سینمای کودک و سالن آمفی تئاتر کودکان و نوجوانان توسط کانون پرورش فکری در مبارکه راه اندازی می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: در صورت کمک خیرین و جذب اعتبارات دولتی سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر مبارکه جهت اجرای نمایش و اکران فیلم برای کودکان و نوجوانان در این شهرستان تجهیز و راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، جلسه بررسی وضعیت و نیازهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر مبارکه با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حمید عصارزادگان فرماندار شهرستان مبارکه و مسول مرکز کانون پرورش فکری مبارکه در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد که در این نشست دکترسید محمد قلمکاریان ،با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت ریشه ای محسوب می شود و این امر در بلند مدت تاثیرات بسزایی به دنبال دارد اظهار داشت: تحقق این موضوع با همکاری و مشارکت تمام سازمان ها، ادارات، نهادها، خیرین و مردم امکان پذیر است.

وی در ادامه ازحمید عصارزادگان به عنوان فرماندار شهرستان خواست تابا همکاری ومساعدت آن دستگاه، مرکز کانون پرورش فکری مبارکه بتواند در راستای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان بیش از پیش به وظایف خود عمل کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر دارد تا با یاری و حمایت فرمانداری و خیرین  سالن آمفی تئاتر کانون مبارکه را تجهیز کند تا ضمن راه اندازی نخستین سینمای کودک و نوجوان در شهرستان مبارکه،  زمینه را برای فعالیت گروه های نمایشی شهرستان جهت اجرای نمایش و برنامه های مختلف برای کودکان و نوجوانان فراهم آورد.

سید محمد قلمکاریان در ادامه به دغدغه کانون در جهت محرومیت زدایی و در دسترس قرار دادن امکانات آموزشی برای تمامی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز در نظر دارد تا با کمک خیرین و سازمان ها نسبت به تجهیز و راه اندازی کتابخانه سیار کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانانی که در روستاهای شهرستان مبارکه زندگی می کنند اقدام نماید. همچنین هماهنگی لازم با انجمن کتابخانه ها توسط کانون پرورش فکری در دستور کار قرار گرفته است تا کتابخانه کانون پرورش فکری به انواع کتاب های مفید به ویژه کتاب های مرجع برای کودکان و نوجوانان تجهیز شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه از فرماندار شهرستان مبارکه درخواست کرد تا مرکز کانون پرورش فکری مبارکه را یاری کند تا از ظرفیت های ادارات و سازمان ها جهت برگزاری هرچه بهتر ویژه برنامه هایی همچون مسابقات و جشنواره های استانی، ملی و بین المللی که توسط کانون پرورش فکری برنامه ریزی و اجرا می شود استفاده نماید.

سید محمد قلمکاریان در ادامه به ظرفیت و درخواست هایی که برای برگزاری دوره های با کیفیت آموزش زبان های خارجی در شهرستان مبارکه وجود دارد اشاره کرد و گفت: کلیه کودکان، نوجوانان و شهروندان مبارکه حق دارند تا با بهره مندی از اساتید مجرب نسبت به یادگیری زبان های خارجی اقدام نمایند برای این مقصود کانون پرورش فکری در نظر دارد تا با مساعدت سازمان ها و نهادها در جهت راه اندازی کانون زبان  شهر مبارکه اقدام نماید.

وی به دیگر برنامه هایی که برای مرکز کانون پرورش فکری شهرستان مبارکه در سال جدید برنامه ریزی شده است پرداخت و گفت: کانون پرورش فکری در نظر دارد تا دوره های آموزش ویژه نخبگان کودک و نوجوان شهرستان مبارکه با موضوع فرهنگ،هنر و رسانه را در سال جدید  آغاز کند و در صورت حمایت از کانون پرورش فکری جهت تخصیص مکانی به این مرکز در سطح شهر مبارکه، این نهاد فرهنگی قصد دارد تا نسبت به برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی و همچنین برپایی اردوها در این شهرستان اقدامات شایسته ای را انجام دهد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر به عنوان یکی از ارکان فرهنگی و تاثیرگذار در کشور و جامعه محسوب می شود از فرماندار مبارکه درخواست کرد تا زمینه را برای حضور فعال مسول مرکز کانون پرورش فکری در جلسات شورای اداری شهرستان مبارکه ، و مشارکت در برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان فراهم نماید.

سید محمد قلمکاریان با بیان اینکه ساخت و تولید بازی ها و سرگرمی ها در آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند خاطر نشان کرد: تخصیص بودجه از محل اعتبارات دولتی جهت ایجاد سرگرمی های سازنده برای کودکان و نوجوانان در سطح شهرستان  مستلزم آن است تا سازمان ها و نهادها و به ویژه فرمانداری در این حوزه از نظر مالی کانون را پشتیبانی نمایند.

 در ادامه مقرر شد تا با محوریت فرمانداری شهرستان جلسه مشترکی با مدیرعامل فولاد مبارکه برگزار شود تا ازظرفیت های این شرکت نیز در جهت توسعه زیرساخت های مناسب برای گسترش فعالیت های مرکز مبارکه استفاده شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به دیگر برنامه های مرکز کانون مبارکه در سال جدید اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اولویت های این مرکز این است تا با انعقاد تفاهم نامه هایی با فولاد مبارکه، پلی اکریل و دیگر ادارات جهت برگزاری دوره ها و کلاس های مختلف و متنوع آموزشی برای فرزندان کارکنان سازمان ها و ادارات توسط کانون پرورش فکری و همچنین استفاده از ظرفیت های آنان برای توسعه فعالیت های کانون در شهر مبارکه گام های مهمی برداشته شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =