نقش مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شکوفایی و پیشرفت کشور با تربیت نسلی خلاق

فرماندار اصفهان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تربیت نسلی خلاق و پویا در رشد و پیشرفت کشور نقش مهم و بسزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، حسین سیستانی پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری استان با بیان این که کانون پرورش فکری یک سازمان کاملا تخصصی در حوزه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: کانون پرورش فکری قدمتی بیش از نیم دارد و ایجاد این نهاد تخصصی نتیجه سال ها تحقیق و پژوهش است که با شناخت دقیق  نیازهایی همچون آموزش مهارت های فردی، علمی، ادبی، فرهنگی، هنری و ارزشی برای کودکان و نوجوانان تشکیل شده است.

وی وظیفه اصلی این سازمان را استعدادیابی کودکان و نوجوانان با رویکرد تربیت نسلی موفق و موثر دانست و افزود: کانون پرورش فکری با ظرفیت های بالا یک نهاد ارزنده محسوب می شود که با آموزش هایی برای کودکان و نوجوانان، زمینه پرورش خلاقیت و تربیت نسلی تاثیرگذار و ارزشمند را برای پیشبرد زیرساخت ایران اسلامی مهیا می کند.

فرماندار اصفهان یادآور شد: کانون پرورش فکری به میزان امکانات در دسترس، موفقیت های ملی و بین المللی شایسته ای را  کسب نموده که این موضوع قابل تقدیر است.

وی در ادامه گفت: انتظار می رود که در کانون پرورش فکری سرمایه گذاری اساسی تری در حوزه کودک و نوجوان انجام شود؛ زیرا با مطالعه در مورد کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن و کره، متوجه می شوید که موفقیت های آنان در زمینه های مختلف به خاطر سرمایه گذاری بنیادی و مناسبی است که در حوزه کودک و نوجوان انجام داده اند.

حسین سیستانی بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه کودک و نوجوان هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری مهم و پرسود است که در بلند مدت باعث پیشرفت و توسعه کشور می شود.

فرماندار اصفهان با بیان این که باید در کانون پرورش فکری از آموزش های متمرکز دوری کرد، گفت: کانون پرورش فکری می تواند با شناخت صحیح ابعاد گوناگون فرهنگ های بومی و مسائل اجتماعی مناطق مختلف برنامه ها و طرح های آموزشی خود را برای کودکان و نوجوانان آن مناطق طراحی و اجرا نماید و این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه مدیران و مربیان قرار بگیرد.

 آمادگی کانون برای راه اندازی واحد سیار در مناطق شرق اصفهان

مدیر کل کانون پرورش فکری فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه جای خالی کانون پرورش فکری در منطقه بهارستان احساس می شود،اظهار داشت: با توجه به پوشش جمعیتی که در بهارستان اصفهان ساکن هستند این منطقه نیازمند خدمات آموزشی در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی است و در این راستا نیز اقداماتی برای ساخت مرکز کانون پرورش فکری در بهارستان اصفهان انجام شده است؛ اما ساخت این مرکز در این منطقه حمایت های فرمانداری و سازمان عمران بهارستان را می طلبد.

سید محمد قلمکاریان در ادامه به راه اندازی سالن سینما و تئاتر  کودک و نوجوان در شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی آن را دارد تا سالن مراکز شرق اصفهان را   آماده نماید و به کودکان و نوجوانان خدماتی در این زمینه ارائه دهد. اگر چه برای این امر به اعتبار و حمایت فرمانداری و سازمان های مختلف نیازمند است تا در تجهیز سالن های اجتماعات کانون در شرق اصفهان حمایت مالی نمایند.

وی راه اندازی واحدهای سیار  مناطق محروم، به ویژه شرق اصفهان را از اولویت های کانون دانست و افزود: راه اندازی واحدهای سیار در شرق اصفهان نیازمند یک وسیله نقلیه مانند اتوبوس است که در صورت مشارکت و مساعدت  فرمانداری و دیگر نهادها کانون نیز آماده آن است تا با تجهیز این وسیله نقلیه واحد سیار منطقه شرق اصفهان را راه اندازی کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان یادآور شد: بسیاری از مراکز کانون نیازمند تعمیرات هستند و در صورتی که فرمانداری اصفهان جهت تخصیص اعتبار تملک دارایی به کانون پرورش فکری در شهرستان اصفهان کمک نماید می توانیم این موضوع را  مدیریت کنیم.

سید محمد قلمکاریان با اعلام آمادگی در خصوص تعامل کانون پرورش فکری با کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان گفت: با این تعامل برنامه هایی را به صورت ویژه جهت آموزش های شهروندی و اجتماعی و مبارزه با آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف شهری و روستایی برای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان برگزار می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =