انتصاب معاون فرهنگی کانون سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون استان طی ابلاغی محبوبه کلبعلی را به سمت معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان منصوب کرn

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، سمت معاون فرهنگی کانون استان به محبوبه کلبعلی سپرده شد.

در جلسه‌ای، که به همین منظور با حضور همکاران مجتمع و مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی زاهدان برگزار شد، مدیرکل کانون استان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان گفت: حسین(ع) مختص به یک دوره و یا یک گروه نیست، بلکه یک تاریخ است؛ حقیقتی است که متعلق به همه‌ی انسان‌های آزاده در سراسر جهان است؛ الگویی است که هرکس به او بپیوندد قطعا سربلند خواهد بود.

معصومه هادی سپس با تشکر از همه‌ی همکاران و کوشش آنان جهت پیشبرد هدف‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مروری بر فعالیت‌های کانون در سال‌های اخیر کرد و در ادامه با اشاره به بازتعریف سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان فرهنگی، آن را تلاشی برای متناسب کردن فعالیت‌ها با نیازهای متفاوت کودک و نوجوان امروز دانست.

وی از «پراکندگی جمعیت و محرومیتی که گریبان‌گیر استان است» به  معادله‌ای تعبیر کرد که تکیه بر تعامل موثر و ظرفیت عنصر جوانی جمعیت و بهره‌گیری از آن می‌تواند راه برون‌رفت از این مشکل باشد

هادی در این بخش از سخنان خود به سال‌های حضور مقام معظم رهبری در استان اشاره کرد و آن را موجب ارادت و ارتباط دوجانبه‌ی بین مردم و ایشان دانست و گفت: از همین رو می‌بینیم که مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان را تنگه‌ی احد و گنج پنهان نظام می‌دانند که این تعبیر وظیفه‌ی سنگینی برعهده‌ی همه‌ی ما نهاده تا بتوانیم از تنگه‌ی احد حراست کنیم و گنج نهان را بیابیم.

مدیرکل کانون «گنج نهان» را جمعیت کودک و نوجوان و نیروی انسانی جوان پهناورترین و جوان‌ترین استان کشور دانست و عنوان کرد: بهره‌وری از این گنج نیاز به هم‌فکری، تلاش و کارِ گروهی دارد تا استعدادهای گوناگون(اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و...) شناسایی شود.

وی در ادامه نیروی محرکه‌ی همه‌ی این استعدادها را «فرهنگ» معرفی کرد و در کنار سایر تعریف‌های گوناگون فرهنگ، با استناد به بخشی از سخنان رهبر انقلاب، فرهنگ را «ذهنیت» مردم تعبیر  کرد و گفت: ما در کانون وظیفه داریم به رشد ذهنیت مخاطبان توجه ویژه داشته باشیم.

هادی راز موفقیت در این مسیر را علاوه بر برنامه‌ریزی و کار جهادی، «مراقبت از ذهنیت و اخلاق‌مداری» از سوی متولیان بیان کرد.

مدیرکل کانون استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انتصاب معاون فرهنگی کانون استان، این اتفاق را افزوده شدن یک تفکر و انرژی جدید به جمع همکاران دانست که به پیشبرد کارها کمک خواهد کرد.

وی هم‌چنین افزود: تصمیم‌سازی برای پرورش کودکان و نوجوانانی که در دورترین مناطق استان زندگی می‌کنند و به مراکز فرهنگی‌هنری دسترسی ندارند علاوه بر وظیفه، یک فضیلت است؛ هم‌چنین ارتقای مراکز ثابت و برنامه‌ریزی منسجم برای فعالیت‌های جدید کانون از موارد بسیار مهم است.

در ادامه محبوبه کلبعلی در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از همکاران در واحدهای گوناگون، آنان را گنجینه‌ای ارزشمند دانست که با همکاری و هم‌افزایی می‌توان اتفاق‌های خوبی برای کودکان و نوجوانان استان رقم زد.

در ادامه مدیرکل کانون ابلاغ معاونت فرهنگی را همراه با یک جلد قرآن مجید به کلبعلی سپرد. در این حکم که به امضای معصومه هادی رسیده آمده است: با احترام و آرزوی توفیق الهی، با عنایت به توانمندی، تعهد و سوابق جنابعالی به استناد  نامه‌ی شماره ۵۱۱۳ مورخ ۲۷/ ۵/۱۳۹۹ معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع کانون کشور به موجب این ابلاغ به سمت معاونت فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب می‌شوید. امید که به فضل خدای متعال و از رهگذر تعامل موثر با بخش‌های مختلف درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و حوزه‌های فرهنگی و طراحی برنامه‌های بروز فرهنگی متناسب با نیاز نسل امروز در جهت تحقق اهداف کانون پرورش فکری و رشد و پویایی کودکان و نوجوانان این سرزمین مقدس، گام های موثری برداشته شود.

قابل ذکر است پیش از این مسعود خاکسفیدی، معاون مالی و اداری کانون استان، با حفظ سمت، سرپرستی معاونت فرهنگی را برعهده داشت.

گفتنی است محبوبه کلبعلی پیش از این  در سال‌های حضور در کانون به عنوان مربی مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی سیستان و در ادامه مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک زابل بود. وی هم‌چنین دارای تالیفاتی در زمینه‌ی شعر است که «دیوار کاغذی»(کاندید جایزه شعر زنان ایران خورشید) و «بت بزرگ»(برگزیده‌ی بخش جوان جشنواره ملی فرخی) از جمله این آثار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =