کد خبر: 296689
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۶
برگزاری رویدادهای مختلف استانی کانون در فضای مجازی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری فعالیت‌های متعددی را در استان‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده که طراحی «پیک امید مجازی» اصلی‌ترین آن است.

احمد پیروزمند

کنار تمامی فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی که در این بستر انجام می‌گیرد کارشناسان و مربیان کانون در استان‌های مختلف مسابقه‌ها و جشنواره‌های متنوع و مختلفی را نیز طراحی و اجرا کردند که برخی از آن‌ها که جنبه‌ی سراسری داشت از قبیل «عروسک لبخندِ زمین»، «بهار در خانه»، «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» کانون خراسان رضوی، «زیر گنبد کبود» قزوین و «قهرمان آشنای من» در کانون گیلان در پایگاه خبری کانون اطلاع‌رسانی شد و تعدادی نیز تنها مختص کودکان و نوجوانان همان استان بود که در این گزارش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بازی بسازید، شاد و خلاق باشید با کانون اصفهان

طرح ویژه‌ای از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با عنوان «تعطیلات نوروز را در خانه بازی‌سازی کنیم» ویژه خانواده‌ها و فرزندان‌شان در روزهای نوروز ۹۹ طراحی شد.

بر همین اساس خانواده‌ها می‌توانند بازی جدیدی را طراحی کنند و با فرزندان خود اجرا کنند یا این‌که با تغییر بازی‌ها، طرح‌هایی تازه خلق کنند تا بتوانند بازی‌ها را در خانه به اجرا درآورند و طرح‌ها و ایده‌های خود را برای کانون ارسال کنند تا به بهترین و برترین بازی‌ها و ایده‌های سرگرمی جوایزی اهدا شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح تا پایان فروردین ۱۳۹۹می‌توانند انواع بازی‌های حرکتی و مهارتی، فکری، دیجیتالی و... را طراحی و فردی یا گروهی اجرا کنند و فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه تا ۲ دقیقه تهیه و به نشانی peykomid۹۹@gmail.com  ارسال کنند.

روایت زندگی در ایلام از قاب پنجره

فراخوان مسابقه «از پنجره» بچه‌های خانه‌نشین را به روایت زندگی از قاب پنجره‌ی منزل فراخوانده و قرار است به سه نفر از برگزیدگان جایزه بدهد و پس از پایان شرایط خانه‌نشینی، این آثار را در نمایشگاهی به نمایش بگذارد.

براساس این گزارش بچه‌ها در روزهایی که در خانه هستند می‌توانند از قاب پنجره‌ی خانه هر چیز متفاوتی یا هر چیز معمولی را با نگاهی متفاوت ببینند و از آن‌ها را با عکس، فیلم یا توصیف صوتی و تصویری روایت کنند.

شیوه‌ی ارسال آثار با استفاده از واتس‌اپ، اینستاگرام و پست ‌الکترونیکی معرفی شده است و بچه‌های ۷ تا ۱۷ سال می‌توانند تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ آثار خود را به شماره‌ی ۰۹۱۸۹۴۲۷۰۵۷ در واتس‌اپ یا پست ‌الکترونیکی به نشانیilam@kpf.ir  و اینستاگرام kanoonparvaresh_ilam ارسال کنند.

فراخوان مهرواره «سرونامه» کانون تهران منتشر شد

بخش مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری استان تهران با هدف ایجاد فرصتی برای همدلی با پزشکان و پرستاران، پاس‌داشت جامعه پزشکی، تلاش برای استمرار سنت دیرینه و ارزش‌مند نامه‌نگاری و شناسایی و شکوفایی استعدادهای ادبی مهرواره «سرونامه» را طراحی و منتشر کرد.

بر اساس این فراخوان کودکان و نوجوانان و سایر علاقه‌مندان به نوشتن نامه برای کادر درمانی و قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ آن‌ها دعوت شده‌اند.

کانون استان تهران تلاش می‌کند این نامه‌ها را به دست مخاطبان اصلی آن‌ها یعنی پرستاران، پزشکان و کادر درمانی برساند.

علاقه‌مندان می‌توانند نامه‌های خود را به نشانی الکترونیکی mokatebe.tehran@kpf.ir ارسال کنند.

مهرواره فرهنگی، هنری و ادبی «صبح عافیت» خراسان جنوبی

در پی تعطیلی مراکز کانون و همچنین مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مجموعه مسابقه‌های فرهنگی، هنری و ادبی «صبح عافیت» در قالب مهرواره پیش‌بینی و فراخوان آن از نیمه اسفند ۱۳۹۸ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی منتشر شد.

بر این اساس علاقه‌مندان شرکت در این مهرواره می‌توانند آثار خود را تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ در بستر پیام رسان‌های «سروش» و «بله» به شماره ۰۹۱۵۵۶۲۵۳۸۶ ارسال و همچنین با ارتباط گیری با مسئولان و مربیان مراکز کانون در سطح استان نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

انجمن ادبی خوزستان فراخوان «تنفس صبح» را منتشر کرد

انجمن ادبی صبا مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان خوزستان فراخوان رویداد ادبی «تنفس صبح» را منتشر کرد.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند با انتخاب اشعار قیصر امین‌پور اقدام به خوانش و ضبط ویدیویی آن کرده و در این رویداد شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان باید در ضبط فیلم شعرخوانی خود -با موبایل یا دوربین فیلم‌برداری به شکل افقی- در مدت زمان حداکثر دو دقیقه ابتدا به صورت کامل نام و نام خانوادگی، رده سنی و نام شهر خود را بیان کنند و سپس به خوانش شعر منتخب خود بپردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ به صفحه انجمن ادبی صبا کانون خوزستان در اینستاگرام به نشانیanjomanadabikpf_khz@  ارسال کنند.

برندگان این مسابقه روز دوم اردیبهشت هم‌زمان با سالروز تولد دکتر قیصر امین‌پور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی و جوایزی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

انتشار فراخوان مسابقه عکس «خانه امن من» در خوزستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و آموزشگاه و گالری عکاسی دوربین در قالب یک همکاری مشترک، مسابقه عکس «خانه امن من» را ویژه مخاطبان زیر ۱۴ سال برگزار می‌کنند.

زندگی در قرنطینه، خانواده، سالمندان در قرنطینه، امید در خانواده، محیط خانه، کار، بازی و تفریح (کودکان و بزرگ‌سالان)، مطالعه، خلاقیت، ورزش در خانه و... موضوع‌هایی هستند که بچه‌ها می‌توانند با عکاسی از این موضوع‌ها در این مسابقه شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان اعلام کمیته ملی مبارزه با کرونا در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۶۸۰۶۸۰۰۴ ارسال کنند.

به سه برگزیده این مسابقه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان جوایزی اهدا می‌شود.

مسابقه شعرخوانی «بهار آیینه» در استان خوزستان

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در مسابقه «بهار آیینه» در شعرخوانی خود به مواردی چون، خوانش متناسب با قالب شعر انتخابی، رعایت آغاز و پایان‌بندی مناسب، رعایت علائم نگارشی و استفاده از زبان بدن توجه ویژه داشته باشند.

شرکت‌کنندگان در این مسابقه می‌توانند آثار خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۶۳۳۲۲۲۹۲ در پیام‌رسان‌ واتس‌اپ به دبیرخانه‌ی این مسابقه در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ آبادان ارسال کنند.

مسابقه‌ی «هایکوی کتاب» برای کودکان و نوجوانان زنجانی

واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در ادامه‌ی طرح «پیک امید مجازی» و با هدف جذب و پایدارسازی اعضا در حوزه‌ی فعالیت‌های ادبی و کتاب‌خوانی فراخوان داد.

این مسابقه، ویژه‌ی کودکان و نوجوانان استان زنجان در قالب ارسال تصاویر از چیدمان کتاب‌ها با عنوان «هایکوی کتاب» برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان کتاب‌ها باید به‌گونه‌ای انتخاب و مرتب شود که چیدمان آنها بهترین شعر هایکو را بسازد.

برای کتاب‌های کم حجم و بدون عطف (گروه سنی کودک و نوجوان) لازم است چیدمان به شکلی مرتب شود که ترتیب عنوان‌های روی جلد کتاب، در عکس‌های ارسالی کاملا مشخص باشد.

پویش «نشاط در خانه با طعم کتاب» در استان سمنان

پویش مردمی «نشاط در خانه با طعم کتاب» به‌منظور حفظ سلامتی فکر و جسم کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم شهروندان با هدف امیدآفرینی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، آموزش رعایت نکات بهداشتی و توسعه‌ی کتاب‌خوانی در پنج محور برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به سایت طاقچه، کتاب‌های مناسب و مورد علاقه‌ی خود را مطالعه و برای آموزش کاردستی به سایت پیک امید کانون به نشانی Omid.kpf.ir مراجعه کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این پویش تا پایان فروردین‌ ۱۳۹۹ فرصت دارند به خلق اثر پرداخته و محتوای تولیدی خود را به شماره ۰۹۱۰۴۸۹۹۹۰۸ در پیام‌رسان سروش، بله یا ایتا ارسال کنند.

مسابقه «طعم شیرین آرامش» در کانون فارس

در پی تعطیلی مراکز فرهنگی هنری با هدف مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت اعضا و مربیان، مسابقه «طعم شیرین آرامش» در کانون فارس طراحی شد تا فرایند فعالیت اعضا در خانه متوقف نشود و رسالت کانون در پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این شرایط نیز انجام شود.

بر این اساس، مسابقه‌های «فیلم‌های مادرانه»، «عروسک شما چه هنری دارد؟»، «سفره‌های سلامت» قصه‌گویی و قصه‌خوانی، «خاطره‌نویسی»، «شعرسرایی»، «متن ادبی»، «داستان کوتاه» با موضوع «بهار و شادی و امید» و مسابقه «شادمانه ‌می‌خوانم» از جمله برنامه‌های کانون فارس است که در آن کودکان و نوجوانان را به اجرای فعالیت دعوت می‌کند.

مهلت ارسال آثار پایان فروردین ۱۳۹۹ تعیین است و علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه‌ها می‌توانند با مراجعه به نشانی اینستاگرام kanoonparvaresh_fars اطلاعات بیشتری را کسب کنند و به تماشای نمونه فیلم‌های ارسالی بنشینند.

انتشار فراخوان هنری و ادبی «بهارانه» در کانون قزوین

این فراخوان در دو بخش هنری شامل رشته‌های نقاشی و خوش‌نویسی و سه بخش ادبی شعر، داستان کوتاه و متن ادبی با موضوع بهار، امید و آزاد منتشر شده است.

بر اساس این فراخوان، علاقه‌مندان در دو گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال و ۱۳ تا ۱۷ سال می‌توانند تا پایان اردیبهشت آثار خود را از طریق فضای مجازی (پیام‌رسان واتس‌اپ) در بخش ادبی با شماره ۰۹۱۰۲۸۱۰۵۴۲ برای کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان و در بخش هنری با شماره ۰۹۱۲۷۸۷۶۸۲۳ برای کارشناس هنری کانون استان ارسال کنند.

جشنواره «در خانه، هنرمندانه بمانیم» در کردستان

برای مقابله با گسترش و شایع شدن ویروس کرونا، جشنواره فرهنگی و هنری «در خانه هنرمندانه بمانیم» با بهره‌مندی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کردستان برگزار می‌شود.

این جشنواره در رشته‌های عکاسی، استاپ‌موشن، نقاشی، قصه‌گویی، موسیقی، شعر و داستان با محوریت نمایش ایثار و خدمات جامعه پزشکی در راستای مقابله با ویروس کرونا، برگزار می‌شود.

تمامی اعضای خانواده می‌توانند در هر بخش به صورت انفرادی و گروهی شرکت کنند اما اولویت پذیرش با آثاری است که از سوی کودکان و نوجوانان تهیه و تولید شده باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند در تمامی بخش‌ها آثار خود را تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ به شماره واتس‌آپ ۰۹۲۲۱۶۰۶۶۵ ارسال ‌کنند.

مسابقه «آرزوهای رنگی من در سال نو» ویژه کودکان کرمانشاهی

مسابقه بزرگ «آرزوهای رنگی من در سال نو» در بخش‌های نقاشی و فیلم‌ کوتاه چند ثانیه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در بخش نقاشی این مسابقه می‌توانستند در پشت اثرشان در یک خط درباره آرزویشان بنویسند.

در بخش فیلم کوتاه، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی نیز می‌توانستند آرزوهایشان را به صورت فیلم کوتاه چند ثانیه‌ای تهیه و به شماره ۰۹۳۵۷۷۶۶۸۸۳ ارسال کنند.

آثار برتر جوایزی دریافت کردند و در برنامه تلویزیونی «وهار هاتیه» (بهار آمده است) از شبکه استانی زاگرس معرفی شدند.

علاقه‌مندان تا ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ فرصت داشتند آثار خود را به نشانی کرمانشاه، کارمندان، ایستگاه دوم، جنب سینما فرهنگ، کانون استان کرمانشاه، واحد آفرینش‌های هنری ارسال کنند.

مسابقه نقاشی «در خانه می‌مانیم» در کانون کهگیلویه وبویراحمد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری حوزه هنری این استان مسابقه نقاشی ویژه کودکان با عنوان «در خانه می‌مانیم تا کرونا را شکست دهیم» را برگزار کردند.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد باید ابتدا آثار خود را دراندازه A۴ و با تکنیک آزاد تولید و تصویر آن را تا تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ و سروش به شماره ۰۹۱۷۴۳۲۷۳۸۵ به دبیر خانه ارسال کنند.

انتشار فراخوان «ماجراهای خانه‌ی ما» در گلستان

کانون گلستان با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم حضور کودکان و نوجوانان به‌همراه خانواده‌ها در منزل، اقدام به انتشار فراخوان مسابقه‌ای با عنوان «ماجراهای خانه‌ما» کرد.

در این فراخوان که با هدف مدیریت بهینه‌ی شرایط و ایجاد امنیت روانی برای کودکان و نوجوانان در زمینه ویروس کرونا منتشر شد، کودکان، نوجوانان به‌همراه والدین خود می‌توانستند آثار خود با موضوع‌های ماجراهای خانه‌ی ما، تلاش پرستاران و کادر درمانی، نظافت و پیشگیری، لحظات شاد با هم بودن و... را در قالب فیلم۹۰ ثانیه، نقاشی، کاردستی، نمایش خلاق و خوانش متن شعر، داستان و دلنوشته ارسال کنند.

کودکان و نوجوانان می‌توانستند آثار خود را به‌همراه مشخصات کامل تا روز ۱۵ فروردین به شناسه فضای مجازی @golestan_kanoon، شماره واتس‌اپ ۰۹۳۳۳۸۴۳۹۳۱ و یا به نشانی اینستاگرامkanoonparvaresh_golestan  ارسال کنند.

انتشار فراخوان مسابقه «خانواده، خلاقیت، شادی» در کانون لرستان

مسابقه «خانواده، خلاقیت، شادی» با موضوع «فاصله اجتماعی»، «در خانه ماندن» و «شکست کرونا» برگزار می‌شود.

این مسابقه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی در قالب‌های؛ نقاشی (ویژه کودکان و نوجوانان)، نمایش عروسکی (نمایش من و عروسکم به صورت یک یا دو نفره)، شعر و داستان، کاردستی و قصه‌گویی به صورت مجازی اجرا می‌شود.

کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند در این مسابقه شرکت کرده و آثار خود را تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ برای دبیرخانه مجازی این مسابقه در کانون لرستان ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند آثار خود را پس از فیلم‌برداری به صورت افقی با تلفن همراه در زمان‌های یک تا دو دقیقه‌ای به شماره ۰۹۳۷۲۹۰۴۵۵۶ پیام‌رسان سروش و تلگرام ارسال کنند.

اعضای کانون مازندران در قرنطینه سرود اجرا کردند

اعضای کانون استان مازندران در روزهای قرنطینه در قالب طرح «آوای کانون در خانه» به اجرای دو قطعه سرود پرداختند.

کانون مازندران اوایل نوروز بر اساس فراخوانی با عنوان «آوای کانون در خانه» دو قطعه آواز از تولیدات خود را در قالب اجرای سرود از سوی کودکان و نوجوانان مازندرانی تولید کرد.

این دو سرود با عنوان «کانون» و «مازندران زیبا»، از تولیدات‌ مهرواره سرود کانون مازندران بوده که در نوروز ۱۳۹۹ از سوی بچه‌ها و با همراهی والدین‌شان در منزل به صورت نماهنگ تولید شده است.

این دو سرود کاری از واحد هنرهای نمایشی کانون استان مازندران است که ترانه‌سرای آن فائزه رسکتی مربی فرهنگی کانون قائمشهر بوده و آهنگ‌سازی و تنظیم آن را سیدرضا صدرایی به عهده داشته است.

یادآوری می‌شود این آثار در پرتال کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به نشانی ‏omid.kpf.ir انتشار یافته است.

برگزاری مسابقه‌ ادبی و هنری در باره میلاد امام زمان(عج) در همدان

فراخوان مسابقه‌ی متن ادبی، عکس و فیلم کوتاه درباره میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) برای کودکان و نوجوانان همدانی منتشر شد.

بر همین اساس تهیه‌ی عکس و فیلم از برگزاری جشن‌های خانگی (خانواده) و مولودی‌خوانی تا ۹۰ ثانیه از محورهای مسابقه بخش هنری و تهیه کارت دعوت و نوشتن متنی زیبا درباره میلاد امام زمان(عج) و دعوت از خانواده و ارسال عکس آن از محورهای بخش ادبی این فراخوان به شمار می‌رود.

کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال تا پایان فروردین ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خود را به شماره ۰۹۰۲۹۷۲۷۲۱۱ پیام‌رسان واتس‌اپ و یا آی‌گپ ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به نشانی KanoonParvaresh_Hamedan مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود بعد از شکست بیماری کرونا، آثار دریافت شده داوری و نتایج آن اعلام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =