کد خبر: 298849
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
بازدید 100
برگزاری جشن امامت و ولایت در کانون گیلان

همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان عیدامامت و ولایت مولی‌الموحدین، امام علی(ع) را جشن‌گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه‌ها با هدف تعمیق باورهای دینی کودکان و نوجوانان و آشنایی افزون‌تر آنان با مناسبت‌های اسلامی صورت‌گرفت و طی این حرکت هدف‌مند، بر اهمیت و ضرورت ولایت‌پذیری تاکیدشد.

برهمین اساس، سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت، شاهد برگزاری «جشن‌غدیر» شد و همکاران ستادی این مجموعه فرهنگی ضمن مولودی‌خوانی و پخش نماهنگ فعالیت‌های دینی کانون، تجلیل ازهمکاران سادات، برگزیدگان و داوران مهرواره مناجات‌بهار و فعالان عرصه‌ی ترویج و توسعه فرهنگ نماز  را در دستورکارقراردادند

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این آیین با ایام‌الله توصیف‌کردن عیدسعید غدیر خم، به دیدگاه مورخان و فعالان دینی اشاره و این مقطع تاریخی را روز جشن پروردگار، اولیا و اوصیای الهی و فرصتی برای شادباش‌گویی به مومنان دانست.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی در عین‌حال، پرچم پیامبر عطوفت و مهربانی و  امامان را همیشه برافراشته و در اهتزار دانست و وجود سلاله پاک معصومین در جامعه و هدایت رهبر معظم‌انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) را مایه خشنودی و زمینه ساز صیانت از بیرق اسلام و واگذاری آن به حضرت ولی‌عصر(عج) عنوان‌کرد.

این مدیر فرهنگی درهمین‌حال، اشاره‌ای به رویدادهای ماه‌های اخیر داشت و با ضروری ارزیابی‌کردن هم‌دلی و هم‌زبانی برای گذر از مشکلات گفت: شیرینی شادکامی در گرو تجربه‌ی تلخی‌هاست برهمین اساس لازم است با کمک‌های مومنانه و صبوری، در مسیر عبور از موانع گام برداریم.

پخش نماهنگ فعالیت‌های کانون گیلان
مولودی‌خوانی همکارکانون پرورش فکری گیلان
تجلیل از سادات و فعالان عرصه ترویج فرهنگ نماز

این آیین‌ها در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان نیز با فضاسازی مناسب و برنامه‌ریزی جهت اجرای هم‌زمان فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی در فضای حقیقی و مجازی به‌پیش رفت و با استقبال مسوولان، اعضا و خانواده‌ها همراه شد.

معرفی کتاب در فضای مجازی

برهمین اساس نیز مربیان مراکز فرهنگی کانون به معرفی وقایع و تبیین اهمیت واقعه‌ی غدیر برای کودکان و نوجوانان پرداختند و با استفاده از شیوه‌های خلاقانه‌ای چون قصه‌گویی، پویانمایی و هم‌چنین، نمایش‌های خلاق و عروسکی در مسیر آشناسازی هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان با این واقعه تاریخی گام‌برداشتند.

تبیین اهمیت واقعه غدیر خم برای اعضای نوجوان

معرفی کتاب، خوانش‌شعر و برپایی جلسه‌های بحث‌آزاد، کارگاه‌های نقاشی، خوش‌نویسی، آموزش کاردستی و برگزاری کارگاه‌های ادبی با موضوع غدیر، ازدیگر برنامه‌های اعضا و مربیان کانون به شمارمی رفت.

برگزاری کارگاه آموزش کاردستی
برپایی کارگاه نقاشی با موضوع غدیر

این آیین‌ها هم‌چنین میهمانان ویژه‌ای چون امام‌جمعه املش داشت و حجّت‌الاسلام والمسلمین علی‌رنجبر با حضور در جشن غدیر کانون پررورش فکری این شهرستان ضمن تاکید بر اهمیت پاک‌دامنی و پاک‌دستی ولزوم  الگوبرداری از سیره امام‌علی و معصومین(ع) به پرسش‌های دینی اعضا پاسخ‌گفت.

حضور امام جمعه شهرستان املش در جشن غدیر مربیان و اعضای کانون

گفتنی است، عمق‌بخشی به تفکردینی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با تکیه بر آموزه‌های اسلامی و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور، از رسالت‌های کانون پرورش فکری به‌شمارمی‌رود  و مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی همواره و به‌مناسبت‌های مختلف دینی و اسلامی، در مسیر افق‌های ترسیم‌شده گام‌برمی‌دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =