کد خبر: 296897
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
بازدید 297
کمال شفیعی مهمان انجمن ادبی «رویش زراوند» شد

کمال شفیعی به صورت مجازی آثار اعضای انجمن ادبی «رویش زراوند» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرند را نقد و بررسی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در این نشست مجازی که ۱۰ اردیبهشت ۹۹ با حضور کمال شفیعی شاعر، نویسنده و منتقد ادبی، سمیه یاوری و طیبه شجاعی کارشناسان آفرینش‌های ادبی و تعدادی از مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و اعضای انجمن رویش زراوند به سرپرستی ریحانه یزدانی تشکیل شد، داستان‌ها و اشعار بچه‌ها از سوی کارشناس مهمان بررسی شد.

بنابر این خبر، در این دورهمی به صورت جداگانه آثار بچه‌ها در گروه ارسال و سپس از سوی کمال شفیعی با دقت و دلسوزی فراوان نقد و بررسی شد.

همچنین کارشناس مهمان انجمن ادبی زرند در تکمیل هر نقد اثر به بیان مطالبی در مورد داستان‌های انتزاعی، حادثه و غافلگیری در داستان و نقش آن در ارتباط برقرار کردن با مخاطب، قالب‌های شعری مختلف و لزوم مطالعه مستمر آن صحبت کرد.

شفیعی در ادامه به صورت مفصل به ساختار داستان و لزوم بازنویسی آن با رعایت ساختار علت و معلولی پرداخت و از فضاسازی‌های مرتبط با داستان و ایجاد کشش با استفاده از آن نام برد.

این منتقد ادبی در پایان خوانش فراوان داستان و شعر را برای اعضای انجمن و علاقه‌مند به ادبیات توصیه کرد.

انجمن ادبی رویش زراوند از سال ۹۴ با همت ریحانه یزدانی مربی ادبی این مرکز فرهنگی‌هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرند با عضویت ۱۵ کودک و نوجوان تشکیل شده است. همچنین فائزه ملکی عضو این انجمن از برگزیدگان مهرواره کشوری شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.

کمال شفیعی متولد ۱۳۴۷ اسدآبادهمدان، شاعرونویسنده ومنتقد ادبی، کارشناسی ارشد ادبیات کودک ونوجوان وروانشناسی بالینی، دانشجوی دکترای ادبیات، برگزیده جایزه کتاب سال کودک ونوجوان، نفراول جشنواره ی بین المللی فجردربخش کتاب کودک ‌ونوجوان است. تا کنون بیش از ۱۵کتاب چون  در صدای هر پرنده ای، ابرها مسافرند، هر گلابی یک چراغ، مورچه‎ های پاپتی، گربه یک مهندس است، روزهای منحنی، چتری از پرنده، گوزن های پا به ماه، کفشم زمانی گاو بوده، در سکوت ماسه ها به چاپ رسیده است. از بین این کتاب ها دو مجموعه شعر نوجوان چتری از پرنده و در سکوت ماسه ها را انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =