برگزاری ۷ نشست مجازی توسط انجمن ادبی آفرینش کانون آذربایجان‌غربی

هفت نشست مجازی در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ توسط انجمن ادبی آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با حضور شاعران و نویسندگان کشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در نشست انجمن داستان که در روز پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ برگزار شد، سمیرا قیومی نویسنده حوزه کودک و نوجوان به عنوان مدرس کارگاه در خصوص اوج داستان مطالبی را ارائه کرد و به تبیین تفاوت‌های داستان کوتاه و رمان پرداخت.

بحث پیرامون سوژه و طرح داستان و همچنین پرسش و پاسخ در خصوص آثار ارائه شده توسط اعضا در این کارگاه از دیگر محورهای این نشست مجازی بود.

در نشست دیگری که در ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ توسط انجمن ادبی آفرینش ویژه شعر برگزار شد، حسین تولایی شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان به عنوان مدرس کارگاه، شعر سپید را یکی از ابزارهای مهم برجسته سازی اثر عنوان کرد و گفت: شاعر با استفاده درست از زبان از نثر فاصله می‌گیرد و خود زبان برای استفاده در شعر به ابزار دیگری نیاز دارد و آن ایجاز است که یکی از فرق‌های اساسی و مهم شعر و نثر ادبی است. 

بررسی چند اثر از اعضای انجمن آفرینش ارومیه و پرسش و پاسخ از دیگر محورهای این نشست مجازی بود.

در ایام شیوع ویروس کرونا که امکان برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های حضوری انجمن‌های تخصصی کانون غیر ممکن بود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی از طریق برگزاری نشست‌های آنلاین در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و استفاده از نویسندگان، شعرا و اساتید حوزه‌های مختلف توانست کودکان و نوجوانان مراکز کانون سراسر استان را تحت پوشش فعالیت‌های مجازی خود قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =