ایجاد پایگاه کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان شهر رامشار

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: یک ساعت تاخیر در انجام کارِ فرهنگی می‎تواند جامعه را سال‌ها عقب نگه دارد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان و مدیر شهر رامشار برگزار شد.

در این نشست، که با هدف ایجاد پایگاه کانون برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان این شهر جدید صورت گرفت، معصومه هادی با بیان این نکته که : رسالت ما و همکاران توانمندمان در کانون ارایه‌ی خدمت به همه‌ی کودکان و نوجوانانی است که ساختن آینده به دست آنان است، گفت: بسیاری از هنرمندان، بزرگان و انسان‌های موفق همواره به نقش موثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موفقیت‌های خود اشاره کرده‌اند و معتقد هستند که گام‌های نخستین مسیر موفقیت خود را در مراکز فرهنگی‌هنری کانون برداشته‌اند.

مدیرکل کانون سپس عنوان کرد: فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و... در کانون کاملا منطبق بر نیازهای مخاطبان طراحی شده است و نوع کارِ ما با آنچه در مدرسه‌ها انجام می‌شود، تفاوت دارد.

وی سپس با بیان بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب، که سیستان و بلوچستان را گنج پنهان و تنگه‌ی اُحد ایران معرفی کرده‌اند، گفت: یک ساعت تاخیر در انجام کارِ فرهنگی می‎تواند جامعه را سال‌ها عقب نگه دارد و به همین خاطر کاملا علاقه‌مندیم که فعالیت‌های خود را برای بهره‌مندی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان گسترش دهیم تا نسلی پویا و متعهد به هویت ملی و سرزمینی پرورش یابد زیرا معتقد هستیم هزینه در این مسیر، خود، یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای آینده‌ی کشور است.

هادی در پایان سخنان خود با اشاره به توانمندی‌های همکاران و اطمینان دادن به مدیر جدید رامشار برای حضور کتاب‌خانه‌ی سیار سیستان و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان این شهر جدید، از وی خواست برای حضور مستمر کانون در این شهر زیرساخت‌های مناسب را در نظر بگیرند و در این راه کانون از آنان حمایت خواهد کرد.

قابل ذکر است پیش از سخنان مدیرکل کانون استان، مدیر شهر رامشار سخنان خود را با توضیحی در خصوص ساختار این شهر و تلاش‌هایی که در زمینه‌ی آموزش دانش‌آموزان انجام شده، آغاز کرد.

بَدیل سَنچولی در ادامه با ذکر خاطراتی از ساخت مرکز فرهنگی‎هنری دَلگان، به عنوان مهندس ناظر، از آشنایی خود با کانون گفت و در ادامه افزود: اهمیت کار فرهنگی برای دانش‌آموزان امری ضروری است و در این راه نیازمند پشتیبانی کانون پرورش فکری هستیم تا بتوانیم برای آنان شرایطی را فراهم کنیم تا در سایه‌ی آن استعدادهای کودکان و نوجوانان شناسایی و پرورش یابد.

گفتنی است شهر جدید رامشار در استان سیستان و بلوچستان، به پیشنهاد مطالعات طرح منطقه‌ای سیستان(مصوب سال ۱۳۶۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران) شکل گرفته است. این شهر در ۳۵ کیلومتری شهرستان زابل و در مسیر جاده زابل به زاهدان قرار گرفته است. طرح جامع شهر جدید رامشار در سال ۱۳۷۹ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است. در انتخاب نام شهر جدید رامشار، آنچه که هویت این سرزمین را منعکس می‌کند مد نظر قرار گرفته است. «رامرود» که در فاصله‌ی نه چندان دور از اراضی شهر جدید قرار داشته، دیر زمانی شهرهای با شکوهی همچون رامشارستان را در کنار خود شکل داده بود که با تغییر مسیر رودخانه‌ی هیرمند و خشک شدن رامرود، ساکنان شهر را ترک می‎کنند تا آنجایی که این شهر در قرن چهارم هجری در زیر شن‌های روان دفن می‌شود. به یادمان رامشارستان، نام رامشار برای جدید برگزیده شده است.

تاسیس کارخانه‌های صنعتی و در دستور کار بودن پروژه‌های عمرانی و تولیدی، نهادهای نظامی و انتظامی و استقرار امکانات فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌ها از جمله مواردی است که پیش‌بینی می‌شود سکونت افراد و خانواده‌های بیشتری را در این شهر در پی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =