برنامه‌های دهه فجر مراکز کانون در استان‌های ایران ۳

برنامه‌های مراکز کانون استان‌های سراسر کشور به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است و هرکدام از این مراکز برنامه‌های فرهنگی و هنری را برای مخاطبان خود اجرا می‌کنند. در سومین گزارش خبرهایی از استان‌های بوشهر، فارس، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد به‌همین مناسبت آورده شده است.

مراکز کانون بوشهر برنامه‌های ویژه دهه فجر را برگزار کردند

مرکز آفرینش‌های ادبی برنامه فراگیر سالانه «دو پنجره» را صبح روز پنج شنبه ۱۷ بهمن  ۱۳۹۸ با حضور مربیان کانون و اعضاء نوجوان انجمن‌ها و کارگاه‌های ادبی برگزار کرد. این برنامه که با حضور انسیه موسویان مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری و شاعر مجموعه شعر «درخت‌ها برای تو پرنده‌ها برای من» مهدیه نظری به نقد و بررسی کتاب پرداختند.

در سیراف؛ نمایشگاه آثار هنرهای کودکان به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر در مرکز فرهنگی هنری سیراف برپا گردید. این نمایشگاه روز سه شنبه ۱۵ بهمن با حضور بخشدار، اعضای شورای شهر، امام جمعه، اعضاء کودک و نوجوان و دیگر مسئولین شهر افتتاح شد.

در شبانکاره؛ این جشنواره به‌مناسبت دهه مبارک فجر در مرکز شبانکاره با حضور شهردار، مسئولان، کارشناسان استان و کودکان و نوجوانان برگزار شد. در این جشنواره ۶ گروه منتخب ازاعضاء کانون و دانش آموزان مدارس شبانکاره به رقابت پرداختند و برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند.

فعالیت‌های مراکز کانون استان فارس به مناسبت دهه مبارک فجر

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و یادآوری رشادت‌های ایرانیان در انقلاب با دعوت از اعضا و دانش‌آموزان ضمن آذین‌بندی مراکز به اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی پرداخته‌اند.

 بر این اساس، معرفی وقایع، مسابقه، کاردستی، نمایش فیلم، قصه‌گویی، نقاشی، نوشتن خلاق، برپایی نمایشگاه و حضور در گلزار شهدا بخشی از برنامه‌های کانون فارس در این ایام است.

 دهه مبارک فجر همچنین فرصت مناسبی شد تا مسئولان شهرستانی نیز از مراکر فرهنگی هنری کانون بازدید کنند. فرماندار و جمعی از مدیران اداری شهرستان نی‌ریز با حضور در مرکز فعالیت‌های کانون را دیدند و از نمایشگاه آثار اعضا دیدن کردند. مسئولان شهرستان بوانات هم در مرکز حاضر شدند و با اعضا و دانش‌آموزان به صحبت نشستند و از فعالیت‌های کانون بازدید کردند.

فرماندار و معاونان و رؤسای اداره‌ها، نهادها و شورای شهر آباده نیز با حضور در کانون از برنامه‌ها دیدن کردند هم‌چنین مسئولان شهر صدرا هم در مرکز فرهنگی هنری این شهر حاضر شدند و در فعالیت‌ها شرکت کردند.

مرکز فرهنگی هنری گراش از دیگر مراکزی بود که در این ایام مورد بازدید امام جمعه، فرماندار، رییس اداره آموزش و پرورش و جمعی از مدیران اداره‌های شهرستان قرار گرفت.

به مناسبت ایام مبارک دهه فجر مرکز فرهنگی هنری زرین‌دشت با گروه تور کتاب شیراز در روستای کم‌برخوردار بن‌دشت همراه شد.در این برنامه، ۱۳۰۰ جلد کتاب،به کتاب‌خانه مدرسه اهدا و به هر کدام از دانش‌آموزان یک بسته که شامل دو جلد کتاب و کارت عضویت کتاب‌خانه بود هدیه داده شد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرین‌دشت با برنامه‌هایی همچون: قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، مسابقه و نقاشی در روستا به فعالیت پرداخت.

مسابقه نقاشی«انقلاب در نگاه من، مادربزرگ و پدربزرگ» نیز در مرکز فرهنگی هنری لارستان اجرا شد. انقلاب در نگاه من، مادربزرگ و پدر بزرگ بهانه‌ای‌ست تا خاطرات روزهای بلندی را به تصویر بکشیم که تا همیشه تاریخ جاودان خواهد ماند.

فعالیت‌های کانون فارس با محوریت موضوعی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تا ۲۲ بهمن و حضور مربیان و اعضا در مراسم راه‌پیمایی باشکوه آن روز و اجرای فعالیت در مسیرهای راه‌پیمایی ادامه دارد.

برنامه‌های مراکز کانون لرستان در دهه فجر

در ایام دهه مبارک فجر، مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان لرستان با اجرای برنامه‌های متنوعی میهمان کودکان و نوجوان شهری و روستایی هستند.

جشن انقلاب با دعوت از کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه‌های مسابقه، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی، اجرای نمایش شاه رفت و برگزاری ایستگاه‌های نقاشی انجام شد.

در پلدختر؛ گردهمایی کودکان و نوجوانان در سالن فجر ارشاد اسلامی برگزار شد.

در بروجرد؛ جشن انقلاب با حضور بیش از ۳۵۰ دانش‌آموز پسر و اجرای مشترک مراکز یک و دو بروجرد و سازمان‌های دیگر برپا شد.

در نورآباد؛ ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه طالقانی و غیرانتفاعی سپهر شاهد اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، اجرای سرود، برگزاری ایستگاه نقاشی و ادبی و مسابقه با موضوع دهه مبارک فجر در کانون بودند.

در خرم‌آباد؛ همایش یک‌روزه «توانمندسازی مربیان پیش‌دبستانی» از سوی معاونت آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان با مشارکت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

مرکز شماره ۲ بروجرد؛ با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی و ورزش‌های بومی و محلی در دبیرستان محدث، جشنواره بازی‌های بومی و محلی را برگزار کرد و در این برنامه چهارصد دختر نوجوان شرکت داشتند.

در پلدختر؛ جشن «روز تالاب‌ها» و جشن دهه فجر در محل تالاب ولیعصر با همکاری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری پلدختر و حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی شهرستان برگزار شد.

برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان دهه فجر مازندران

هم‌زمان با نخستین روز از دهه فجر برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان در سراسر مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان مازندران برگزار شد.

برگزاری مسابقه ورزشی جام فوتبال دستی ویژه اعضای مرکز بابل یک و دو بابل، اجرای سرود انقلاب توسط اعضای کانون رامسر در مراسم نمادین حضور امام خمینی (ره) در فرودگاه نوشهر و برگزاری برنامه یادواره شهدای مدافع حرم با حضور اعضای کانون، دانش‌آموزان و معلمان و خانواده شهدا در مرکز شماره یک چالوس، برگزاری نمایشگاه کتاب انقلاب در مرکز دلگشا و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در مراکز ساری، قائم‌شهر، کتالم، نور، سیار روستایی نکا، چالوس، بهشهر، سیمرغ، سیار روستایی میانرود، نکا و محمودآباد از دیگر برنامه‌های دهه فجر کارگروه کودک و نوجوان در سراسر استان مازندران بود.

هم‌زمان با دهه فجر، ۱۰ برنامه پیک امید با حضور مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری در ۱۰ شهر و روستای کم برخوردار: سیمرغ، فریدون کنار، محمودآباد، نور، نوشهر، تنکابن، نشتارود، نکا و کیاسر به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری برای کودکان و نوجوانان روستایی می‌پردازد.

در نکا؛ به مناسبت دهه فجر با همکاری کانون پرورش فکری نکا و اداره تربیت‌بدنی این شهرستان با حضور جمعی از کودکان و مادران در یکی از باشگاه‌های شهرستان نکا برگزار شد.

در نشتارود؛ بخشدار این شهر از فعالیت‌های دهه فجر در این مرکز دیدن کرد و در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های این کانون قرار گرفت.

در شهرستان چالوس؛ نمایش «کدوی بدمزه، پیرزن خوشمزه» در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری شماره در حال اجراست. این نمایش ویژه دهه فجر بوده و در سه نوبت برای مدارس و مهدهای کودک شهرستان چالوس اجرا می‌شود.

در محمودآباد نیز دومین روز با برگزاری ایستگاه نقاشی گل‌های لاله با حضور مهدهای شهری، اداره بهزیستی و اورژانس ۱۲۳ همراه بود.

در شهرستان قائم‌شهر هم پیک امید با حضور مربیان کانون در مدرسه روستایی هردرود و با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری دهه فجر را گرامی داشتند.

در شهرستان محمودآباد؛ هم کودکان و دانش‌آموزان مدرسه مالک اشتر روستایی زرداب هم پذیرای پیک امید کانون بودند.

در شهرستان نوشهر؛ در این ایام برنامه‌هایی همچون مسابقه نقاشی و خوشنویسی با عنوان «مهربان، همچون پدر» ویژه معرفی سردار شهید سلیمانی با همکاری آموزش‌وپرورش، بازدید مسئولان شهری و اعضای کارگروه کودک شهرستان نوشهر از نمایشگاه آثار اعضای مرکز نوشهر و برگزاری مسابقه نقاشی و خوشنویسی برگزار شد.

در شهرستان پل سفید هم، جشن دهه مبارک فجر با همکاری ادارات فرهنگی در سالن کانون پل سفید برگزار شد.

در نشتارود نیز کانون این شهرستان هم برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان دهه فجر در پارک کودک شهر با حضور مهدهای کودک و چند مدرسه دخترانه برپاشده و فعالیت‌هایی مانند: قصه‌گویی، سرود، کاردستی، مسابقه و بازی‌های گروهی اجرا شد.

آغاز دهه فجر با اجرای پیک امید در اراک کلید خورد

هم‌زمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی پیک امید در مدرسه بشارت در منطقه قنات ناصری اراک با اجرای برنامه‌های ادبی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، شعرخوانی و جشن انقلاب برگزار شد.

در دومین روز از چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مهرواره بازی شهرستان اراک در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۸ با همراهی اعضا، والدین و مربیان مراکز اراک و سنجان و حضور وحید ایرجی رئیس اداره شهر دوستدار کودک برگزار شد.

هم‌زمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب نمایشگاه آثار اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون هندودر و شازند با حضور مصطفی عرب فرماندار شهرستان شازند و جمعی از مسئولان افتتاح شد. این نمایشگاه از ۱۲ تا ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ از ساعت ۱۱ تا ۱۷ بعدازظهر در معرض دید عموم است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با ۴۴ مرکز فرهنگی هنری ثابت ۳ مرکز پستی و ۲ مرکز سیار روستایی از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ با اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی در خدمت کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها است.

در مرکز فرهنگی هنری کانون زاویه جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی با حضور یوسفی رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

ششمین جلسه انجمن هنرهای نمایشی روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۵ اراک هم‌زمان با دهه‌ی مبارک فجر برگزار شد. در این جلسه کتایون آذرپی کارشناس مسئول هنری استان در خصوص حس‌آمیزی و اهمیت آن در هنرهای نمایشی با اعضا و مربیان صحبت کردند.

برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون استان هرمزگان به مناسبت دهه فجر

هم‌زمان با دهه مبارک فجر شب‌شعر سردار دل‌ها با حضور مسئولان شهرستان جاسک، اعضای کانون پرورش فکری و شاعران برگزار شد. در این برنامه شاعران کودک و نوجوان و شعرای بزرگ‌سال به خواندن سروده‌های‌شان پرداختند.

اعضا مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کانون بندرعباس ضمن آشنایی با کتاب دانستنی‌های انقلاب طی یک رقابت جذاب، محتوای کتاب موردنظر را به مسابقه گذاشتند. کتاب دانستنی‌های انقلاب اسلامی ایران باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت‌ها، حوادث و مفاهیم انقلاب اسلامی توسط ناصر نادری تألیف و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را در سال ۱۳۹۲ به چاپ رسانده است.

اعضای کانون پرورش فکری بستک در پنجمین روز از دهه مبارک فجر ضمن شرکت در کارگاه ساخت کارت پستال سازی دل نوشته‌های خود را تقدیم به مقام شامخ شهدای انقلاب و دفاع مقدس کردند.

در پنجمین از روز دهه مبارک فجر ویژه‌برنامه جشن انقلاب با همکاری کانون پرورش فکری قشم و شهرداری برگزار شد. اعضا مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری هرمز در مسابقه ساخت مجسمه‌های شنی با موضوع «دهه فجر» شرکت کردند.

گفتنی است این مسابقه در ساحل تیاب بندر هرمز در ششمین روز از دهه فجر برگزار شد.

ویژه‌برنامه جشن‌های انقلاب با موضوع «نقاشی فجر» در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری میناب برگزار شد.

پنجمین روز از دهه فجر نیز با برپایی کارگاه آموزشی مادر و کودک در کانون پرورش فکری ابوموسی همراه بود.

جشن انقلاب با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری و فرهنگسرای خلیج‌فارس شهرداری در محل پارک خطی شهرداری برگزار شد. در پایان این جشن از برگزیدگان بخش مسابقه پرواز بادبادک‌ها و نقاشی تقدیر به عمل آمد.

 مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون بندرعباس با همراهی مربی سیار بندرعباس با حضور در مدارس، ویژه‌برنامه بهار آزادی را اجرا کردند. مربیان کانون پرورش فکری با حضور در مدارس به معرفی ایام و وقایع مربوط به بهمن سال ۱۳۵۷ پرداختند و ضمن قصه‌گویی و معرفی کتاب خاطرات بچه‌های انقلاب، دانش‌آموزان را با حوادث سال‌های انقلاب آشنا کردند.

برنامه‌های کودک و نوجوان دهه فجر کانون استان همدان

در سال‌روز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور عزیزمان، خودروهای سیار روستایی کانون پرورش فکری همدان ضمن رژه در سطح شهر، در میدان مرکزی حضرت امام خمینی (ره) حاضر و در جشن انقلاب شرکت کردند. در ادامه گروه سرود اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون همدان سرود زیبای «سفیران عشق» را برای حاضران اجرا کردند.

هفتمین کاروان پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان چهاردهم بهمن ۱۳۹۸ در روستای گنبد به اجرای برنامه پرداخت. این برنامه در مسجد بزرگ روستا در حضور مسئولان بخش، معاون فرهنگی کانون استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر اجرا شد.

در چهارمین روز از دهه‌ی مبارک فجر، نمایشگاه نقاشی و مجسمه‌های چوبی اعضای کانون پرورش فکری همدان در نگارخانه نگاه‌نو شهرداری افتتاح شد.

نخستین جشنواره‌ی بازی‌های بومی و محلی شهرستان نهاوند، چهارشنبه شانزدهم بهمن‌ماه هم‌زمان با پنجمین روز از دهه‌ی مبارک فجر، در شهر فیروزان برگزار شد. اعضاء برگزیده، بازی‌های خود را در جمع ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان اجرا کردند و در پایان جوایز برگزیدگان اهداء شد. اجرای سرود و دکلمه از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

در ششمین روز از دهه‌ی مبارک فجر، کانون پرورش فکری استان همدان با اجرای اولین پیک شادی، میزبان کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌های‌شان شد. در پایان عروسک غول‌پیکر «آجی» با ورود به سالن شور و شوق و شادی وصف نشدنی را به جمع بچه‌ها آورد.

تدارک برنامه‌های ویژه دهه فجر در کانون استان یزد

نمایشگاه توانمندی بانوان یزدی در محل دائمی نمایشگاه بهزیستی آغاز به کار کرد که غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد رنگ و بوی دیگری به این نمایشگاه در ایام‌الله دهه فجر بخشید.

ویژه‌برنامه پیک امید با عنوان «دوباره بهار» با مشارکت فرمانداری و با حضور فرماندار یزد و جمعی از مسئولان آموزش‌وپرورش، در بیت‌الزهرای حسن‌آباد یزد برگزار شد.

در حاشیه‌ی ویژه‌برنامه پیک امید، غرفه‌های نقاشی و ساخت گل لاله از طریق کاغذوتا و دل‌نوشته‌های بچه‌ها از سوی مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون و اهدای کتاب به ۱۰ برگزیده فعالیت نقاشی و ادبی ونیز بازدید مسئولان از کتاب‌خانه سیار روستایی یزد و اشکذر و آشنایی با روند فعالیت این کتاب‌خانه، از دیگر برنامه‌ها بود.

دومین قصه‌واره بومی محلی (چله قصه‌ها) هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در شهرستان میبد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =