راه‌اندازی مرکز سیار روستایی کانون میامی در محمدآباد

مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان در روستای محمدآباد راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، هم‌زمان با چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پنجمین‌روز از دهه‌ی فجر، مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان، احمد ملایری فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان در روستای محمدآباد راه‌اندازی شد.

مدیرکل کانون استان سمنان با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی حضرت امام‌خمینی(ره) بزرگ‌معمار انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مقاومت، از هم‌راهی و حمایت همه‌جانبه‌ی فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان میامی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌ی کودک و نوجوان، قدردانی و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، پایه و ارکان اساسی دارد که یکی از آن ارکان، مردم و به‌ویژه کودکان و نوجوانان هستند، آینده‌سازان این مرز و بوم که پایه توسعه پایدار این کشور خواهند بود و دیگر ارکان مهم آن، رهبری است.

وی در ادامه افزود: مرکز سیار روستایی کانون میامی به‌منظور افزایش سطح پوشش خدمات به نقاط مختلف استان و اولویت مناطق محروم با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد ریال، تجهیز و راه‌اندازی شد.

خدابخشی با اشاره به این‌که مرکز سیار روستایی از تجهیزات متنوع شامل کتاب و انواع سرگرمی برخوردار است، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز بخش کودکان و نوجوانان را نداشتن مطالعه دانست.

مدیرکل کانون استان سمنان، تشویق خانواده‌ها را مهم‌ترین راهکار برای آشتی کودکان برای مطالعه‌ی کتاب دانست و گفت: نقش خانواده‌ها برای ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه‌ی بیش‌تر بسیار پررنگ است و آن‌ها نیز باید این موضوع را جدی بگیرند.

خدابخشی در پایان تصریح کرد: کارکرد مهم و اصلی کانون پرورش فکری، تقویت کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است و مرکز سیار روستایی می‌تواند مسیر زندگی بهتر را برای آن‌ها فراهم کند.

فرماندار میامی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مدیرکل کانون استان سمنان و نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، قدردانی کرد.

ملایری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز برای سه کار مهم دور هم جمع شدیم. یکی برگزاری جشن انقلاب، دومی گشایش کتابخانه و مرکز فرهنگی و هنری سیار روستایی و سومی انجام وظیفه برای کمک به تک‌تک شما کودکان و نوجوانان به‌عنوان مسئولان و آیندگان خوب کشور.

گفتنی است؛ روایت‌خوانی، سرودخوانی اعضای پسر نوجوان، نمایش عروسکی اعضای دختر نوجوان، اهدای جوایز و... برخی از برنامه‌های این آیین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =