باز نشر مجموعه ۱۲ جلدی «نامه‌ نامور» در کانون

مجموعه‌ی داستان‌های شاهنامه‌ی‌ حکیم ابوالقاسم فردوسی با عنوان «نامه‌ ‌نامور» در ۱۲ جلد، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مجموعه سال ۱۳۹۲ برای نخستین بار برای علاقه‌مندان داستان‌های حماسی از سوی کانون به چاپ رسید.
«نامه‌ ‌نامور»، داستان‌های شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر و حماسه‌سرای قرن چهارم را با نثری ساده و امروزی برای نوجوانان روایت می‌کند.
بر همین اساس، «رستم و سهراب» نوشته جعفر ابراهیمی(شاهد) و تصویرگری کمال طباطبایی، «بیژن و منیژه» و «بازی اهریمن» به نویسندگی سوسن طاقدیس و تصویرگری محرم اسلام‌نژاد و نازنین عباسی، «رستم و اکوان دیو» نوشته افسانه شعبان‌نژاد و تصویرگری سحر حقگو، «داستان فرود» کاری از اسدالله شعبانی و تصویرگری راهله برخورداری و «رستم و اسفندیار» نوشته مرجان فولادوند و تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده عنوان شش جلد از کتاب‌های این مجموعه است.
هم‌چنین، «زال وسیمرغ» و «زال و رودابه» به نویسندگی مصطفی رحماندوست و تصویرگری مانلی منوچهری و عاطفه ملکی‌جو، «رویای گردآفرید» نوشته مینو کریم‌زاده و تصویرگری عطیه بزرگ‌سهرابی، «سیاوش» به تصویرگری عطیه مرکزی، «هفت خوان و هفت رزم» به نویسندگی زهره پریرخ و تصویرگری نیلوفر میرمحمدی و «خوان هشتم» نوشته محمود پور وهاب و تصویرگری گلریز گرگانی از دیگر کتاب‌های این مجموعه به شمار می‌رود.
هر یک از کتاب‌های این مجموعه با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار تا ۲۰هزار تومان در دسترس نوجوانان علاقه‌مند قرار دارد.
بر همین اساس کتاب «رستم و اکوان دیو» به چاپ هشتم و ۱۱ عنوان دیگر به چاپ چهارم رسیده‌اند. پیش‌تر نیز کتاب «رستم و اکوان دیو» ۳۰هزار نسخه و ۱۱ عنوان دیگر با شمارگان ۱۲هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.
یادآوری می‌شود کتاب «هفت‌خوان و هفت‌ رزم» در فهرست کلاغ سفید کتابخانه مونیخ ۲۰۱۴ قرار گرفته است.
این مجموعه همچنین تاکنون برگزیده هشتمین دوره جایزه‌ی کتاب برتر کودک و نوجوان و برگزیده شورای کتاب کودک و... نیز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =