کد خبر: 296742
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
بازدید 198
کانون گیلان در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ نماز، شایسته تقدیرشد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، عنوان دستگاه شایسته تقدیر حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سال ۱۳۹۸ را به خود اختصاص‌داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، آیین تجلیل از دستگاه‌ها و فعالان عرصه ترویج و نشر فرهنگ نماز، صبح امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت برگزار و لوح سپاس، مشاور استاندار و مدیرستاد اقامه نماز گیلان به اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اهدا شد.

مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان در این لوح سپاس، از نماز به‌عنوان باب استعانت از خدای رحمان، معراج مومنان و از برجسته‌ترین نعمت‌های خداوند نام‌برده و آثار و برکات بی‌بدیل نماز را دریچه‌ای به‌سوی رستگاری و پالایش‌دهنده‌ی روح و جان انسان‌ها عنوان‌کرده است.

حجّت‌الاسلام و المسلمین حجازی در ادامه، به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان  ونوجوانان در حوزه بسط و گسترش فرهنگ نماز اشاره و آورده‌است: بدین‌وسیله از جناب‌عالی و همکاران آن مجموعه که با الهام از رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) در امر ترویج و نشر فرهنگ نورانی نماز همت‌گمارده‌اید، به مصداق حدیث شریفه «من لم‌یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» قدردانی‌می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان  و امام جمعه شهر رشت نیز در این آیین که با حضور مدیران دستگاه‌ها و فعالان عرصه‌ی نماز صورت‌گرفت، اهمیت نماز و نقش این فریضه‌ی دینی در گرایش  انسان‌ها به بندگی خداوند را یادآورشد و توجه به این مهم را مقدم بر تامین خواسته‌های مادی افراد دانست.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهر رشت

آیت‌الله رسول فلاحتی در ادامه سخنان خود جایگاه نظام‌اسلامی را در تشویق و ترغیب افراد به نماز خاطرنشان‌کرد و با بیان این‌که «بنده‌سازی» و جلب نظر مردمان جامعه اسلامی به پروردگار و مسایل دینی، رسالتی بزرگ‌است، افزود: ارتقای سطح علمی و باورهای دینی افراد جامعه، امری خطیری است که باید هم‌زمان مورد توجه مسوولان قرارگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =