تفاهم‌نامه‌ی همکاری کانون زبان ایران و موسسه‌ی آموش عالی هاتف زاهدان امضا شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با هدف تقویت و آموزش زبان‌های خارجی برای دانشجویان با موسسه‌ی آموزش عالی هاتف زاهدان تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، تفاهم‌نامه‌ی همکاری کانون زبان ایران و موسسه‌ی آموش عالی هاتف زاهدان امضا شد.

مدیرکل کانون استان در نشستی، که با حضور رییس موسسه‌ی آموزش عالی هاتف زاهدان برگزار شد، گفت: کانون زبان به عنوان یکی از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری، به عنوان برند معتبر، مشهور و محبوب در خاطرات جمعی در یونسکو ثبت جهانی شده است و ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش زبان‌های خارجی دارد.

معصومه هادی سپس افزود: کانون زبان ایران ظرفیت ارزشمندی است که در جهت رشد و بالندگی علاقه‌مندان و تسهیل تعاملات اجتماعی آنان، آموزش زبان‌های خارجی را در دستور کار دارد و با سابقه‌ای ۹۰ ساله و مطابق با استانداردهای علمی در حال فعالیت است و زبان‌آموزان این موسسه توانایی بالایی در دانستن و کاربرد زبان‌های خارجی دارند.

وی استفاده از این ظرفیت را برای دانشجویان امری ضروری دانست که می‌تواند آنان را با دریچه‌ی نوینی از آگاهی‌های تازه پیوند دهد و دسترسی ایشان را به منابع و یافته‌های جدید علمی آسان‌تر کند.

در ادامه رجبعلی برزویی، رییس موسسه‌ی آموزش عالی هاتف زاهدان، نیز در سخنانی گفت: در هاتف با رصد کردن نیازهای استان به دنبال توانمندسازی دانشجویان هستیم و کانون زبان می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری کند.

قابل ذکر است در ادامه، تفاهم‌نامه‌ای با موسسه مذکور امضا شد. در مقدمه‌ی این تفاهم‌نامه و در بیان اهمیت آموختن زبان آمده است: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توان‌مندی در یادگیری زبان‌های خارجی جهت تعامل فرهنگی و با عنایت به اهمیت داشتن آموزش زبان‌های خارجی جهت برقراری ارتباط سازنده با سایر جوامع فرهنگی، استفاده از منابع فرهنگی و استفاده از منابع علمی و پژوهشی به منظور تربیت نسلی پویا، سالم، امیدوار، متعهد به هویت ملی و اسلامی و تعامل‌گرایی تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه آموزش عالی هاتف زاهدان منعقد می‌شود.

در این تفاهم‌نامه، که موضوع آن برگزاری کلاس‌های آموزشی کانون زبان ایران با اتخاذ تمهید مناسب در بهره‌گیری از ظرفیت کانون زبان در موسسه هاتف و همکاری و تبادل اطلاعات در طراحی و اجرای دوره‌ی آموزشی مناسب به منظور بالابردن سطح آگاهی دانشجویان است، کانون پرورش فکری استان متعهد شده در بخش زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسه مدرس تامین کند.

در همین راستا موسسه آموزش عالی هاتف زاهدان نیز آماده‌سازی محل مناسب برای برگزاری کلاس‌ها و اطلاع‌رسانی به دانشجویان را برعهده گرفته است.

گفتنی است کلاس‌ها تا پایان‌یافتن شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت برخط برگزار خواهد شد و پس از فراهم شدن برگزاری حضوری، زبان‌آموزان می‌توانند از این امکان نیز بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =