حمایت فرهنگی کانون از کودکان کار استان بوشهر

به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان مدیرکل کانون استان بوشهر جلسه‌ای با علی برزگر مدیر جمعیت امداد دانشجویی امام علی (ع) استان بوشهر با هدف حمایت و انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان کار تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، مدیرکل و کارشناسان کانون استان بوشهر روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان جلسه‌ای با علی برزگر مدیر جمعیت امداد امام علی (ع) استان بوشهر برگزار شد.

سمیه رسولی ضمن تشکر از علی برزگر و دوستانی در این نهاد در حال فعالیت هستند گفت: باتوجه به اینکه روز جهانی مبارزه با کار کودکان هر ساله در ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) بزرگ داشته می‌شود و هدف آن جلوگیری از کار کودکان به هر شکلی است؛ کانون استان بوشهر نیز به همین دلیل همانند سال‌های گذشته اما بصورت جدی‌تر این کودکان را با فعالیت های فرهنگی و هنری وادبی خود آشنا کرده و در برنامه‌ها و کلاس‌ها از آن دعوت می کند. 

مدیرکل کانون تاکید داشتند که دغدغه مندی در مورد تمامی کودکان علی الخصوص کودکان کار از وظایف ماست وتلاش ما براین است که بستری فراهم نماییم تا بتوانیم به همه کودکان ارایه خدمات فرهنگی داشته باشیم و کودکان کاری نیز نباید از این قاعده مستثنی باشند . وی افزود:کودکان کاری که تحت پوشش انجمن مردم نهاد جمعیت امام علی هستند را بصورت رایگان ثبت نام نموده وکلیه امکانات لازم برای استفاده این بچه ها از کارگاه‌ها وکلاس‌های فرهنگی وهنری فراهم می‌نماییم.

در ادامه جلسه علی برزگر؛ اظهار داشتند که تا کنون جلسات بسیار مفید و مثمر ثمری با کانون در جهت برنامه ریزی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی وهنری برای کودکان کار داشته است. وی تاکید کرد: علاقه مند نمودن کودکان کار به کتاب و کتابخوانی توانسته از بزه کاری بسیاری از آنان پیشگیری کرده و به موفق شدنشان در زمینه تحصیل و رشد ذهنی و فکریشان کمک بسیار شایانی نماید.

سمیه رسولی نیز بیان نمودند که کانون به جهت تقویت روحیه شادی، نشاط و امید در این کودکان همواره تلاش خود را نموده و اظهار داشتند که کانون برنامه مفصلی را تدارک دیده بود که با توجه به وضعیت بحرانی کنونی و شیوع ویروس کرونا امکان اجرای حضوری برنامه برای کودکان کار در حال حاضر وجود ندارد و به همین منظور کتابهایی مخصوص رده سنی کودک و نوجوان تهیه کرده که از قبل ضد عفونی شده وهمراه با کارت عضویت رایگان در پکیچ های مخصوصی به آقای برزگر تحویل داده شد تا به نمایندگی به تک تک کودکان کار تحت پوشش این جمعیت اهدا شود.

قابل ذکر است جمعیت امداد امام علی (ع) بوشهر از فروردین سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و کودکان کار و کودکان در معرض آسیب را تحت پوشش خود قرار داده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =