رونمایی از «کتاب سفری که پر ماجراشد»به مناسبت دهه ولایت/ 110 هزار جلد آن توزیع شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت:به مناسبت دهه ولایت از کتاب «سفری که پرماجرا شد»رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سید محمد قلمکاریان امروز همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید سعیدغدیر خم از کتاب سفری که پر ماجرا شد از مجموعه فعالیتهای مهرستان رونمایی کرد. بنفشه رسولیان نویسنده کتاب سفری که پر ماجرا شد، ماجرای غدیر را به زبان کودکانه نگاشته است.

 رسولیان در خصوص نکات مهم این کتاب گفت: زیبایی شناسی، فضا سازی و تعلیق در داستانهای مذهبی برای بچه ها سه رکن اساسی و مهم به اضافه بحث طنز است که باید خیلی ظریف و زیرکانه به این مسئله وارد شد که خدشه ای به داستانهای مذهبی وارد نشود.
وی افزود:خوشبختانه با حمایت و راهنمایی دوستان نشر مهرستان این کار پیگیری شد. خانم قائدی هم بعنوان تصویرگر با فعالیت شبانه روزی خود این کتاب را دیداری کردند.

 *تولید کتاب های با محتوای مذهبی از اولویت های انتشارات مهرستان است

 مدیر مهرستان در ادامه ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: یکی از اهداف نشر مهرستان تولید کتابهای جذاب برای بچه ها در فضای سبک زندگی ایرانی اسلامی و بویژه درباره اهل بیت است.

وی با اشاره به سابقه چندین ساله فعالیت در این حوزه و تاکید بر کار بیشتر در حوزه کودک ادامه داد: در فضای نشری حدود 80 درصد تولیدات کتاب کودک و نوجوان ترجمه است و این در حالی است که نویسندگان و تصویر گران بسیار توانمندی در این کشور حضور دارند می توانیم این خلا را پر کنیم.

مدیر مهرستان با اشاره به دعوت از ۵۰نویسنده کودک و نوجوان برای ارسال محتوایی در خصوص موضوع غدیر گفت: رویکرد ما در این فراخوان ایده ای نو و جذاب در مورد فضاهای مذهبی و بخصوص شخصیت امیرالمومنین (ع)، مباحث نهج البلاغه و غدیر بود و ایده های مختلفی به دستمان رسید که یکی از ایدهای جذاب ایده خانم رسولیان بود که قصه غدیر را اینبار با زبان بچه گانه و با زبان دوسه تا بچه بیان کنند.

وی افزود: با توجه به سابقه درخشان این نویسنده در ادبیات کودکان کار شروع شد چندبار هم ویرایش انجام گرفت تا به یک متن مناسب آماده چاپ رسیدیم امانکته مهم این بود که ما کار مذهبی و کاری که فضای تاریخی را بیان می کند دنبال می کنیم باید از این جهت هم مشکل نداشته باشد هر چند خانم رسولیان متن را با استفاده از منابع معتبر و متعدد نگاشته اند، در ادامه متن توسط دو نفر از مورخان بصورت ظریف و دقیقی بازنگری شد.

وی با بیان این که صفحه آرایی هم انجام گرفت، عنوان کرد: بعد از صفحه آرایی توسط دارالحدیث بعنوان بزرگترین مجموعه پژوهشی در قم و همچنین  بنیاد امامت نکته به نکته بازنگری شد.
مدیر مهرستان با اشاره به مزیت انجام کارهای تیمی بیان کرد:تاکید این است که برای این گونه کارها باید کار تیمی انجام شود.


110هزار جلد از کتاب سفری که پرماجرا شد در این ایام و به مناسبت عید غدیر در استان اصفهان و کشور بین مردم توزیع شده است.

نویسنده کتاب،بنفشه رسولیان کارشناس ارشد ادبیات کودک ونوجوان از فعالان فرهنگی با۲۷سابقه تدریس در آموزش وپرورش ومدیر مسئول انتشارات حوض نقاشی می باشد و دارای ۲۵۰ عنوان تالیف ملی درحوزه کودک و نوجوان و 5عنوان بین المللی است.

رسولیان عضو هیئت تالیف کتاب درسی دوره پیش دبستانی دوزبانه،عضو هیئت تالیف کتب درسی ادبیات عامیانه و عضو ثابت انجمن نویسندگان کودک ونوجوان کشور نیز است.

مجموعه چهار جلدی رمان کودک و نوجوان،ماجرهای نیما(طنز)،مجموعه رمان چهار جلدی ماجراهای سوفی، مجموعه 6جلدی ترانه های کودکانه،مجموعه 2جلدی لالایی های شبانه،مجموعه 4جلدی دوست من. داستان کودک،مجموعه 4جلدی مزرعه ی شبدر، مجموعه ترانه های کودکانه باغ گردو. چاپ درایران وکانادا،مجموعه ترانه های کودکانه قصه های بچه جون، مجموعه 4جلدی ماتا ماتا، مجموعه 3جلدی ادبیات فولکلور. برای کودکان، مجموعه گیس مروارید، مجموعه 11جلدی منتظران کوچک، کتابهای نیکی به خویشاوندان. کمیته شهروندی شهرداری اصفهان، پیکر گردانی در افسانه های ایرانی(پژوهش دانشگاهی)، چهار جلد رمان کودک ، ماجراهای من و بقیه،داپو و نیکو رمان کودک،سی و دو جلدی بابا یادداد، کتابیک داستان یک جورکی. برگزیده جشنواره ادبیات کودک شیراز از جمله تالیفات این معلم  است که بعنوان پرکار ترین معلم مولف و زن موفق استان اصفهان برگزیدهشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =