب‌های دوره انقلاب، وقایع‌نگاری انقلاب، مسابقه شعارنویسی و برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع من یک انقلابی‌ام از اهم برنامه‌های روزهای دهه فجر مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل است.

برپایی نمایشگاه دوباره نگاه کن در کانون پرورش فکری کوشک

به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاهی از اشیای دورریختنی که از سوی اعضای مرکز کانون کوشک ساخته‌شده با عنوان «دوباره نگاه کن» برای بازدید عموم و باهدف فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط‌زیست برپاشده است.

درعین‌حال در کنار این نمایشگاه، نمایشگاهی دیگری نیز با موضوع دهه فجر از انقلاب تا دستاوردهای انقلاب و با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای بازدید عموم به‌خصوص کودکان و نوجوانان برپاشده است.

برپایی همایش سفال همراه با نمایشگاهی از آثار اعضاء کانون شهر گز و برگزاری ویژه برنامه‌هایی در مراکز کانون زیار، محمدآباد، سریش و حضور کتابخانه سیار روستایی در روستاهای اسپارت و دولاب از دیگر برنامه‌های کانون استان اصفهان در روزهای دهه مبارک فجر است.

فعالیت‌های دهه فجر در کانون البرز و در روستاهای اشتهارد

کتابخانه سیار روستایی کانون البرز با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم و با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان در مدرسه‌های شهید «محمدرضا شاه بیگ» روستای «فردآباد»، «حافظ» روستای «جارو» و «وحدت» و روستای «پلنگ‌آباد» حضور یافته و فعالیت‌های مختلفی را اجرا کردند.

معرفی روزهای دهه مبارک فجر و علت نام‌گذاری این ایام، صحبت در مورد فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، معرفی کانون و فعالیت‌های آن، قصه‌گویی، شعرخوانی اشعار انقلابی، معرفی وقایع، نمایش فیلم، اجرای مسابقه جمله‌سازی و اهدای جایزه‌های فرهنگی به دانش‌آموزان ازجمله این فعالیت‌ها در این مدارس بود.

حضور در گلزار شهدای «چهارصد دستگاه کرج» به همراه غبارروبی و گل افشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدای گرانقدر، تجلیل از همکاران جانباز و فرزند شهید در کانون البرز، رونمایی از «پویانمایی‌های انقلابی» در مرکز مجتمع کانون کرج و... از جمله برنامه‌های کانون این استان است.

برنامه‌های کودک و نوجوان دهه فجر در ایلام

نشست تخصصی فرهنگ فاطمی (ویژه‌برنامه ایام فاطمیه)، جشنواره هنرهای نمایشی با حضور ۱۲ گروه نمایش عروسکی و صحنه‌ای مراکز سراسر استان، اجرای نمایش عروسکی با حضور چهار گروه برگزیده کشوری در ایلام به مدت یک ماه با همکاری معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش استان، نمایشگاه آثار اعضا و مربیان، مسابقه فرهنگی، ادبی و هنری با موضوع انقلاب اسلامی و... ازجمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای کودکان و نوجوانان به مناسبت دهه فجر در مرکز کانون ایلام است.

برپایی جشنواره «هوای پاک در بهار انقلاب» در کانون استان تهران

به مناسبت دهه فجر ویژه‌برنامه‌ای با همکاری مدیر اداره آموزش شهروندی شهرداری منطقه ۱۲ در قالب نمایشگاهی از آثار ماکت و روزنامه دیواری اعضای سرای محله‌های این منطقه با موضوع هوای پاک در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۸ کانون تهران برگزار شد.

 جشنواره «هوای پاک در بهار انقلاب» نیز با حضور سرای محلات منطقه ۱۲ به‌منظور بررسی و داوری آثار و انتخاب اثر برگزیده در این بخش با حضور مدیر اجتماعی، کارشناس آموزش شهروندی، کارشناس فرهنگی ناحیه ۶، مدیر داخلی سرای محله دروازه شمیران و ۱۳ مدیر محله از سراهای اطراف مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۸ کانون تهران در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ برگزار شد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۲۱ مرکز کانون استان چهارمحال و بختیاری

برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در ۲۱ مرکز کانون پرورش فکری استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت دهه مبارک فجر برگزارشده است. غبارروبی مزار شهدا، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی، سفال‌گری مسابقه و بازی ازجمله این برنامه‌هاست که در این ایام برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌ای با عنوان «فجر انقلاب» در مرکز باباحیدر و مرکز لردگان نیز از برنامه‌های تدارک دیده شده در استان چهارمحال و بختیاری است.

جشنواره سازه‌های بزرگ کاغذی در کانون نهبندان خراسان جنوبی برگزار شد

هم‌زمان با ایام دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب جشنواره سازه های کاغذی در مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی برگزار شد.

جشنواره سازه‌های بزرگ کاغذی با هدف تقویت مهارت، معرفی اوریگامی و راه‌های کاربردی آن در هنر معماری و فناوری وهم‌چنین پایدارسازی اعضای نوجوان در برنامه‌های مرکز با مشارکت کودکان ونوجوانان و والدین برگزار شد.

گفتنی است: در این برنامه بیش از ۲۰ اثر تولید و با حضور مجید بیکی فرماندار شهرستان به پنج اثر برگزیده لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

برنامه‌های دهه فجر در مراکز کانون خراسان رضوی

برنامه‌های دهه فجر ۱۳۹۸ در مراکز کانون استان با شعار محوری «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» آغاز شد.

ویژه‌برنامه‌ای با همراهی شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان باهدف شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر و اجرای مسابقه به رنگ انقلاب برای آشنایی آنان با انقلاب برگزارشده است.

اجرای نمایش افسانه ماردوش با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در برابر مستکبر و توجه به قهرمانان ملی ایران و برگزاری کارگاه‌های نقاشی، قصه‌گویی و غبارروبی از مزار شهدای انقلاب و... نیز در این روزها برای کودکان و نوجوانان برگزارشده است.

برگزاری مهرواره سرود هوای دلپذیر در کانون خراسان شمالی

مهرواره سرود هوای دلپذیر با موضوع بازخوانی سرودهایی با موضوع انقلاب، وطن و ایران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی منتشر شد.

این مهرواره که از برنامه‌های مشترک کارگروه کودک و نوجوان دهه فجر استان است، با هدف تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطب، آشنایی با سرود و نغمه‌هایی با مضامین ملی- انقلابی که بر اساس سرود و نواهای دوران انقلاب و پس از آن تولید شده اند، برگزار می‌شود.

کودکان و نوجوانان همراه اعضای خانواده و دوستان، به صورت تکی و یا گروهی، به بازخوانی و ضبط و ارسال این سرودها پرداخته و در این مهرواره شرکت می‌کنند. آیین پایانی به شکل حضوری و بعد از جمع‌بندی و داوری آثار برگزار خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های این استان در دهه مبارک فجر برگزاری نمایشگاه خوشنویسی با موضوع سرودهای انقلابی است. برگزاری دوره‌های آموزشی اوریگامی و سازه‌های کاغذی ویژه مربیان مهدهای کودک، معلمان مقطع ابتدایی و سایر علاقه‌مندان نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده این استان در ایام مبارک دهه فجر است.

«فجرانه پیک اُمید» کانون خوزستان در مناطق عشایری دهدز خوزستان

«فجرانه پیک اُمید» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی با همکاری آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان در مناطق عشایر نشین دهدز برگزار شد.

 مربیان کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری خوزستان در قالب طرح «فجرانه پیک اُمید» با سفر به مناطق عشایری دهدز، برای دانش‌آموزان مدرسه شبانه‌روزی شهید رجایی، فعالیت‌های فرهنگی هنری اجرا کردند.

طرح «فجرانه پیک اُمید» کانون خوزستان عشایر خوزستان که از ۱۲ بهمن سال ۱۳۹۸ آغازشده تا ۲۱ بهمن ادامه خواهد داشت و به مناطق روستایی، عشایری و کم برخوردار سفر می‌کند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی دهه فجر در مراکز کانون استان زنجان

فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در ایام‌الله دهه فجر و اجرای برنامه مختلف با حضور اعضای مراکز برگزار می‌شود.

هم‌زمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور در ۱۷ مرکز ثابت و ۱۳ کتابخانه سیار مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان فعالیت‌های فرهنگی هنری از جمله کاردستی، قصه‌گویی و معرفی کتاب، ثبت دل‌نوشته و امضاء روی بنر، نمایش فیلم، مسابقه حدس زدن و توپ‌بازی، نقاشی پرچم ایران و هم‌خوانی سرود ملی انجام شد.

سفر پیک امید کانون سمنان به روستای خیرآباد سمنان

کاروان پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در دومین روز از دهه‌ی فجر، میهمان ۲۰۷ دانش‌آموز روستای خیرآباد شد.

در دومین روز از دهه فجر، پیک امید در قالب طرح امداد فرهنگی با مشارکت مربیان مجتمع فرهنگی هنری، کتابخانه‌ی پستی، مرکز فرهنگی هنری سیار شهری، مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان و با حضور مدیرکل و جمعی از کارشناسان کانون استان در مدرسه‌ی شهید طنانی روستای خیرآباد برگزار شد.

این برنامه در راستای توزیع عادلانه‌ی خدمات فرهنگی به‌منظور ارائه‌ی خدمات فرهنگی و ادبی برای امیدآفرینی در میان کودکان و نوجوانان، ترویج روحیه کار داوطلبانه و فعالیت‌های جهادی میان مربیان در مناطق محروم و کم برخوردار اجرا شد.

جشن‌های سال‌روز پیروزی انقلاب در مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در حال برگزاری جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستند.

در این جشن‌ها که اجرای بسیاری از بخش‌های آن بر عهده‌ی اعضای مراکز است، ویژه‌برنامه‌هایی چون شعرخوانی، دکلمه، سرود، مسابقه و کارگاه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی اجرا می‌شود.

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در کنارک، زهک، بزمان و شماره یک و دو ایرانشهر، نیمروز، هامون، خاش، چابهار، زاهدان، بمپور، کنارک و میرجاوه ازجمله این مراکز بودند.

اجرای فجرانه طرح پیک امید به همت کانون استان قزوین

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، به مناسبت دهه مبارک فجر، برای چهارمین بار طرح «پیک امید» را باهدف ارائه خدمات کانون به مناطق کم برخوردار استان برگزار کرد.

چهارمین برنامه «پیک امید» در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، در روستای معلم کلایه برای بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز، با حضور «مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان کتابخانه‌های سیار استان برگزار شد.

همچنین به مناسبت دهه مبارک فجر، از ۱۵ بهمن ۱۳۹۸، سالن نمایش کانون استان قزوین با اجرای نمایش شاد و آهنگین «بنگ، بنگ» پذیرای مدارس و خانواده‌هاست.

در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، در مرکز فرهنگی و هنری کانون بویین زهرا، هم ویژه‌برنامه «نقد ادبی» با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.

برنامه‌های کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان قم اعلام شد

تمام مراکز کانون استان قم از آغاز ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت اعضای کودک و نوجوان با فضاسازی مراکز با طرح‌های دیواری، پخش سرود و نواهای انقلابی و شرکت اعضا و والدین در قالب کارگاه‌های مختلف فرهنگی هنری، علمی و ادبی و همچنین دعوت از اساتید برجسته و تشکیل نشست و همایش‌های عمومی در سینما کانون به استقبال این ماه رفتند و این ویژه‌برنامه‌ها تا پایان بهمن ادامه خواهد داشت.

کانون پرورش فکری قم در این ایام برنامه متنوع فرهنگی هنری، علمی و ادبی، از افتتاح مرکز اقامتی جهت زائران حرم حضرت معصومه(س) و راه‌اندازی کوره پخت سفال در مجتمع آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌کند.

نشست‌های تخصصی مهارت‌های زندگی از دیگر برنامه‌هایی است که در سینما کانون با حضور خانواده‌ها و علاقه‌مندان به مباحث انگیزشی در حال برگزاری است.

اجرای قصه‌ی «شیطان زمینی» (قصه‌گویی مادر و فرزند) با موضوع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اجرای سه نمایش عروسکی با عنوان‌های «لولوچه، تبر و هیولای تاریکی» با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای سرود فصل سرخ لاله‌ها در مراکز و مدارس و تشکیل کارگاه چاپ با نمادهای انقلابی، کارگاه ساخت «هاورکرافت» با توجه به نام‌گذاری روز چهاردهم بهمن به «روز فناوری فضایی»، کارگاه ساخت «کاشی و موزاییک» با موضوع سردر مسجد اعظم، پخش کلیپ شهید مدافع حرم محسن حججی، دیدار از خانواده شهید مدافع حرم مظفری‌نیا (از شهدای ترور دی ۹۸)، دعوت از علی باباجانی نویسنده کتاب کودک و نوجوان و معرفی کتاب «بچه‌های کوچه شهناز» (رمان انقلاب اسلامی) و کتاب قصه‌ی انقلاب و برپایی نمایشگاه عکس از تظاهرات مردم شهر و روستا در خیابان‌های قم از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر کانون پرورش فکری قم است که در حال برگزاری است.

نمایشگاه عروسک‌های بومی محلی در بانه کردستان افتتاح شد

به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاه عروسک‌های محلی و سایر عروسک‌ها در مرکز شماره یک شهرستان بانه برگزار شد. در این نمایشگاه تعداد ۵۰ عروسک که بیشتر آن‌ها عروسک‌های بومی و محلی کار اعضا و مربیان مرکز به نمایش گذاشته‌شده است. این نمایشگاه در مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بانه تا پایان دهه فجر پذیرای علاقه‌مندان است.

مربیان مرکز دیواندره با برپایی ایستگاه قصه‌گویی هر روز یک روایت از روایت‌هایی از خاطرات انقلاب را برای بچه‌های دیواندره روایت می‌کنند تا کودکان و نوجوانان بیشتر با اهداف انقلاب اسلامی آشنا شوند و این ایام مبارک در ذهن کودکان و نوجوانان با خاطره‌های خوب ماندگار شود.

به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر مسابقه نقاشی گروهی با عنوان قاب خاطرات انقلاب با حضور کودکان و نوجوانان سقزی در مرکز شماره یک سقز برگزار شد و اعضا در گروه‌های مختلف طرح‌های زیبایی یادآور روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر کشیدند.

به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اولین مهرواره فانوس‌های فجر در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سریش‌آباد برگزار شد.

طی فراخوانی از کودکان و نوجوانان خواسته شد که برای ساخت فانوس اقدام کنند که در پایان بیش از ۱۰۰ اثر جمع‌آوری و در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گرفت.

دانش‌آموزان بازدیدکننده از نمایشگاه و مهرواره فانوس‌های فجر ضمن بازدید از نمایشگاه در کارگاه‌های کاردستی ساخت انواع فانوس‌های تزئینی شرکت می‌کنند و با نحوه ساخت این فانوس‌ها آشنا می‌شوند.

کاروان پیک امید به مناسبت دهه فجر به مناطق کم‌برخوردار استان کردستان اعزام و به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازند.

در همین راستا مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ بهاران سنندج هم‌زمان با دومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با مراجعه به روستای قار از توابع سنندج به اجرای برنامه‌های قصه‌گویی از خاطرات بچه‌های انقلاب، فعالیت ادبی به‌صورت نوشتن طومار، نقاشی رولی با موضوع خاطرات انقلاب از زبان بزرگ‌ترهایم، مسابقه، نمایش عروسکی قلب مترسک، و بحث آزاد در ارتباط با فضای مجازی و مضرات آن در محل اردوگاه امام علی(ع) پرداختند.

پیک امید کانون سنندج با مراجعه به روستای باباریز و منطقه حاشیه شهر فرجه نیز در هفته آینده به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی خواهد پرداخت همچنین پیک امید در تمامی شهرستان‌های استان نیز اجرا خواهد شد.

مهرواره نشست کتاب‌خوان با همکاری و مشارکت اداره امور کتابخانه‌های شهرستان مریوان و مرکز مریوان یک در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. در این نشست اعضای کودک و نوجوان و والدین کتاب‌خوان آن‌ها به معرفی کتاب‌های مطالعه شده و نقد و بررسی آن‌ها برای شرکت‌کنندگان در نشست پرداختند.

وی همچنین در سخنانی از برگزاری نشست است آموزشی «مهارت‌های گفتگو و شیوه‌های ارتباطی والدین با کودکان» با حضور اولیای کودکان و نوجوانان عضو خبر داد.

مهرواره‌ی باغ انقلاب با حضور کارشناسان آموزش‌وپرورش اداره کل و ناحیه‌ی ۲ سنندج در محل مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =