برگزاری برنامه رصد آخرین کسوف قرن در مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: اول تیر ماه، برنامه رصد آخرین کسوف قرن در مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،سید محمد قلمکاریان با اشاره به رویداد با عظمت خورشید گرفتگی حلقوی- جزئی گفت: به همین منظور ویژه برنامه هایی در مرکز نجوم اصفهان و دیگر مراکز کانون استان برگزار شد.

وی به اهم برنامه های این روز در مرکز  تخصصی نجوم استان اشاره کرد و گفت: برپایی دومین وبینار آموزشی با موضوع خورشید گرفتگی، آموزش رصد خورشید با چشم غیر مسلح و تلسکوپ و  پرسش و پاسخ نجومی، از جمله این برنامه ها بود.

سپس رصد زنده خورشید با شیوه وبینار و هم چنین در کانال اینستا گرام انجمن نجوم استان اصفهان در دسترس همه مراکز کانون استان قرار گرفت.

قلمکاریان اضافه کرد: در کنار این فعالیت ها مرکز نجوم هم چنین به فضاسازی،اجرای نمایش خلاق با موضوع خورشید گرفتگی و عکس برداری از تصویر خورشید از طریق روزنه شاخه های درختان و ابزار خلاقانه در زمان خورشید گرفتگی پرداخت.

 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به شرایط حال حاضر در این مراسم خاطر نشان کرد: کلیه برنامه ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار گردید.

 گفتنی است در کلیه مراکز ۵۶ گانه استان برنامه های رصد خورشید و فعالیت های متناسب با این رویداد عظیم انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =