غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان با اجرای ویژه برنامه های سودمند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: باتوجه به در پیش بودن ایام تابستان تفاهم نامه ای بین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اداره کل آموزش و پرورش استان برای اجرای ویژه برنامه هایی جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان منعقد می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، دکترسید محمد قلمکاریان با بیان اینکه سبک زندگی، برخورد اجتماعی، عاطفی، روش برخورد با مردم، تلاش در رشد و شکوفایی جامعه، رونق بخشیدن به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسائلی است که در برنامه ریزی اوقات و فراغت کودکان و نوجوانان باید به طور جدی لحاظ شود اظهار داشت: اوقات فراغت دانش آموزان نباید با کلاس های مختلف، گوناگون و بدون خروجی مفید پر شود؛ بلکه باید شرایطی برای کسب تجارب تربیتی، اجتماعی و اخلاقی صحیح برای فرزندان فراهم کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف هم افزایی و جلوگیری از فعالیت های موازی با رویکرد استفاده از ظرفیت های موجود در کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش نشستی با حضور مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری و جمعی از کارشناسان دو سازمان برگزار گردید.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به هدف و نتایج این نشست اشاره کرد و گفت: این نشست با هدف برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه ای برای اجرای برنامه هایی جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود:محورهای اصلی این نشست؛ آموزش مربیان در رشته قصه گویی، حضور نمایشگاه سیار کانون پرورش فکری با محوریت کتاب در کانون های فرهنگی تربیتی و مدارس، استفاده از مربیان مشترک در فضای دو کانون و بهره مندی اعضای کانون های فرهنگی تربیتی و دانش آموزان از طرح مکاتبه ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری در اجرای ویژه برنامه های اوقات فراغت تابستان برای کودکان و نوجوانان بود.

سید محمد قلمکاریان گفت: باتوجه به علاقه دو طرف و همچنین وجود نقاط مشترکی که بین هر دو سازمان وجود دارد مقرر شد تا برای انعقاد این تفاهم نامه جلساتی جهت ارائه برنامه ها، راهکارهای اجرای برنامه و نحوه تعامل بین دو سازمان برگزار شود.


لازم به ذکر است که براساس این گزارش در اولین روز از خرداد ماه مدیران و کارشناسان کانون های فرهنگی تربیتی شهر اصفهان با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ضمن بازدید از نمایشگاه فعالیت های کانون در خصوص محورهای همکاری بین دو کانون با مدیر کل و کارشناسان کانون پرورش فکری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =