برگزاری دوره‌ی آموزش تصویرسازی در سامانه‌ی مجازی کانون سمنان

دوره‌ی آموزش تصویرسازی، چهارشنبه‌ها در سامانه‌ی کانون‌مجازی استان سمنان برای مخاطبان نونگاه و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، دوره‌ی آموزش مجازی «تصویرسازی(تصویرگری)» چهارشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ در سامانه‌ی کانون‌مجازی سمنان برای مخاطبان نونگاه و نوجوان(اعضای ۱۲ تا ۱۷ سال) برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، دوره‌ی کارگاهی تصویرسازی طی هشت‌جلسه با تدریس فاطمه قربانی مربی هنری مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود به‌صورت برخط(ارتباط هم‌زمان مدرس و هنرجو در کارگاه مجازی) برگزار و در آن، طرح درس‌های مصوب آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مخاطبان ارائه می‌شود.

قربانی اظهار داشت: تصویرسازی یا تصویرگری، یکی از زیرشاخه‌های هنرهای تجسمی است و به نوعی از اثر خلاقانه‌ی تصویری گفته می‌شود که القاء‌کننده‌ی تجسمی یک مفهوم یا روایت با فرم بصری و در واقع، نوعی دکوراسیون یا توضیح بصری یک متن، مفهوم یا فرایند است که برای یکپارچه‌سازی در رسانه‌ها مانند پوسترها، آگهی‌ها، مجله‌ها، کتاب‌ها، مواد آموزشی، انیمیشن‌ها، بازی‌های ویدیویی و فیلم‌ها استفاده می‌شود.

مدرس کارگاه تصویرسازی در ادامه افزود: هدف از این دوره‌ی فرآیندمحور، یادگیری گام به گام با اصول تصویرسازی است که اعضا با مفهوم تصویرگری و خلق ایده آشنا شده و ضمن پرداختن به انواع سبک‌های هنری به‌ویژه سبک سورئال به درک و ایجاد تصاویر پرداخته و با بهره‌گیری از این سبک با توجه به اِلِمان‌ها و آیتم‌های معرفی‌شده به خلق آثار جدیدی به شیوه‌ی کاملاً ذهنی می‌پردازند.

قربانی با بیان این‌که سورئالیسم یا فراواقع‌گرایی چیزی فراتر از یک سبک هنری است، یادآور شد: می‌توان آن را یک جنبش هنری نامید و برخلاف دیگر مکاتب هنری که از طریق موضوعات بصری، انتخاب رنگ‌ها یا تکنیک‌ها توصیف می‌شوند، تعریف هنر سورئالیست کمی دشوارتر به نظر می‌رسد و هنرمندان این سبک نیز به دنبال کشف ذهن ناخودآگاه به‌عنوان شیوه‌ای برای خلق هنر بودند و نتیجه‌ی این تلاش‌ها منجر به خلق آثار رؤیایی و گاهی‌عجیب از طریق روش‌های متعدد بود.

وی تصریح کرد: اعضای نوجوان در دو جلسه‌ی نخست دوره‌ی مجازی(برخط) تصویرسازی کانون سمنان ضمن آشنایی با سبک سورئال جادویی و آموزش تکنیک کلاژ، آبرنگ و موتیف به خلق اثر پرداختند.

قربانی در پایان تأکید کرد: هدف از تکنیک در نقاشی، مهارت تصویرگر در به‌کارگیری ابزار و مواد مختلف در تصویرسازی است و ربطی به سبک و نحوه‌ی برخورد تصویرگر با اثر ندارد و یک سبک خاص را می‌توان با تکنیک‌های متخلفی اجرا کرد؛ ولی در تصویرگری به‌خصوص برای کودکان، ارتباط بین موضوع اثر با تکنیک مورد استفاده، کمک بسیار زیادی در فهم و انتقال مطالب به مخاطب می‌کند.

گفتنی است؛ شرکت‌کنندگان در پایان دوره علاوه بر دریافت گواهی‌نامه به عضویت انجمن هنرهای تجسمی کانون در می‌آیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =