کد خبر: 296545
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
بازدید 329
انجمن ادبی آفرینش کانون پرورش فکری به صورت مجازی برگزار می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای حفظ فاصله اجتماعی اعضای انجمن ادبی آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان به صورت مجازی جلسه ی نقد آثار شعر خود را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،دکتر سید محمد قلمکاریان با بیان اینکه زمان در حال گذر است و باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره برد اظهار داشت: درست است که با شیوع بیماری کرونا بسیاری از برنامه ها، کلاس و جلسات حضوری تعطیل شده اند اما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استفاده از شبکه های پیام رسان همچنان به ایفای نقش خود در جهت اجرای وظایف خویش گام برمی دارد و برنامه های مختلفی را برای اعضای کودک و نوجوان برگزار می کند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز  واحد آفرینش‌های ادبی اصفهان با هدف اعتلای آثار خلاقانه اعضای خود با رعایت قوانین فاصله اجتماعی اقدام به برگزاری «انجمن ادبی آفرینش» به صورت مجازی می کند.

 در همین راستا روز یکشنبه 10 فروردین ماه اولین جلسه «انجمن ادبی آفرینش» به صورت مجازی همراه با خوانش و نقد یازده شعر با حضور بیش از یکصد عضو انجمن برگزار شد که در این جلسه مجازی آثار اعضاء مورد نقد و بررسی قرار گرفت. همچنین براساس برنامه ریزی های به عمل آمده این نشست ها تا اطلاع ثانوی روزهای فرد در ساعت ۵ بعداز ظهر به صورت مجازی برگزار می شوند.

 همچنین حضور آقای تولایی، مسئول انجمن های ادبی کشور در جمع اعضاء انجمن ادبی استان باعث ایجاد انگیزه و علاقه در خلق اثر و حضور پررنگ تر نوجوانان در نقد و بررسی آثار شد.

در ادامه این برنامه نیز مطالبی با محوریت هایکوواره‌های فارسی به صورت فایل صوتی توسط خانم نصیری، مربی ادبی کانون پرورش فکری استان برای اعضاء به اشتراک گذاشته شد تا اعضاء انجمن نیز با این نوع از شعر کوتاه بیشتر آشنا شوند.

لازم به ذکر است این برنامه با استقبال اعضاء این انجمن برگزار شد به گونه ای که انجمن ادبی اصفهان، به صورت مجازی با حضور اعضاء کانون، کارشناسان و مربیان در روز سه شنبه ۱۲ فروردین ماه ۹۹ نیز یکی دیگر از جلسات نقد و شعر خوانی خود را از ساعت ۱۷ آغاز کرد که این جلسه نیز تا ساعت ۱۹ ادامه داشت.

در این نشست ادبی که با حضور سرکار خانم انسیه موسویان، مدیرکل  آفرینش های ادبی و هنری کانون کشور برگزار شد ۶ اثر برگزیده در قالب شعر مورد نقد و بررسی قرار گرفت. همچنین آثار پرنیان کعبه زاده، فاطمه خاشعی، نرجس بیگدلی، عسل رستگاری، مرضیه عبداللهی و زهرا شانظری، در گروه انجمن ادبی به اشتراک گذاشته شد.

ضرورت ایجاز در شعر، استفاده از ترکیبات درست، توجه به خلاقیت و مضامین جدید از جمله نکاتی بود که در طی این نشست ادبی به آنها توجه شد و اشعاری که در این جلسه خوانده شد با موضوعات متنوع و مرتبط با روزهای قرنطینه سروده شده بودند و این آثار توسط کارشناسان، مربیان و اعضاء انجمن مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. همچنین خانم موسویان نظرات خود را درباره آثار نوجوانان به اشتراک گذاشتند.  

نشست مجازی بعدی این انجمن در روز پنجشنبه ۱۴ فروردین ماه برگزار می شود و در این نشست مجازی نیز آثار داستانی اعضا مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نوجوانان هنرمند و ادیب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان حتی در این روزهای سخت رسالت خود را در این گذرگاه تاریخی، اجتماعی به بهترین شکل خود به ظهور و بروز رسانده‌اند.

هدف از برگزاری جلسات انجمن ادبی آفرینش را اعتلای روح و جلای ذهن انسان است که هنر باعث اعتلای روح و جلای ذهن آدمی است و هنرمند، لحظه لحظۀ زندگی‌اش نوشدارویی است برای تمام دردها و رنج‌های بشریت، ادبیات به عنوان یکی از شاخه‌های هنر در ثبت لحظه‌های مهم تاریخی نقش بسزایی دارد و آفرینش اثر ادبی رسالتی است که یک شاعر یا نویسنده در هر شرایطی، به دوش می‌کشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =