کد خبر: 296822
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
ثبت طرح و صدور مجوز ۹۴ اسباب‌بازی تایید شد

در هفتمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سال ۱۳۹۸ با تولید و ثبت ۹۴ نمونه سرگرمی موافقت شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون ۱۱۵ پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت که از این میان با مجوز تولید ۴۷ مورد موافقت و ۴۷ نمونه دیگر نیز ثبت شد اما در این نشست، ثبت طرح و صدور مجوز ۱۱ پرونده مشروط شناخته شد و با تولید۱۰ اسباب‌بازی دیگر نیز موافقت نشد.

بر اساس این گزارش از میان ۴۷ پرونده‌ی ثبتی تایید شده، سه سرگرمی در گروه حرکتی مهارتی، پنج نمونه آموزشی و کمک‌آموزشی، ۳۱ اسباب‌بازی فکری و هشت مورد در گروه فرهنگی‌هنری قرار دارد.

 هم‌چنین ۴۷ نمونه‌ی متقاضی مجوز تولید از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها، ۱۰سرگرمی حرکتی مهارتی، ۱۴ نمونه فکری، چهار اسباب‌بازی آموزشی و کمک‌آموزشی و ۱۹ مورد در گروه فرهنگی و هنری تولید خواهد شد.

در این کمیسیون‌ها اسباب‌بازی‌ و سرگرمی‌ها در ۶ گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک‌آموزشی، فکری، فرهنگی‌هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

بر همین اساس دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های اقدام به تهیه فهرستی از اسباب بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی به تولیدکنندگان است تا سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد امری که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارهای تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

فهرست اسباب‌بازی‌های جدید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =