کد خبر: 296728
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
بازدید 86
کتاب «مسابقه دات کام» بازنشر شد

کتاب «مسابقه دات کام» به نویسندگی حسین بکایی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ سوم رسید.

ه گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب که برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ در انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ رسیده بود، برای سومین مرتبه بازنشر شد.
قصه کتاب «مسابقه دات کام» درباره دختری تهرانی به‌نام «سحر» است که هدیه جشن تولد سیزده ‌سالگی‌اش را از طریق یک سایت اینترنتی، از پدرش دریافت می‌کند. پدرش برای جالب‌تر شدن کار، هدیه را طی یک بازی که شکل مسابقه دارد، به دخترش می‌دهد. موضوع مسابقه داستان تعیین رنگ آینده سحر است. گره خوردگی زندگی و آینده مردم ایران به رنگ اتفاق تاریخی خاصی است که نمونه‌هایی انگشت‌شمار در تاریخ ایران دارد و نویسنده خواسته تا این اتفاق را در زندگی نوجوان امروز ایران بررسی کند. رنگ آینده شخصیت اصلی داستان سفید است.
بکایی، نویسنده این کتاب درباره آن گفته است که؛ «مسابقه دات کام» را همزمان با رویدادهای سال ۱۳۸۸ و روزهایی که رنگ برای مردم ایران اهمیت ویژه‌ای داشت نوشتم. گره خوردگی زندگی و آینده‌ی مردم ایران به رنگ، اتفاق تاریخی خاصی است که نمونه‌هایی انگشت شمار در تاریخ ایران دارد و من خواستم این اتفاق را در زندگی نوجوان امروز ایران بررسی کنم.
حسین بکایی داستان‌نویس، مترجم، منتقد ادبیات داستانی و مدرس داستان‌نویسی است. از او مقالات متعددی نیز درباره‌ی فرهنگ ایران و ادبیات معاصر کودک منتشر شده است.
بر همین اساس، «خورشید کالسکه‌سوار» و «زنگ‌ها و راه‌ها» (سرگذشت ‌بازرگانی در ایران) هر دو از مجموعه «نیاکان ما»، «شاه‌ها و تاج‌ها» از مجموعه «روزها و یادها» و ترجمه‌ی دو کتاب از مجموعه «چگونه روی می‌دهد؟» با عنوان‌های «چگونه یک آتشفشان تبدیل به جزیره می‌شود؟» و «چگونه یک زمین لرزه تبدیل به سونامی می‌شود؟» برخی از کتاب‌های این نویسنده است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
کتاب «مسابقه دات کام» به زبان ترکی هم ترجمه و در کشور ترکیه منتشر شده است. این کتاب مناسب نوجوانان بالای ۱۵ سال است و پیش از این ۶هزار و ۵۰۰ نسخه از آن به چاپ رسیده بود.
اکنون این کتاب در چاپ سوم با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۱۲هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =