شور، مقدمه‌ی دست‌یابی به شعور حسینی است

مدیرکل کانون استان گیلان گفت: مکتب امام حسین(ع)، انسان ساز و شور عزاداران سرور و سالار شهیدان مقدمه‌ی رسیدن به شعور حسینی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی این سخنان را در ویژه‌برنامه «زائران عاشورا» و درآستانه تاسوعا و عاشورای حسینی اظهارکرد و تعلق‌خاطر به امام حسین(ع) را پیوند با خوشبختی و مجوزی برای حضور در کشتی نجات و هدایت خواند.

مدیرکل کانون استان گیلان ادامه‌سخنان خود در این آیین را به تبیین جایگاه و ارزش‌مندی مکتب امام‌حسین(ع) اختصاص‌داد و مکتب سرور و سالار شهیدان را دانشگاه خودسازی، قیام، خون‌خواهی و مکتب خضوع و مکارم اخلاقی عنوان‌کرد.

وی افزود: مکتب حسین(ع) مرزجغرافیایی نمی‌شناسد و فارغ از هر دین و مذهبی حیات‌بخش تفکر و باورهای تشنه معرفت است.

این مدیرفرهنگی هم‌چنین به اهمیت قیام‌ حسینی و دلایل همراهی اهل‌بیت(ع) و یاران باوفای ایشان پرداخت و این جنبش را در پیش‌گیری از انحراف مسلمین و رسواسازی هرچه بیش‌تر امویان موثر و سازنده دانست.

اسفندیارضیائی درهمین‌حال، قیام حسینی راحرکتی در جهت سیراب‌سازی اندیشه‌ی آزادگان عالم و جنبشی در مسیر هم‌نشین‌سازی مسلمین با بخشش‌ها و دورکردن آنان از رذیلت‌ها برشمرد و آموزه‌های آن را الگویی مناسب از دگرخواهی، احترام و معناکردن واژه برادری، رشادت و جانبازی خواند.

ادامه سخنان این فعال فرهنگی به رخدادهای پس از قیام امام حسین(ع) اختصاص‌داشت و وی با تاکید بر این مهم که مکتب عاشورا جنسیت نمی‌شناسد، گفت: دلیل این مدعا را می‌توان در رسالتی که بر دوش حضرت زینب‌(س) نهاده‌شد و انتقال پیام‌های این قیام انسان‌ساز ازسوی این بانوی برجسته جهان اسلام جستجوکرد.

وی هم‌چنین به جاری بودن آموزه‌های حسینی در تمامی اعصار و دوران‌ها اشاره و با تشبیه تفکر شیعه به پرنده گفت: «ولایت‌مداری» و «شهادت‌طلبی» دوبال پرواز شیعان و از آموزه‌های مکتب انسان‌ساز امام حسین (ع) است.

تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی و لزوم آشناسازی هرچه‌بیش‌تر جهانیان با این فرهنگ و معنویت امام‌حسین(ع)، ازدیگر محورهای سخنان ضیائی بود و وی به نقل از سردار سپهبد شهید قاسم‌سلیمانی اظهارکرد: ما ملت شهادت و امام حسین هستیم و لازم است این تفکر و باور را در اندیشه و زندگی جاری و ساری کنیم.

براساس این گزارش، هم‌خوانی زیارت عاشورا و مرثیه‌سرایی همکار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ازدیگربخش‌های ویژه‌برنامه«زائران عاشورا» بود که صبح امروز در سالن سینمای این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت برگزار و به‌صورت زنده از صفحه‌ی اینستاگرام پخش‌شد.

یادآورمی‌شود، هم‌خوانی زیارت‌عاشورا و مرثیه‌سرایی، ازجمله برنامه‌های روزانه همکاران ستادی کانون پرورش فکری گیلان در دهه نخست ماه محرم به‌شمارمی‌رود و نگاهی ویژه به  بسط و گسترش  فرهنگ انسان‌ساز حسینی و انتقال آن به نسل کودک و نوجوان دارد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =