تاکید بر گسترش همکاری‌های کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در فضای مجازی

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: کودکان و نوجوانان سرمایه‌ی مشترک کانون و آموزش و پرورش هستند که این موضوع فرصت مناسبی را در اختیار این دو سازمان قرار داده تا بتوانند آنان را برای آینده آماده کنند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، در نشست مدیرکل کانون استان و مدیر کل آموزش و پرورش بر گسترش همکاری‌های این دو سازمان تاکید شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تبریک فرارسیدن هفته‌ی معلم گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه‌ی مشترک کانون و آموزش و پرورش هستند که این موضوع فرصت مناسبی را در اختیار این دو سازمان قرار داده تا بتوانند آنان را برای آینده آماده کنند.

معصومه هادی سپس با اشاره به شعار کانون«آینده را باید ساخت» عنوان کرد: کانون برای تحقق این شعار با تمام توان مشغول ارایه‌ی خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مخاطبان خود است.

وی سپس با اشاره به محدودیت‌های کانون از نظر تعداد مراکز فرهنگی‌هنری گفت: مربیان کانون سال‌هاست علاوه بر فعالیت در مراکز، حضور مداومی در مدارس سراسر استان دارند و سعی در رقم‌زدن لحظه‌هایی شاد برای کودکان و نوجوانان دارند تا بتوانند نسلی شایسته و متعهد به اسلام و انقلاب پرورش دهند.

هادی هم‌چنین از جذب کمک‌های نیکوکاران برای گسترش ناوگان سیار کانون خبرداد و در این‌باره گفت: کتاب‌خانه‌های سیار سفیران کانون در حاشیه‌ی شهرها، روستاها و مناطق مرزی هستند که هزینه در این بخش، یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای رسیدن به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی است و برهمین اساس کانون استان با جذب کمک‌های نیکوکاران در حال گسترش فعالیت این بخش موثر است.

وی سپس به فعالیت‌های کانون در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط این‌روزهای کشور و همه‌گیری ویروس کرونا، که بسیاری از فعالیت‌ها را به سمت فضای مجازی هدایت کرده، کانون هم با ارایه‌ی خدمات خود، پررنگ‌تر از گذشته، راه ارتباطی موثر دیگری را با مخاطبان در پیش گرفته است.

مدیرکل کانون سپس در خصوص فعالیت‌های آموزش و پرورش در فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان، عنوان کرد: می‌توان سازوکاری را فراهم کرد تا دانش‌آموزان در کنار آموزش‌های رسمی مدرسه، از فعالیت‌های جذاب کانون نیز بهره‌مند شوند.

«فعالیت‌های کانون زبان ایران و لزوم گسترش آن» استان بخش دوم سخنان مدیرکل کانون بود که در این بخش هادی با اشاره به تجربه‌ی موفق همکاری کانون و آموزش و پرورش مبنی بر استفاده از ظرفیت مدارس در سال گذشته، از راه‌اندازی شعبه‌ی مجازی کانون زبان و آموزش‌های آنلاین، که در همه‌ی شهرها قابل دسترسی است، خبرداد و گفت: کانون زبان ایران فعالیت خود را در فضای مجازی گسترش داده که امکان بسیار خوبی برای بهره‌مندی دانش‌آموزان در خصوص یادگیری زبان‌های خارجی غیر انگلیسی(فرانسوی، آلمانی، عربی و...) فراهم آورده است.

پس از سخنان مدیرکل کانون استان، مدیرکل آموزش و پرورش در سخنانی کوتاه با تبریک هفته‌ی معلم از تلاش‌های کانون برای ارایه‌ی خدمت به کودکان و نوجوانان قدردانی کرد.

حمیدرضا رخشانی در ادامه کانون را محلی مناسب برای پرورش کودکان و نوجوانان دانست که «نشاط و شادابی» را به فرزندان به خانواده‌ها هدیه می‌کند.

قابل ذکر است در پایان این نشست، مدیرکل کانون استان با اهدای لوح از همراهی رخشانی با برنامه‌های کانون تجلیل کرد. در بخشی از این لوح که به امضای معصومه هادی رسیده، آمده است:

زین همه گوهر پیدا و نهان در تن و جان، بی‌گمان دست گرانقدرتر است

 هر چه حاصل کنی از دنیا، دستاورد است!

 وه چه نیروی شگفت‌انگیزی است، دست‌هایی که به هم پیوسته است!

به پاس همراهی‌های عالمانه و هدفمند حضرتعالی در زمینه‌ی پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به رسم ادب این لوح تقدیم حضور گرامی‌تان می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =