کد خبر: 297043
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
اردیبهشت شعر و داستان در انجمن‌های ادبی مجازی کانون

نشست‌های انجمن‌های ادبی سراسر کشور، با تداوم شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال شیوه‌نامه برگزاری جلسه‌های مجازی به استان‌ها، فرصت تجربه تازه‌ای را برای نوجوانان اهل قلم، مربیان و کارشناسان ادبی سراسر کشور پدید آورد.

بر همین اساس، واحدهای آفرینش‌های ادبی در استان‌ها فعالیت‌های حضوری انجمن‌های ادبی را در فضای مجازی دنبال کردند که با استقبال قابل توجه نوجوانان و اعضای ارشد شاعر و داستان‌نویس روبه‌رو شد.

در این نشست‌های مجازی حدود یک‌هزار نفر از اعضای انجمن‌های ادبی «آفرینش» کانون آثار خود را به اشتراک گذاشتند و از دیدگاه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان مهمان استفاده کردند.

اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با تهیه فهرستی از شاعران و نویسندگان داخل کانون که از چهره‌های شاخص جامعه ادبی کشور هستند و ارسال آن به استان‌ها، به آنان پیشنهاد کرد تا از ظرفیت‌های تخصصی همکاران کانون در نشست‌های انجمن‌های ادبی کشور استفاده کنند.

بر اساس این خبر، علی‌اصغر مقنی، زهرا پردل، افسون امینی، عاطفه رنگ‌آمیزطوسی، حسین تولائی، محسن حسینی، مهدی مردانی، سیدحبیب نظاری، سارا سعیدی، مهرناز نصیری و عبدالحمید انصاری‌نسب به ترتیب با اعضای نوجوان و ارشد انجمن‌های ادبی شعر استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، قم، گلستان، مازندران و هرمزگان به بحث ‌و گفت‌وگو پرداختند.

همچنین بهناز ضرابی‌زاده، فاطمه ظهیری، کمال شفیعی، رضا زنگی‌آبادی و فرزانه رحمانی با اعضای انجمن‌های ادبی داستان استان‌های زنجان، کردستان، کرمان، مازندران و مرکزی به صورت اینترنتی به ‌گفت‌وگو پرداختند.

نقد و بررسی آثار نوجوانان، توصیه همیشگی به مطالعه دقیق آثار بزرگان ادبیات، توجه به عناصر شعر و داستان، ساختار روایت، سلامت زبان، تناسب فرم و محتوا و... از جمله نکته‌هایی بود که از سوی کارشناسان مهمان در انجمن‌های ادبی مجازی مطرح شد.

هم‌اکنون ۹۲ انجمن ادبی با نام آفرینش در رشته‌های تخصصی شعر و داستان در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که با توجه به شرایط پیش‌آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، نشست‌های خود را در فضای مجازی برگزار می‌کنند.

یادآوری می‌شود نشست‌های انجمن‌های ادبی آفرینش کانون در فضای مجازی در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =