کارایی زبان بدن برای قصه‌گویی در کانون استان کرمانشاه بررسی شد

صبح روز شنبه چهارم مردادماه ۱۳۹۹، مربیان مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه از طریق وبینار، کارایی زبان بدن در قصه‌گویی را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، وبینار قصه‌گویی با موضوع زبان بدن در قصه‌گویی با حضور «وحید خسروی»، کارشناس قصه‌گویی و قصه‌گوی برگزیده جشنواره بین‌المللی برگزار شد.

این وبینار از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱ صبح روز شنبه چهارم مردادماه ۱۳۹۹ و با حضور مربیان مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه و همچنین، علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی به اجرا درآمد.

بر همین اساس، وحید خسروی، میهمان ویژه این وبینار، ضمن توضیح درباره چیستی زبان بدن و نقش آن در برقراری ارتباط موثر با مخاطب در تمامی روابط به‌خصوص قصه‌گویی، زبان بدن را به دو دسته ذاتی و اکتسابی تقسیم و به شرح و ارائه مثال‌های گوناگون در خصوص هر یک از آنها پرداخت.

خسروی همچنین با اشاره به اینکه زبان بدن در اقلیم‌ها و فرهنگ‌های مختلف می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد، افزود: یک قصه‌گو می‌بایست ضرورت‌های فرهنگی و جغرافیایی مناطق مختلف را برای انتقال درست پیام قصه خود همیشه مدنظر داشته باشد.

او در بخشی دیگر از این وبینار، تمرین‌هایی را برای تقویت حالت‌ چهره برای نمایش اعمال و احساس‌ها(میمیک) و همچنین شناخت زبان بدن افراد در موقعیت‌های مختلف معرفی و راهکارهایی را نیز جهت استفاده بهینه از زبان بدن در قصه‌گویی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد.

پایان‌بخش این وبینار، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ میان شرکت‌کنندگان و میهمان ویژه برنامه با موضوع قصه‌گویی و همچنین، ارایه مثال‌های کاربردی در این حوزه از سوی او بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =