معرفی سه کتابِ کانون در فهرست برترین کتاب‌های اسفند خانه‌ی کتاب

کتاب‌های «هرمان»، «یک آدم نقاشی کن» و «باز هم سوالی دارید؟» از سوی خانه‌ی کتاب در فهرست بهترین کتاب‌های اسفند ۹۸ معرفی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، فهرست برترین کتاب منتشر شده در اسفند سال ۱۳۹۸ در موضوع‌های «کودک و نوجوان» با عنوان «اسفندنامه کتاب» به تازگی منتشر شده است. هیات بررسی و انتخاب، آثار حوزه‌ی کودک و نوجوان را در چند بخش داستان تالیفی، داستان ترجمه، علوم و فنون و دین معرفی کرده‌اند.
براساس این گزارش یک اثر تالیفی و دو اثر ترجمه از انتشارات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این فهرست به مخاطبان معرفی شده است.
«یک آدم نقاشی کن» که در بخش داستان تالیفی این فهرست معرفی شده است از جدیدترین آثار فریبا کلهر با تصویرگری میترا عبدالهی است. این کتاب کودکانه داستان عمو نقاش و دختر کوچکی به نام صبا است که گفت‌وگوهای آن‌ها شکل دهنده‌ی بدنه‌ی اصلی داستان است. عمو نقاش قرار است برای صبا یک آدم بکشد اما به جای آن یک موش می‌کشد، از همین‌ جای داستان چالش‌های صبا با تعریف انسان و ماهیت و هویت او آغاز می‌شود.
همچنین کتاب‌های «هرمان» و «باز هم سوالی دارید؟» در بخش برترین‌های ترجمه‌ی این فهرست معرفی شده‌اند. «هرمان» به نویسندگی لارس سابی کریستنسن و ترجمه شقایق قندهاری داستان زندگی هرمان ۱۱ ساله، یک پسر معمولی است. او با بقیه‌ی پسرها تفاوت زیادی ندارد، تا این‌که یک روز وقتی از خواب بیدار می‌شود می‌فهمد که موهایش دارد می‌ریزد. او که پسر حساس، زیرک و بامزه‌ای است، پس از مدتی می‌فهمد که در مدرسه همه دلشان برای او می‌سوزد و همین قضیه به شدت آزارش می‌دهد. تا اینکه اتفاقی جریان زندگی او را تغییر می‌دهد. این کتاب مناسب مخاطبان نوجوان است.
«باز هم سوالی دارید؟» با ترجمه‌ی محبوبه نجف‌خانی مناسب رده سنی هفت سال به بالا است. «ماری لوئیز گِی» نویسنده و تصویرگر کانادایی برای پاسخ به سوال‌های بی‌پایان کودکان این اثر را تالیف کرده است. ماری لوئیز در این کتاب با خرس‌های قطبی گمشده، دایناسورهای پرنده، درختان سخنگو و حلزون‌های خال خالی و بعضی از شخصیت‌های مورد علاقه ‌کتاب‌هایش، دنیایی خلق کرده است که در آن کودکان می‌توانند بخشی از قصه باشند و اجازه دهند تخیلشان دیوانه‌وار به پرواز درآید.
علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (آفرینش) و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =