کارآفرینان کوچک، عنوان طرحی است که به زودی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به اجرا در می آید

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: طرح کارآفرینان کوچک در زمینه های فرهنگی هنری و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، دکتر سید محمد قلمکاریان در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان آقای دکتر قاضی عسگر با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان در نظر دارد تا در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر دستیابی به  اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، طرح های آموزشی را ویژه کودکان و نوجوانان اجرا نماید اظهار داشت: آموزش و فرهنگ سازی دو رکن به هم پیوسته هستند که برای تحقق این دو موضوع نیاز به زمینه سازی از دوران کودکی و نوجوانی است.

وی با بیان اینکه انتقال مفاهیم اقتصادی به کودکان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، اظهار داشت: در سنین پایین کودکی شرایط برای بسترسازی و شکل دهی آن چنان فراهم است که می توان اولین ساختارهای اقتصادی ذهن کودکان و نوجوانان را طراحی و ایجاد کرد. بنابراین آموزش کودکان و نوجوانان نیز در این زمینه نقش اساسی در رشد تفکر توسعه اقتصادی و اجتماعی را به همراه دارد و به عنوان یکی از اهداف مهم تمام کشورها شناخته می شود. اگر چه آموزش به طور مستقیم به توسعه علوم، صنایع و تولید ارتباط دارد؛ ولی همین  امر باعث توسعه اقتصادی نیز می گردد. رابطه آموزش و فرهنگ سازی با توسعه اقتصادی و اجتماعی رابطه ای پیچیده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه یادآور شد: بی شک، در این میان، کودکان و نوجوانان، به عنوان آینده سازان ایران اسلامی،وظیفه ی بسیار مهمّی در شکل گیری اقتصاد مقاومتی و لبّیک به ندای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر عهده دارند.

سید محمد قلمکاریان افزود: برای رسیدن به این مقصود، کانون پرورش فکری که در کنار دیگر نهادها و سازمان ها نقش مهم و سازنده‌ای در آموزش و شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان ایفا می کند امسال در نظر دارد تا برای فرهنگ سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی، طرح کارآفرینان کوچک را در قالب  دوره های آموزشی برای کودکان و نوجوانان، در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی باهمکاری مربیان مجرب برگزار نماید.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ادامه داد: براساس برنامه ریزی هایی که در کانون پرورش فکری استان به عمل آمده است تا پایان سال جاری علاوه بر طرح کارآفرینان کوچک، دوره های آموزشی دیگری با عناوین؛  مدرسه اقتصادی، آموزش های مهارتی ویژه کودکان، طرح استاد شاگردی، طرح پرورش کودک اقتصادی و پرورش کودک با تفکر اقتصادی اجرا می گردد.

سید محمد قلمکاریان هدف اجرای این طرح ها را تقویت روحیه‎ خودباوری، تلاش و جدیت همراه با خلاقیت اعلام کرد و گفت: نقش آموزش و فرهنگ سازی در دوران کودکی و نوجوانی بسیار مهم است، زیرا با ارائه‎ آموزش صحیح و اسلامی به کودکان و نوجوانان و همچنین ارائه راهکارهای مناسب تربیتی، برای خدمت به کشور و تلاش برای ساختن اقتصاد ملّی و اسلامی به آینده سازان این مرز و بوم شوق و انگیزه‎ی وافری خواهد بخشید.از سوی دیگر همین فرزندان ایران زمین هستند که با کوشش و همت والای خود، آینده روشن و پر امیدی را برای کشور سرافراز و پهناورمان رقم خواهند زد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =