آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های حضوری و مجازی در کانون سمنان

ثبت‌نام کارگاه‌های حضوری و مجازی هم‌زمان با سراسر کشور در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های حضوری و مجازی تابستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در مراکز فرهنگی‌هنری این استان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان از پنجم تا پانزدهم تیرماه ۱۳۹۹ فرصت دارند تا با مراجعه به سایت kpf.ir یا مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان در شهرستان‌ها از خدمات فرهنگی، هنری و ترویجی کانون استفاده کنند.

خدابخشی اظهار داشت: فعالیت‌های سامانه‌ی مجازی در دوره‌های بدون محدودیت زمانی، دوره‌های تخصصی برخط(آنلاین) کشوری - تخصصی برخط(آنلاین) استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه افزود: سامانه‌ی کانون مجازی محل ارتباط کانون با کودکان و نوجوانانی است که علاقه‌مند به بهره‌مندی از خدمات فرهنگی و هنری در فضای مجازی هستند و تمامی فعالیت‌های کانون شامل آموزش‌های مجازی، کارگاه‌های تخصصی، کتابخانه‌ی مجازی، گالری آثار اعضا و... در این سامانه قابل ارائه است. این سامانه هم‌چنین محل ارتباط انجمن‌های کانون با مخاطبان و محل ارائه‌ی دوره‌های تخصصی انجمن‌ها در سطح ملی و استانی است.

کانون پرورش فکری؛ متولی پرورش فرهنگ و هنر در حوزه‌ی کودک و نوجوان

خدابخشی بیان داشت: کانون پرورش فکری به‌عنوان متولی پرورش فرهنگ و هنر در حوزه‌ی کودک و نوجوان و بسترساز ایجاد فضای مناسب برای اوقات فراغت مخاطبان خود، توجه به نیاز نسل جدید را اصل و در رأس فعالیت‌های خود قرار داده‌ و با قدمت بیش از پنجاه‌سال، همیشه در شناخت نیازهای مخاطب و همراه‌شدن با او، نسبت به سایر سازمان‌ها و نهادها، پیشرو بوده‌است.

وی با بیان اختصاص دو کارگاه ویژه با عنوان‌ «نوشتن خلاق» و «آموزش کاردستی» به مخاطبان ۱۰ تا ۱۴ سال با محدودیت شنوایی، خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی کانون بنا بر ضرورت و اصل پاسخگویی به نیاز مخاطب از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت، افزایش یافته و علاقه‌مندان می‌توانند از دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیرمجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان‌نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی(فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره برند.

خدابخشی تصریح کرد: امانت کتاب، استفاده از قرائت‌خانه و دسترسی به منابع(کتاب‌های مرجع، لوح‌ فشرده‌ی فیلم‌ها و تئاترها، کتاب‌آواها و سرگرمی‌های کانون) ازجمله خدمات مراکز فرهنگی‌هنری ثابت به مخاطبان کودک و نوجوان است.

ارتقای مهارت‌های کلامی و اجتماعی کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون استان سمنان با اشاره به اجرای فعالیت‌ها در دو بخش عمومی و تخصصی از سوی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری گفت: هدف و خروجی اصلی هشت فعالیت عمومی «کتاب‌خوانی(شعر/ داستان)»، «معرفی و بحث و نقد کتاب»، «قصه‌گویی(آشنایی با قصه‌گویی و خوب گفتن و خوب شنیدن)»، «پخش و بحث(انیمیشن/ نقد فیلم)»، «نشریه‌نگاری(کاغذی/ الکترونیکی)»، «شناخت(سرزمین، مفاخر، مشاغل و وقایع)»، «آشنایی با قرآن و حدیث» و «تمرین نقد و گفت‌وگو» را که اعضا ضمن امانت کتاب می‌توانند به‌صورت رایگان از آن‌ها بهره‌مند شوند، پیوند با کتاب، نهادینه‌شدن مطالعه، ارتقای مهارت‌های کلامی و اجتماعی، تقویت اعتماد به نفس، مشارکت در گروه و تمرین زندگی برشمرد.

خدابخشی تأکید کرد: فعالیت‌های تخصصی شامل ۵۴ عنوان کارگاه است که در فرآیند ۸ تا ۱۲ جلسه توسط مربیان و مدرسان مدعو با هدف شکوفایی استعدادها، رشد و پرورش فکر و ذوق و آموزش و ارتقای سطح توانایی و مهارت‌های مخاطبان به‌صورت حضوری در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون و مجازی(بدون زمان و برخط) در سامانه‌ی کانون به نشانی kpf.ir برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان در تابستان سال جاری به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت با برگزاری کارگاه‌های نقاشی، خوش‌نویسی، سفال‌گری، عکاسی، داستان‌نویسی، شعرسرایی، نوشتن خلاق، خوانش متون ادبی، نمایش‌نامه‌نویسی، قصه‌گویی و نمایش خلاق، طراحی، پویانمایی، کاردستی خلاق، اوریگامی، ویترای، نجوم، گام به گام تا اندیشه، مهارت‌های زندگی، شطرنج، موسیقی، نمایش عروسکی، شاهنامه‌خوانی، تذهیب، عروسک‌سازی، هنرهای دستی و بومی، سرود نمایش، تصویرسازی و... به‌صورت حضوری با تعداد محدود پذیرای مخاطبان کودک و نوجوان ۶ تا ۱۷ سال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =