«بهارناز» عنوان دومین جلسه انجمن ادبی کانون استان اردبیل

دومین جلسه انجمن ادبی با عنوان «بهارناز» با محوریت نقد و بررسی آثار شعری اعضا با حضور مریم علایی به‌عنوان کارشناسِ مهمان، مربیان ادبی و۳۰ عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل از ساعت۱۷/۳۰ تا ۱۹/۳۰ در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مریم علایی در میان نقد اعضا، در خصوص شعر اسما عالی عضو مرکز شماره یک کانون اردبیل گفت: کشف شاعرانه، اندیشه در شعر، پرهیز از تکرار و ایجاز از شاخصه‌های یک شعر خوب است و این ویژگی‌ها در شعر اسما عالی به‌خوبی رعایت شده است.

مربی امور فرهنگی مرکز شماره ۵ کانون اردبیل بابیان اینکه نگاه یک شاعر با نگاه فرد معمولی متفاوت است و با کشف روابط جدید بین کلمات، دنیایی جدید و خیال‌انگیز می‌آفریند، خاطرنشان کرد: درواقع خیال باعث آفرینش شعر می‌شود و ما می‌توانیم از خیال به‌عنوان عنصر جدانشدنی از شعر یاد بکنیم و بگوییم که شعر مبتنی بر تخیل است و خیال به‌عنوان  یکی از بال‌های شعر در کنار موسیقی نقش ایفا می‌کند.

او ضمن ارائه تعریفی از شعر، به عناصر آن  اشاره‌کرده و سپس به تشریح عنصر اصلی شعر، یعنی تخیل پرداخت.

شایان‌ذکر است، شعرهای «من این آب‌وهوا را دوست دارم» سروده‌ی زهرا ناصری، «باران که می‌بارید» سروده‌ی اسما عالی، «باران باش» سروده‌ی آیناز فتحی و «بلاک» سروده‌ی اسما حسینی‌زاده، در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =