مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان برنامه‌های تابستانی مراکز برای مخاطبان را تشریح کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: تابستان امسال هم دغدغه‌ی سلامتی اعضا و هم فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری را داریم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان، به درخواست صدا و سیما، برنامه‌های تابستان مراکز فرهنگی‌هنری برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را تشریح کرد.

معصومه هادی در ابتدای این گفت‌وگو عنوان کرد: با توجه به تعطیلی طولانی مدت دانش‌آموزان به دلیل خطر ابتلا به بیماری کرونا، مراکز فرهنگی‌هنری کانون نیز برای کمک به قطع زنجیره‌ی این ویروس تعطیل شد اما این سخن هرگز به معنای تعطیلی خدمات کانون نیست و این مهم را با فعالیت‌های گوناگون کانون در فضای مجازی می‌بینیم که پررنگ‌تر از گذشته در جریان است.

وی در ادامه با بیان این نکته که: کودکان و نوجوانان امروز در فضای مجازی بسیار فعال هستند و این فرصت خوبی است تا کانون را به گروه بیشتری از مخاطبان معرفی کنیم، افزود: علاوه بر ارایه‌ی روزانه‌ی فیلم‌ها، پویانمایی‌ها، قصه‌ها و آموزش‌هایی که به صورت منظم برای مخاطبان در سراسر کشور در فضای مجازی بارگذاری می‌شود، همکاران ما در مراکز فرهنگی‌هنری استان، که در ارتباط مستقیم با اعضا هستند، برای ادامه‌ی ارایه‌ی خدمات تخصصی خود به مخاطبان، فعالیت خود را در پیام‌رسان‌ها آغاز کرده‌اند به طوری‌که 120 گروه در سطح پیام‌رسان‌ها با رعایت سن و جنس کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی فرهنگی می‌کنند.

مدیرکل کانون سپس با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و ادامه‌ی طرح در خانه ماندن کودکان گفت: هر سال تابستان اوج فعالیت‌ها در مراکز کانون است و اعضای کودک و نوجوان از فعالیت‌های متنوع آن بهره‌مند می‌شوند. اما امسال در شرایطی وارد تابستان می‌شویم که به دلیل شیوع بیماری کرونا، حضور اعضا را در مراکز نداریم.

هادی ادامه داد: بنابراین به‌روزرسانی شیوه‌ی عمل فعالیت‌ها در فضای مجازی، از اسفندماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و مخاطبان با حضور در گروه‌های مجازی از فعالیت‌ها بهره‌مند می‌شوند که در ادامه‌ی این روند، برنامه‌های فصل تابستان هم با قوت و تنوع بیشتری آماده شده است تا بتوانند بیشترین علاقه‌مندی مخاطبان را پوشش دهند.

مدیرکل کانون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیاری از پدران و مادران در کنار نگرانی از وضعیت سلامت فرزندان، به تابستان پیش رو نیز فکر می‌کنند و مجموعه‌ی کانون با آگاهی از این دغدغه‌ها و خواست خانواده‌ها برنامه‌های گوناگونی را برای علاقه‌مندان تدارک دیده است.

وی در تشریح این بخش از سخنان خود گفت: توجه به «آموزش‌های تخصصی» اعضا یکی از مواردی است که، با توجه به فراهم‌بودن بستر آن در فضای مجازی، هم‌چون گذشته ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان در کارگاه‌های آموزشی مجازی با تازه‌ترین یافته‌ها و تکنیک‌های فعالیت مورد علاقه‌شان آشنا خواهند شد.

هادی ادامه داد: در کنار پاسخگویی مستمر به پرسش‌های اعضا، همکاران ما با تولید محتوا در زمینه‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌چون تولید کتاب‌های صوتی، تهیه‌ی فیلم‌های آموزشی با موضوع قصه‌گویی، سفال، اوریگامی، نقاشی و... تابستانی سرشار از آگاهی و سرگرمی را برای علاقه‌مندان تدارک دیده‌اند.

وی در پایان سخنان خود و با توجه به دلتنگی اعضا برای حضور در مراکز، اظهار امیدواری کرد با عادی شدن شرایط، بر اساس پروتکل‌های بهداشتی امکان حضور ولی‌نعمتان کانون در مرامز فرهنگی‌هنری فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =