گزارش اقدامات کانون آذربایجان شرقی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مناطق محروم

مدیرکل کانون استان با حضور در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری گزارشی از اقدامات کانون در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و مناطق محروم و حاشیه نشین ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی بینش با بیان اهمیت برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت ویژه و تخصصی برای مخاطبان کودک و نوجوان در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، این گروه از مخاطبان را آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در مقابل  این آسیب ها عنوان کرد و در عین حال افزود: بزرگسالان و متولیان امر باید صدای کودکان باشند و بتوانند  مسئولیت محافظت از آنان در مقابل آسیب‌های اجتماعی را به خوبی ایفا نمایند.

وی با اشاره به وظایف و مأموریت‌های کانون به عنوان نهاد متولی فعالیت‌های تخصصی برای کودکان و نوجوانان تصریح کرد : آماده‌سازی کودکان و نوجوانان به لحاظ تفکر  نگرش به مسائل و چالش‌های اجتماعی و کسب مهارت‌های زندگی از طریق آموزش‌های غیرمستقیم و تخصصی توسط کانون و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی نقشی و تأثیر بسیار مهمی دارد.

مدیرکل کانون برپائی کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی ویژه خانواده‌ها و نوجوانان، اجرای طرح پیک امید در مناطق روستائی، محروم و حاشیه‌نشین از طریق همکاری با دفتر تسهیل‌گری استانداری و کتابخانه‌های سیار شهری و روستائی از جمله برنامه‌های اجرا شده در حوزه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

بینش با اشاره به اجرای طرح امداد فرهنگی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: با اجرای این طرح که در حال حاضر نیز ادامه دارد  بسته‌های فرهنگی شامل لوازم‌ التحریر و نیز اسباب‌بازی‌های فکری در بین کودکان و نوجوان این مناطق توزیع شده است.

وی حضور کتابخانه‌های سیار کانون در مناطق زلزله‌زده با همکاری استان های آذربایجان غربی و اردبیل را از دیگر اقدامات طرح امداد فرهنگی عنوان و در عین حال تصریح کرد: در حال حاضر نیز اجرای طرح امداد فرهنگی با راه‌اندازی و  تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستائی شهرستان سراب ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گزارش خود به اجرای فعالیت‌های مرتبط با افزایش نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود : ب مهرواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی نظیر مهرواره سرود و جشنواره‌های قصه‌گوئی و هنرهای نمایشی و نیز اجرای طرح های کتابخوانی مانند پویش فصل گرم و عیدانه کتاب  و کارگاه‌های مثبت اندیشی از جمله فعالیت‌هائی است که کانون استان آذربایجان شرقی از ابتدای سال ۹۸ با هدف توسعه نشاط اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان اجرا کرده است.

وی به تولید ۱۰ عنوان نمایش عروسکی در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: این نمایش‌ها هم اکنون آماده اجرا روی صحنه برای تمامی علاقه‌مندان بوده و از ابتدای بهمن ماه در سال سینمای مجتمع کانون تبریز آغاز شده است.

بینش تولید ۱۱ عنوان سرود و  مشارکت پرشور نوجوانان در تولید این آثار را مورد اشاره قرار داد و در عین حال بر آمادگی کانون استان برای اجرای این آثار در فعالیت‌ها و برنامه‌های استانی در ملی و بین‌المللی تاکید کرد.

مدیرکل کانون در پایان گزارش خود بر تعامل و همکاری کانون با نهادها و ادارات استانی از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، بهزیستی، صدا و سیما و بسیج کارمندی را مورد تاکید قرارداد و اظهار امیدواری کرد برنامه‌هائی که برای سال ۹۹ در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط کانون استان در نظر گرفته شده به نحو مطلوب اجرا شود.

گفتنی است جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان شنبه ۲۶ بهمن ماه در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =