لزوم فضاسازی خلاقانه و هدف‌مندسازی حضوردر فضای مجازی

نشست برخط مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با تاکید بر فضاسازی خلاقانه و هدف‌مندسازی حضور درفضای مجازی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست مجازی با همراهی مسوولان و مربیان مراکز ثابت، پستی و سیار کانون گیلان صورت‌گرفت و ریل‌گذاری درمسیر برنامه‌های پیش‌روی این مجموعه‌ی فرهنگی، به ویژه در سه‌ماهه سوم سال جاری دردستورکارقرارداشت.

مدیرکل کانون استان گیلان در این نشست، از آغاز ماه محرم سخن‌گفت و با اشاره به تاکید مقام معظم ‌رهبری(مدظله‌العالی) درارتباط با لزوم حسینه‌ی قراردادن خانه‌ها گفت: لازم است با تفکر و اندیشه حسینی نسبت به برگزاری باشکوه آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان اقدام‌کنیم.

اسفندیارضیائی در ادامه‌ صحبت‌های خود نتایج حضور هم‌زمان کانون در فضای حقیقی و مجازی را خاطرنشان‌کرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران در پیش‌برد برنامه‌ها افزود: در این مسیر نیازمند ارتقای کمی‌ وکیفی کارگاه‌های تخصصی برخط، بهره‌گیری روزافزون از فرصت‌های فضای مجازی و افزایش انجمن‌های برخط هستیم.

اهمیت برگزاری ویژه‌نامه‌های هفته دفاع مقدس، اشاره به راه‌اندازی پایگاه بسیج کارکنان کانون و گشایش نگارخانه این مجموعه در هفته‌ملی کودک و ضرورت جذب مشارکت‌های برون‌سازمانی، ازدیگر محورهای سخنان این مدیر فرهنگی بود.

این نشست مجازی با تاکید بر اهمیت فضاسازی مناسب مراکز فرهنگی هنری‌به‌پیش‌رفت و مریم‌ابراهیمی‌فر، کارشناس هنری کانون استان ضمن مهم‌برشمردن فضاسازی خلاقانه و مخاطب‌پسند، راه‌کارهایی در این زمینه ارایه‌داد.  

وی با بیان‌این که ایجاد محیط امن و نشاط‌بخشی افزون‌تر به مراکز فرهنگی هنری کانون لازمه‌ی جذب و پایدارسازی حضور اعضاست، اظهارکرد: آگاهی از ویژگی‌های شخصیتی اعضای کودک و نوجوان، علاقه‌مندی‌های آنان و هم‌چنین شناخت فرهنگ و بافت‌جغرافیایی هرمنطقه، از دیگر راه‌های رسیدن به این هدف محسوب‌می‌شود.

تاکید بر لزوم انتخاب رنگ‌های مناسب، بهره‌گیری از مشارکت اعضا و استفاده موثر از نور، دیگربخش‌های سخنان ابراهیمی‌فر بود و وی درپایان از خلاقیت به‌عنوان راز موفقیت یادکرد و خلاقیت‌ورزی هرچه‌بیش‌تر همکاران را خواستارشد.

بخش پایانی نشست مسوولان و مربیان کانون استان گیلان به  اهمیت حضور هدف‌مند و موثر در فضای مجازی اختصاص‌داشت و شیوه‌های مناسب جذب‌مخاطب، چگونگی تولید محتوای مناسب و نحوه‌ی ارایه آن  در گروه‌ها و صفحه‌های مجازی، مورد توجه قرارگرفت.

 برهمین اساس زهراخادم، ازمربیان کانون استان گیلان معرفی صحیح صفحه وگروه‌های‌مجازی، استفاده هدف‌مند از هشتگ‌ها، زمان‌بندی مناسب انتشار مطالب و توجه ویژه به لوگوی کانون را مورد تاکیدقرارداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =