پروژه "خوش‌خوانی" اعضای نوجوان آفرینش‌های ادبی گام نخست خود را نواخت

نوجوانان مراکز فرهنگی هنری با خوانش آثار شعرای بزرگ؛ هم سالان خود را با ادبیات فاخر ایران پیوند می دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با توجه به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین ضرورت پیوند کودکان و نوجوانان با ادبیات فاخر ایران‌زمین، در شرایطی که مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا در تعطیلی به سر می‌برند و در راستای طرح پیک امید مجازی، آفرینش‌های ادبی کانون استان تهران در فضای مجازی اقدام به برگزاری برنامه‌ای با عنوان "خوش‌خوانی" اعضای نوجوان کرده است. مهرنوش قربانعلی، کارشناس مسئول ادبی کانون تهران در خصوص پروژه‌ی "خوش‌خوانی "گفت؛ این پروژه به مناسبت تقویم اردیبهشت‌ماه این سرزمین که  به عطر شعر درآمیخته است و با نکوداشت سعدی که از او با عنوان پادشاه سخن نیز یاد می‌کنند، آغازشده است. در ادامه یادمان ماندگار تأثیرگذاران شعر معاصر همچون سهراب سپهری و قیصر امین پور را در آن برگزار خواهیم کرد و با روز نکوداشت خالق جاودان شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به انجام خواهد رسید.

وی افزود فصل نخست  پروژه خوش‌خوانی"  با حضور نوجوانان پسر مراکز از ابتدای اردیبهشت ۹۹ آغازشده است که سنت دیرینه‌ی شعرخوانی را در راستای پیک امید مجازی جان دوباره بخشیده‌اند، در این راه از مشارکت و همراهی آقای رامین حسین نژاد شاعر و مربی ادبی  بهره‌مند بوده‌ایم، که ثمره‌ی کارگاه‌های ادبیات او در خوش‌خوانی اعضای مراکز رباط‌کریم، نسیم شهر و مرکز تخصصی ادبی (۱۵) قابل‌توجه است.

در مرحله‌ی نخست این طرح؛ امید خانی، سعید بیات، حمیدرضا جعفر پوریان از مرکز تخصصی ادبی(مرکز شماره ۱۵) و موسی نیک عیش، حسین نجمی، علی ناصری، از مرکز فرهنگی هنری رباط‌کریم و محمدمهدی رحیمی از مرکز نسیم شهر مشارکت داشته‌اند.

گفتنی ست؛ گام نخست "خوش‌خوانی" با هشت کلیپ  شعرخوانی از آثار فردوسی، سعدی، قیصر امین پور، سهراب سپهری نواخته شده است.

                                      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =