رشد کودکان و نوجوانان در حوزه هنر و فرهنگ منجر به تربیت هنرمندان متعهد، انقلابی و کارآمد می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: باتوجه به شرایط کنونی ایجاد پیوند بین نوجوانان و جوانان با فعالیت های فرهنگی، قرآنی و آشنایی آنان با ارزش های انقلابی و دینی از اهم امور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی درنشست مشترک با سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری استان، حوزه فرهنگ و هنر را بسیار گسترده دانست و اظهار داشت: تعامل و هم افزایی بین تمام سازمان ها و حوزه هایی که در زمینه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند امری ضروری است و باعث از بین رفتن موازی کاری و چندین برابر شدن فعالیت ها می شود.

وی در ادامه به اجرای فعالیت های متنوع در حوزه هایی مانند تولید محتوا و برگزاری جشنواره ها با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی اشاره کرد و این امر را در پرورش نسل آینده ساز ایران اسلامی موثر دانست و افزود: در همین راستا انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند زمینه را برای استفاده دو سازمان از ظرفیت های یکدیگر  مهیا نماید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره شرایط کنونی تهاجم فرهنگی نیز عنوان کرد: ایجاد پیوند بین نوجوانان و جوانان با فعالیت های فرهنگی، قرآنی و آشنایی آنان با ارزش های انقلابی و دینی از اهم امور است و باید به گونه ای عمل نماییم تا نوجوانان و جوانان با منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آشنا شوند؛ همچنین با اجرای برنامه ها، آموزه های فرهنگی و هنری را به صورت عمیق در وجود آنان نهادینه کنیم و این امر مستلزم آن است تا آینده سازان ایران اسلامی در مسیر آموزش های مطلوبی قرار گیرند و در راه حضرت بقیة الله(عج) گام بردارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین معتمدی با بیان این که رشد کودکان و نوجوانان در حوزه هنر و فرهنگ، کمک به تاثیر گذاری آنها در جامعه می کند،اظهار داشت: در این صورت است که ما می توانیم بگوییم هنرمندان متعهد، انقلابی و کارآمد خواهیم داشت و این نقشی است که اداره ارشاد و کانون پرورش فکری می توانند به خوبی ایفا کنند.

وی به زمینه همکاری هایی که بین کانون پرورش فکری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد اشاره کرد و گفت: اگر این گونه فعالیت ها برنامه محور و پژوهش محور باشد بسیار مثمرثمر خواهد بود.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  مطالعه را باعث رشد و بالندگی یک جامعه دانست و گفت: مطالعه و جهت دادن نسل کودک و نوجوان به سمت کتاب های خوب از جمله فعالیت های مثبتی است که توسط کانون پرورش فکری انجام می شود.

 آمادگی کانون پرورش فکری برای برگزاری جشنواره های قرآنی و فرهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه کانون پرورش فکری بیش از 62 نوع فعالیت آموزشی در زمینه های فرهنگی، ادبی، هنری و علمی اجرا می کند، گفت: کانون پرورش فکری ظرفیت های بسیار مطلوبی در حوزه فرهنگی و هنری دارد و هنرمندان بسیاری فعالیت خود را از بستر کانون پرورش فکری آغاز کرده اند.

سید محمد قلمکاریان ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده است تا با عضویت در شورای فرهنگ عمومی برای اجرای برنامه ها و مشارکت در طرح های این شورا فعالیت های لازم را انجام دهد.

وی در ادامه با بیان این که بسیاری از مربیان هنرمند مراکز کانون پرورش فکری، پاره وقت و حق الزحمه ای هستند و حقوق آنان به صورت ساعتی محاسبه و پرداخت می شود از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست کرد تا مشکل بیمه این مربیان را از طریق صندوق بیمه هنرمندان حل کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به تربیت کودکان و نوجوانان براساس آموزه های قران و اسلام اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری استان در این راستا در نظر دارد تا در حوزه های فرهنگی، قرآنی و هنری جشنواره هایی را به صورت مشترک با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار نماید.
 همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی آن‌را دارد تا در حوزه های؛ تولید محتوا، معرفی مفاخر، احیای بازی های محلی، مقالات و پژوهش در قالب تفاهم نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =