کد خبر: 298958
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
بازدید 215
از خبرنگاران حوزه کودک و نوجوان تقدیر شد

مدیرکل کانون کرمان از خبرنگاران یاریگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به مناسبت روز خبرنگار و در مراسمی از نجمه حسنی از خبرگزاری ایرنا، فاطمه شاهمرادی از باشگاه خبرنگاران جوان و حسن قاعدی از روزنامه واقعه که در سال گذشته در بازتاب اخبار حوزه کودک و نوجوان تلاش کردند و با همدلی دنیای رنگین کودکان را منعکس کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگاران گفت: ما بهترین ارباب رجوع‌های دنیا را داریم و این توفیقی برای کارکنان کانون پرورش فکری و البته شما یاریگران این مجموعه است. در بهشت دری وجود دارد که کسانی که دل کودکان را شاد کرده باشند از آن وارد می‌شوند.

محسن روحی حوزه کودکان را به دو دلیل حائز اهمیت دانست:« از آنجا که کودکان آینده‌ساز میهن هستند باید همچون سرمایه‌های طبیعی حفظ و هدایت شوند تا این نیروهای انسانی ارزشمند آینده‌ای روشن را بسازند و از آنجا که کودکان و نوجوانان مطالبه‌گر نیستند، قطعا این مسئولیت به عهده اصحب رسانه است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متوقع است خبرنگاران با نگاه و توجه ویژه به حوزه کودک خواسته‌های این قشر را منعکس کنند. »

مدیرکل کانون در ادامه ضمن اشاره به دستاوردهای سال گذشته این سازمان و رشد شاخص‌های اختصاصی چون رشد تعداد اعضا، امانت کتاب، متوسط مراجعه اعضا به مراکز فرهنگی‌هنری، تعداد جوایز ملی و بین‌المللی، تعداد مراکز فرهنگی‌هنری سیار و تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره‌ها یادآور شد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هنوز برای گسترش عدالت در حوزه کودک و نوجوان راه طولانی در پیش دارد.

ایشان همچنین کمک اصحاب رسانه برای جذب خیرین فعال در حوزه کودک و نوجوان را مهمترین دغدغه حال حاضر کانون پرورش فکری دانست و بیان داشت: این‌که بسیاری از هنرمندان و نویسندگان و شاعران این سرزمین در روستا زندگی می‌کردند بیان‌گر ظرفیت و استعداد نهفته در روستاهاست و اولویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم راه‌اندازی و تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی استان است تا بتوانیم روستاهای بیشتری را تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی قرار دهیم.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در حال حاضر با ۳۵ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت در انار، بافت، بردسیر، بم، پاریز، سیرجان، جوپار، جیرفت، چترود، رابر، راور، راین، رفسنجان، ریگان، زرند، سرچشمه، کرمان، بم، کهنوج، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، کوهبنان، کهنوج، گروه، گلباف و ماهان، شش مرکز فرهنگی‌هنری سیار شهری و روستایی در کرمان، رستم‌آباد، رودبار، کهنوج، منوجان وسیرچ و دو مرکز فرهنگی‌هنری پستی در شهربابک و سیرجان و یک مرکز فرهنگی‌هنری مکاتبه‌ای مشغول خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان سراسر استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =