کد خبر: 296041
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
بازدید 184
برگزاری همایش «اُنس نوجوانان با پروردگار» در گیلان

همایش «اُنس نوجوانان با پروردگار» صبح امروز درسالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این همایش به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ نماز درجامعه، به ویژه درمیان نسل نوجوان، تشویق و همراه‌سازی افزون‌تر آینده‌سازان با فعالیت‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی و با همکاری کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، ستاد اقامه نمازاستان گیلان، شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و کانون جوانه‌ها صورت‌گرفت.

مدیرکل کانون استان گیلان در این همایش ضمن قدردانی از همراهی و هم‌گامی تمامی فعالان این عرصه، نماز را دریچه‌ای برای گفت‌وگوی صمیمانه با خداوند و بستری برای بهره‌گیری از دریای بی‌کران معنویت توصیف‌کرد.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی هم‌چنین با تبیین دلایل برگزاری این همایش گفت: گِردهم‌ آمدیم تا از فرهنگی صحبت‌کنیم که برگرفته ازدین مبین اسلام و شکل‌دهنده‌ی بهترین و متعالی‌ترین ابعاد زندگی انسان‌ها است و به تمامی ظرافت‌های زندگی بشری توجه‌دارد.

وی درعین‌حال اهمیت نماز را در سخنان و سیره عملی بزرگان دین، مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) و شهیدان متجلی دانست و با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: نورچشم خواندن این فریضه‌ی دینی از سوی پیامبر مهربانی‌ها نیز گویای جایگاه والای نماز و روشنی‌بخشی آن به‌شمارمی رود.

ضیائی، دیگربخش سخنان خود را به اثربخشی نماز در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها اختصاص‌داد و برپایی نماز اول وقت را لازمه‌ی موفقیت و زمینه‌ساز محبوبیت انسان‌ها برشمرد.

وی در همین ارتباط، اشاره‌ای به سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی و مراسم تشییع وی با حضور جمع بی‌شمار مسلمانان و آزادیخواهان جهان‌داشت و باور قلبی این شهید بزرگوار و توجه وی به نماز را  از دلایل اصلی این حرکت خودجوش مردمی خواند.

این مدیرفرهنگی سخنان خود را با اشاره به انحطاط غرب و توجه بی‌اندازه آنان به مسایل دنیوی به پایان برد و ازکودکان و نوجوانان دعوت‌کرد با الگوپذیری از سیره عملی بزرگان و علم‌اندوزی،  نقشی تاثیرگذار در آینده کشور داشته‌باشند.

ادامه‌بخش این مراسم که همراهی مسوولان، اولیا و دانش‌آموزان نوجوانان مدارس را به‌همراه‌داشت، مولودی‌خوانی، نمایش کلیپ فعالیت‌های دینی کانون، پخش نماهنگ«سرداردل‌ها» و هم‌چنین، معرفی کتاب، خوانش‌شعر، متن‌ادبی از سوی اعضای کانون پرورش فکری بود.

حضور حجّت‌الاسلام و المسلین علی‌فرجی، از کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی، پرده‌خوانی و اجرای مسابقه‌ی حضوری توسط میهمان برنامه نیز ازجمله برنامه‌ها بود که مورد استقبال حاضران‌قرارگرفت.

قدردانی از برگزیدگان مسابقه‌های فجرانه «دفترانقلاب» و «جدول فجر»، تجلیل از همکاران فعال در عرصه‌ی نماز و بازدید حاضران از نمایشگاه استانی دست‌آوردهای مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درحوزه نماز، پایان‌بخش این همایش محسوب‌می‌شد.

معرفی کتاب از سوی عضو نوجوان کانون گیلان
اجرای مسابقه حضوری
مولودی خوانی مداح اهل بیت(ع)

نمایشگاه استانی دست‌آوردهای مربیان و اعضای کانون درحوزه نماز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =