لزوم نگاه متعالی به حوزه‌ی فرهنگ/ تولید محتوای مناسب برای کودکان یک ضرورت است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان گفت: نگاه متعالی به حوزه‌ی فرهنگ، از رسالت‌های کانون پرورش فکری است و برهمین‌اساس، نیازمند برنامه‌ریزی برای جهش تولیدات فرهنگی و تولید محتوای مناسب در روزهای کرونایی و دوران پساکرونا هستم .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی درنخستین نشست شورای اداری که با هدف هم‌اندیشی و هم‌افزایی در مسیر پیش‌برد فعالیت‌های سال‌جاری برگزارشد، از رسالت‌های کانون پرورش فکری  در ایجاد بسترهای مناسب برای جهش فرهنگی سخن‌گفت و تولید ‌محتوای مناسب در روزهای کرونایی و دوران پساکرونا را یک ضرورت خواند.

مدیرکل کانون استان گیلان در این ارتباط توضیح‌داد: لازم است، با نگاه متعالی و پرهیز از یکسونگری، به تولید محتوای مناسب با محوریت آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان توجه ویژه‌داشته‌باشیم.

وی درهمین‌حال، از نسل کودک و نوجوان به‌عنوان قشر آسیب‌پذیرجامعه نام‌برد و با مهم‌برشمردن صیانت از سلامت فکری و روحی آینده‌سازان ایران اسلامی اظهارداشت: ضروری‌است برای لحظه‌لحظه‌ی زندگی فرزندان‌مان برنامه‌ریزی‌کرده و هزینه‌کنیم.

ادامه سخنان اسفندیارضیائی به چالش‌های پیش‌روی دستگاه‌های فرهنگی در روزهای مواجهه با  ویروس کرونا اختصاص‌داشت و وی با بیان این‌که فرصت‌سازی از تهدیدهای کرونایی، نقطه‌ی برجسته‌ی فعالیت‌های کانون است، افزود: آغاز فعالیت‌ پیک‌امیدمجازی و نمایش اینترنتی فیلم و نمایش‌های تولیدی کانون، بخشی از این فعالیت هدف‌مند و خلاقانه محسوب‌می‌شود.

او هم‌چنین ارایه‌ی ایده‌های خلاقانه و بومی‌سازی طرح‌های کشوری را لازمه‌ی پیش‌برد اهداف کانون گیلان دانست و با اشاره به درخشش سال‌گذشته این مجموعه اظهارکرد: «موفقیت هنگامی لذت‌بخش‌خواهدبود که استمرارداشته و مبتنی برآینده‌نگری باشد.»

دیگر بخش این نشست که صبح امروز در سالن نمایش اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، بیان نقطه‌نظرات همکاران و تجلیل از ضیاء غیوری، معاون فرهنگی و دبیر ستاد اقامه نماز کانون استان گیلان به پاس تلاش درمسیر کسب عنوان شایسته‌تقدیر این مجموعه در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سال ۱۳۹۸بود.

قدردانی از اکرم‌السّادات حسینی، کارشناس مسوول فرهنگی کانون گیلان جهت نقش‌آفرینی برای کسب رتبه نخست این  نهاد فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب در سال  ۱۳۹۷ و هم‌چنین، تجلیل از فرخنده غزالی، کارشناس ارزیابی عملکرد، به‌پاس تلاش برای ارتقای جایگاه کانون پرورش فکری و کسب رتبه نخست جشنواره استانی شهید رجایی و رتبه پنجمی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی سال ۱۳۹۸، بخش پایانی نخستین نشست اعضای شورای اداری به‌شمارمی‌رفت.  

قدردانی مدیرکل کانون گیلان از ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون گیلان
تجلیل از اکرم السادات حسینی، کارشناس مسوول فرهنگی  کانون استان
قدردانی مدیر کل از فرخنده غزالی، کارشناس ارزیابی عملکرد کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =