روایت چهل‌ویکمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی در مراکز کانون استان کرمانشاه

به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه های مختلفی در مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه،   ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی که به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی مراکز کانون پرورش فکری این استان آغاز شده است، تا پایان روزهای دهه مبارک فجر ادامه دارد.

بر همین اساس، علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف در محل مراکز ثابت کانون، با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌های مختلفی نیز در روستاها و مدارس شهرهای استان کرمانشاه از سوی مربیان کانون پرورش فکری استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

در این گزارشی خبری به رویدادها و برنامه‌های دهه مبارک فجر در شهرهای مختلف استان کرمانشاه می‌پردازیم:

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهرستان سرپل‌ذهاب

 اجرای ویژه‌برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر در روستای «قره بلاغ» شهرستان سرپل‌ذهاب و انجام فعالیت‌های قصه‌گویی،  شعرخوانی، بازی و مسابقه توسط مربیان مرکز سرپل ذهاب در این روستا انجام شد.

شرکت در مراسم غباررویی مزار شهدای گمنام توسط اعضای نوجوان و مربیان این مرکز همراه با مسئولان شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های این مرکز بوده است.

 قصه گویی، معرفی ایام و وقایع، شعرخوانی، برگزاری مسابقه، اهدای جوایز، نمایش فیلم، نقاشی متری و معرفی شخصیت سردار سلیمانی، ... از برنامه‌های شاخص مرکز فرهنگی‌هنری سرپل‌ذهاب است.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهرستان کنگاور

برپایی جشن بزرگ پیروزی انقلاب، حضور مربیان در مدارس شهرستان کنگاور با اجرا برنامه‌های مختلفی همچون؛ مسابقه، خواندن شعارهای انقلابی، معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب این شهرستان،  خاطره‌گویی توسط معلمان،  مسابقه‌های شاد، جشنواره بازی‌های محلی با حضور تمام مراکز پیش‌دبستانی‌های سطح شهر با همکاری کانون پرورش فکری،  بهزیستی،  سازمان ورزش و جوانان.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری نودشه

دعوت از مدارس مختلف برای حضور در ویژه برنامه های دهه مبارک فجر از سوی مرکز فرهنگی‌هنری نودشه انجام شد و از برنامه‌های ویژه این مرکز می توان به اجرای برنامه تلاوت جزء سی‌ام قرآن مجید به اتفاق اعضا و دانش آموزان و هدیه آن به روح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری نوسود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوسود به مناسبت دهه مبارک فجر برای اعضای دختر متولد بهمن‌ماه و با حضور والدین آنها جشن تولد برگزار کرد.

در این مراسم شاد و زیبا، مسئول این مرکز توضیح در خصوص این برنامه ارائه داد.

قصه‌خوانی، اجرای مسابقه در بین اعضا و جشن زیبای تولد از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بیستون

اجرای ویژه‌برنامه جوانه‌های انقلاب، اجرای سرود، قصه‌گویی نقاشی و... با مشارکت کانون پرورش فکری بیستون، نهاد کتابخانه‌ها،  اداره آموزش و پرورش بیستون و همچنین شرکت در مراسم غبارروبی مزار شهدا، از برنامه‌های این مرکز بود.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهرستان ثلاث‌باباجانی

برگزار ی مراسم جشن انقلاب با حضور روسای اداره‌های محیط زیست، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج در این مرکز برگزارشد.

 انجمن قصه گویی با موضوع قصه های انقلاب و سردار مقاومت، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اجرا شد.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهرستان روانسر

ویژه برنامه نقاشی متری(نقاشی پنجاه متری) با موضوع انقلاب اسلامی کار مشترک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و بسیج هنرمندان روانسر دریکی از مدارس سطح شهر و با شرکت یکصدوبیست دانش آموز برگزار شد.

همچنین، جشنواره شعر ایثار و مقاومت با همکاری کانون پرورش فکری، بسیج هنرمندان، ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاداسلامی شهرستان روانسر و در محل سالن اداره ارشاد اسلامی برگزارشد. شعر یکی از اعضای فعال ادبی برگزیده این جشنوار شد.  

اجرای ویژه برنامه مشترک دهه مبارک فجر توسط کانون پرورش فکری، اداره بهزستی وبسیج خواهران روانسر درسالن مرکز کانون پرورش فکری روانسر از دیگر برنامه‌های اجراشده بود.

مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری شهرستان اسلام‌آبادغرب

افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی انقلاب با حضور امام جمعه،  فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران اداره‌های مختلف در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۳ اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

جشن انقلاب در روستاهای بخش ماهیدشت با برگزاری کارگاهی فرهنگی و هنری و مسابقه و اهدای جایزه به کودکان ونوجوانان،

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهرستان جوانرود

نمایشگاه بزرگ انقلاب در دومین روز از دهه مبارک فجر و به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور تمام مسولان اداره‌های سطح این شهرستان برگزار شد.

  در حاشیه این نمایشگاه، اعضای مرکز ۴۱ گل لاله کاغذی (اوریگامی) درست کرده وبه تعدادی از خانواده‌های شهدا که از مسولان اداره‌های مختلف این شهرستان بودند، اهدا کردند.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهرستان گیلان‌غرب

 جشن انقلاب و مسابقه بزرگ نقاشی کودکان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گیلان‌غرب و با همکاری سپاه پاسداران شهرستان،  با برنامه‌های متنوعی همچون؛ نمایش، شعرخوانی،  سرود،  شاهنامه‌خوانی،  بازی،  مسابقه و... برگزار شد.

در این برنامه کودکان در کنار والدینشان در فضایی صمیمانه به کشیدن نقاشی پرداختند.

این برنامه با حضور والدین، مسئولان و کودکان شهرستان گیلانغرب برگزار شد.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گهواره

ویژه‌برنامه دهه مبارک فجر در روستای «بیراقوند» از روستاهای بخش گهواره اجرا شد.

اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان روستا و اجرای فعالیت‌های قصه‌گویی، بازی محلی، مسابقه و... از جمله برنامه‌های این ویژه‌برنامه بود.  

مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱۴ کانون پرورش فکری کرمانشاه

دعوت از کودکان ناشنوا به مناسبت ایام دهه مبارک فجر واجرای برنامه‌های فرهنگی برای این کودکان در مرکز فراگیر شماره ١۴ کانون پرورش فکری کرمانشاه انجام شد.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهرستان سنقر

برنامه چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی با عنوان «انقلاب، اقتدار و امنیت» در مرکز کانون پرورش فکری شهرستان سنقر و با حضور دانش‌آموزان به اجر درآمد.

برنامههای: معرفی وقایع و ایام، دکلمه و سرود،  مسابقه و اجرای نمایش «سیاه دوست داشتنی»... در این ویژه برنامه اجرا شد.

مرکز فرهنگی‌هنری کتابخانه سیارروستایی ۱ و ۲

در روز ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸،  واحدهای کتابخانه سیارروستایی ۱ و ۲، کارشناسان ادبی و فرهنگی  کانون استان کرمانشاه در میان کودکان کم‌برخوردار روستاهای بخش ماهیدشت حضور پیدا کردند.

در این ویژه‌برنامه، برنامه‌های متنوع و شادی‌آفرینی همچون؛ معرفی وقایع و ایام، قصه‌گویی، مسابقه،  کاردستی، نمایش عروسکی، اهدای جایزه و ...به مناسبت  دهه مبارک فجر اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =