سه اثر از  قم، راه‌یافته به بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی

اسامی راه‌یافتگان بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای این دوره از جشنواره که تعداد ۲۸۹ طرح و ایده از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه‌ ارسال شده بود، ۳ اثر از قم توانست در بین ۱۳ اثر انتخابی توسط هیئت داوران حاضر باشد.

امیر مشهدی‌عباس، دبیر هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون  با اعلام این خبر گفت: این آثار از سوی اساتید نمایش کتاب‌خانه‌ای مشاوره‌ی تخصصی خواهند گرفت و پس از مشاوره به مرحله داوری اصلی راه خواهند یافت. در پایان در مرحله‌ی کشوری جشنواره، از بین این آثار سه اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

بر همین اساس، «انتخابات در جنگل» اثر فاطمه بهرامی‌مقدم، «آش سنگ» به کارگردانی ام‌لیلا رضایی و «شیر چاه‌نشین» اثر الهام خلیلی‌ورزنه هر سه از استان قم به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کردند.

بر این اساس نمایش کتابخانه‌ای‌ فعالیتی است گروهی و عضو محور که در یک بازه زمانی کوتاه (نیم روزه) با ارائه طرح و ایده اعضا یا مربی هدایت‌گر با استفاده از بازی‌های نمایشی، نمایش خلاق و تئاتر بی‌چیز(بدون آکسسوار و امکانات صحنه‌ای و لباس با کمترین امکانات) و با بهره‌گیری از بازی، نقش‌پذیری و با عروسک‌های ساده و خلاق ساخته شده از سوی گروه اجرایی، جهت کشف استعداد اعضای کانون در یک جلسه اجرا می‌شود.
یادآوری می‌شود پیش‌تر نیز اسامی ۱۵ اثر که به بخش صحنه‌ای این رویداد هنری راه یافته بود، اعلام شد که استان قم نیز یک نماینده در این بخش دارد.
مرحله کشوری هجدهمین دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ در اهواز برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =