تکمیل ساختمان نیمه‌تمام کانون خمام کلیدخورد

روند تکمیل ساختمان نیمه‌تمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش خمام شهرستان رشت آغازمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، آغازبه‌کار این طرح عمرانی از سوی اداره‌کل مسکن و شهرسازی استانی گیلان در سال ۱۳۸۹ صورت‌گرفت و قراربود در سال ۱۳۹۶ زمینه‌های بهره‌گیری کودکان و نوجوانان از خدمات این مجموعه‌ی فرهنگی فراهم‌شود.

با این حال، گشایش این مرکز فرهنگی هنری که در ضلع‌جنوبی پارک کشاورز بخش خمام واقع‌شده و با بهره‌مندی از فضای مناسب آموزشی، فرصت ارزش‌مندی برای دست‌اندرکاران کشف و پرورش استعدادهای آینده‌سازان فراهم‌می‌کند، ۱۰ سال پس از کلنگ‌زنی و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد، به دلیل عدم اختصاص اعتبارات کافی متوقف ‌مانده است.

نیازهای روز افزون نسل کودک و نوجوان به فضاهای آموزشی و رسالت دست‌اندرکاران کانون پرورش فکری – به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار- همواره مسوولان این مجموعه‌ی فرهنگی را به پیگیری خواسته‌های به‌جای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های خمامی واداشته و این حرکت‌های فرهنگی و تعاملات سازنده در دیدار ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ مدیر کل کانون استان گیلان با فرماندار شهرستان رشت به‌ثمر نشست و طی آن بر ضرورت توزیع متوازن منابع و راه‌اندازی کانون بخش خمام تاکیدشد.

دیدار مسوولان کانون با فرماندار شهرستان رشت

فراهم‌سازی زمینه‌های بازدید مسوولان شهرستان رشت از پروژه نیمه‌تمام کانون خمام و دعوت از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برای شرکت در شورای اداری این بخش، از جمله مقدمات این حرکت فرهنگی بود .

بازدید مسوولان از ساختمان  در حال احداث کانون خمام

برگزاری شورای اداری بخش‌خمام که یکم مرداد ماه ۱۳۹۹ و با حضور امام جمعه، فرماندار، نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و مسوولان دستگاه‌های اجرایی همراه‌بود، دست‌آوردهای ارزش‌مندی برای فعالان عرصه‌ی فرهنگ به‌دنبال‌داشت و طی آن، ضرورت افزایش‌گستره‌ی فضاهای فرهنگی و حمایت از تکمیل ساختمان نیمه‌تمام کانون مورد تاکیدقرارگرفت.

علی فتح‌اللهی، فرماندار رشت در این نشست که تبیین سیاست‌های شهرستان در دستورکار قرارداشت، از ضرورت راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خمام سخن‌به‌میان‌آورد و ضمن یادآوری اهمیت خدمات‌رسانی این مجموعه به نماینده اداره‌کل مسکن و شهرسازی، از اختصاص بودجه برای تکمیل این طرح عمرانی خبرداد.

علی فتح‌اللهی، فرماندار شهرستان رشت

مدیرکل کانون استان گیلان نیز با ابرازخرسندی از فرصت حضور درجبهه فرهنگی و خدمت‌رسانی به آینده‌سازان ایران اسلامی، از اهمیت گسترش عدالت‌فرهنگی به موازات نیل به عدالت آموزشی سخن‌گفت و عدالت‌گستری فرهنگی در بخش‌ها و روستاها را یک اولویت‌ خواند.

بخش دیگری از سخنان این مدیر فرهنگی به اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته کانون و همراهی مسوولان، به ویژه فرماندار شهرستان رشت اختصاص‌داشت و وی با خاطرنشان‌کردن اقدامات فرهنگی فرماندار شهرستان رشت در دوران تصدی فرمانداری شهرستان‌های تالش و صومعه‌سرا، آغاز بهره‌برداری از ساختمان کانون پرورش فکری خمام در تاریخ مقرر را در دسترس خواند.  

اسفندیارضیائی در پایان، اهمیت خدمات‌رسانی کانون به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را خاطرنشان‌کردو همراهی و هم‌گرایی افزون‌ تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان را برای دست‌یابی به این هدف‌ خواستارشد.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

درهمین‌حال، سید علی آقازاده، جبارکوچکی‌نژاد و محمدرضا احمدی‌، نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز ازحاضران در این نشست بودند که اهمیت توجه به‌مقوله فرهنگ و ضرورت حمایت از مجموعه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را موردتاکیدقراردادند.

حمایت مسوولان حاضر در شورای اداری از گشایش کانون خمام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =