اجرای فعالیت های های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بوستان های شهر

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید برنامه های فرهنگی متنوعی برای کودکان و خانواده های آنان در بوستان های شهر برگزار کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،امیر حسین بانکی پور پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان در دیدار باسید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در دوران کودکی و نوجوانی از برنامه ها و کلاس های کانون بهره مند شده ام افزود:کار با کودکان و نوجوانان فعالیتی بسیار روح افزا زیبا و همراه با شور و نشاط است.

وی  کانون پرورش فکری را دارای ریشه های مذهبی دانست و گفت: استفاده از دانش و تجربیات مدیران گذشته کانون پرورش فکری  در قالب اتاق فکر برای  پیشبرد اهداف و برنامه های کانون بسیار موثر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت:کانون می تواند از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و دانشجویان برای آموزش برنامه های مختلف این مرکز استفاده کند.

 همچنین بسیاری از خانواده ها فضاهای مناسبی دارند که کانون پرورش فکری می تواند با شناسایی آنان و آموزش های لازم،  زمینه را برای توسعه فضاهای آموزشی و بازی برای کودکان و نوجوانان مهیا نماید.

وی آشنایی با قرآن و اهل بیت(ع) را از جمله فعالیت های بزرگ و بسیار مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و گفت: آن فعالیت فرهنگی موفق است که در آن افراد با خدا ،دین و مذهب آشنا شوند.

امیرحسین بانکی پور با بیان اینکه دشمنان اسلام سالیان زیادی است که برای غلبه بر فرهنگ دینی و اسلامی ما با ساختن برنامه های مختلف برای کودکان و نوجوانان از بین بردن حیا را در این قشر هدف گرفته اند افزود : فعالیت ارزش گذاری بر حیا کودکان و نوجوانان یک فعالیت مهم و زیربنایی محسوب می شود؛ زیرا که این امر یک موضوع فطری است و کار در این حوزه می تواند از تهاجم فرهنگی دشمنان جلوگیری کند.

وی به فعالیت های ارزنده و بسیار خوبی که در کانون انجام می شود اشاره کرد و گفت: زمان آن فرا رسیده است تا کانون برای ایجاد ارتباط بهتر و موثرتر با کودکان و نوجوانان و همچنین خانواده های آنان برنامه های فرهنگی خود را بیشتر در فضاهای باز از جمله در پارک ها اجرا کند.
هم چنین کانون پرورش فکری می تواند با اجرای پرده خوانی  برای کودکان و نوجوان با هدف معرفی شخصیت های انقلاب، فعالیت جذابی را انجام دهد که منجر به ترویج فرهنگ انقلاب در بین نسل های آینده شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این نشست گفت: درنظر داریم تا برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه کودکان و نوجوانان، شورای سیاست گذاری حوزه کودک و نوجوان را در استان اصفهان با حضور فعالان، نهادها و سازمان های مرتبط و نخبگان تشکیل بدهیم.

سید محمد قلمکاریان به یکی دیگر از اولویت های سال جاری در کانون پرورش فکری  اشاره کرد و گفت:کشف استعدادها و ایجاد زمینه ای برای پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و همچنین نخبه پروری در حوزه های فرهنگی، هنری و علمی از جمله اولویت هایی است که به صورت جدی در کانون پرورش فکری دنبال می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تمرکز کانون پرورش فکری آموزش مهارت های زندگی در کودکان و نوجوانان است گفت:فراهم کردن زمینه ایده پردازی کودکان و نوجوانان در کانون از اهداف این مرکز فرهنگی است.

علاوه بر این توسعه و افزایش واحدهای سیار برای پوشش مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم در سراسر استان را در دستور کار قرار داده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =